Waarom besta ik?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 19 aug 2003 16:55

En toch mogen we een klein schakeltje zijn om God en onze medemens blij te maken.

klein schakeltje? doe normaal!!! Gaat heen, vertelt alle volken en maakt ze tot mijn discipelen!!!!! Wij zijn het HOOFDmiddel van God om mensen tot Hem te brengen!!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 aug 2003 21:27

joris schreef:
En toch mogen we een klein schakeltje zijn om God en onze medemens blij te maken.

klein schakeltje? doe normaal!!! Gaat heen, vertelt alle volken en maakt ze tot mijn discipelen!!!!! Wij zijn het HOOFDmiddel van God om mensen tot Hem te brengen!!!

We moeten niet zo hoogmoedig worden van onszelf. Dus zijn de uitspraken zoal: een klein schaapje (toen ik jong was, bad al en vroeg, ik vroeg niet aan God mag ik een grote schaap van uw kudde worden?), een klein schakeltje, etc.

Maar er zijn minder fijne dagen in je leven, en dan denk je liever dood te zijn dan levend.

joris

Berichtdoor joris » 19 aug 2003 22:18

Evelien schreef:
joris schreef:

We moeten niet zo hoogmoedig worden van onszelf. Dus zijn de uitspraken zoal: een klein schaapje (toen ik jong was, bad al en vroeg, ik vroeg niet aan God mag ik een grote schaap van uw kudde worden?), een klein schakeltje, etc.

Maar er zijn minder fijne dagen in je leven, en dan denk je liever dood te zijn dan levend.
dat is net zo''n misvatting als dat mensen denken dat ze nederig moeten zijn. God vraagt van ons dat we een ander hoger achten dan onszelf, maar dat betekent niet dat je je zelf moet onderwaarderen! meeste nederigheid is verkapte hoogmoed.

de_zoekende

Berichtdoor de_zoekende » 19 aug 2003 22:22

everlastingman schreef:1. God maakte mannetje. :D
2. Mannetje voelde zich eenzaam. :cry:
3. God maakte vrouwtje. :D
4. Mannetje werd verliefd: Eva, je bent een rib uit mijn lichaam :wink:
5. Vrouwtje werd er verlegen van :roll:
6. Mannetje en vrouwtje werden 1 met elkaar :P
7. Hoera een jongen :D
8. Mannetje en vrouwde dankte de Heer voor dit nieuwe leven

Owja, hadden Adam en Eva een kind!?

de_zoekende

Berichtdoor de_zoekende » 19 aug 2003 22:24

joris schreef:meeste nederigheid is verkapte hoogmoed.

MEE EENS!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 aug 2003 22:55

dankjewel hijwel!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 19 aug 2003 23:03

Lalage schreef:dankjewel hijwel!

Geen dank, ik doe het met heel veel plezier :lol:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 aug 2003 09:27

de_zoekende schreef:
everlastingman schreef:1. God maakte mannetje. :D
2. Mannetje voelde zich eenzaam. :cry:
3. God maakte vrouwtje. :D
4. Mannetje werd verliefd: Eva, je bent een rib uit mijn lichaam :wink:
5. Vrouwtje werd er verlegen van :roll:
6. Mannetje en vrouwtje werden 1 met elkaar :P
7. Hoera een jongen :D
8. Mannetje en vrouwde dankte de Heer voor dit nieuwe leven

Owja, hadden Adam en Eva een kind!?

adam en eva hadden zeker een kind, hoe hadden anders verder mensen geboren kunnen worden :mrgreen: :mrgreen:

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 20 aug 2003 09:32

Adam en Eva hadden toch 3 kinderen; 2 zoons en 1 dochter.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 20 aug 2003 11:54

de mogelijkheid tot voortplanting kwam naar alle waarschijnlijkheid pas na de zondeval. Omdat de mens de tijdelijke dood stierf, was voortplanting noodzakelijk om het menselijke geslacht in stand te houden.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 20 aug 2003 12:07

Ik zie persoonlijk de lol er ook allemaal niet meer zo van in. :cry: 'tLijkt zo nutteloos allemaal (kom overigens als een levensgenieter over, schijnt). Leven tot eer van God? Heb ik nog geen minuut kunnen volhouden.......

Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God; wanneer zal ik ingaan, en voor Gods aangezicht verschijnen?
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 aug 2003 12:43

surfer schreef:de mogelijkheid tot voortplanting kwam naar alle waarschijnlijkheid pas na de zondeval. Omdat de mens de tijdelijke dood stierf, was voortplanting noodzakelijk om het menselijke geslacht in stand te houden.

Dus voor de zondeval kon je sexen zonder dat er iets gebeurde?

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 20 aug 2003 13:38

hm, weet ik niet. Ik denk dat sex helemaal niet bestond, en laten we eerlijk wezen, het is ook niet meer dan een noodoplossing.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 aug 2003 16:03

joris schreef:
Evelien schreef:
joris schreef:

dat is net zo''n misvatting als dat mensen denken dat ze nederig moeten zijn. God vraagt van ons dat we een ander hoger achten dan onszelf, maar dat betekent niet dat je je zelf moet onderwaarderen! meeste nederigheid is verkapte hoogmoed.

Je moet je zowieso nooit hoogachten, Maar gelijkwaardig zijn. (zo bedoelde ik dat eigenlijk)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 20 aug 2003 16:32

surfer schreef:de mogelijkheid tot voortplanting kwam naar alle waarschijnlijkheid pas na de zondeval. Omdat de mens de tijdelijke dood stierf, was voortplanting noodzakelijk om het menselijke geslacht in stand te houden.

Oke, maar de zondeval kwam vrij snel... en hoe hadden er zonder de zondeval dan mensen gekomen? Zouden die allemaal apart geschapen zijn zonder de mens een 'rol' te laten spelen? Nou ja, nutteloos ook om daar over te denken... (ik las eerst de zondvloed :mrgreen: dat leek me wel sterk :P) maar verder... leven, waarom? Omdat het logisch is... :S ik weet het niet... ik leef zeker vaak niet met veel plezier... vaak ook wel.. maar waarom? Daar heb ik het wel vaak moeilijk mee...

Terug naar “Archief”