En toch mogen we een klein schakeltje zijn om God en onze medemens blij te maken.
klein schakeltje? doe normaal!!! Gaat heen, vertelt alle volken en maakt ze tot mijn discipelen!!!!! Wij zijn het HOOFDmiddel van God om mensen tot Hem te brengen!!!
Moderator: Moderafo's
joris schreef:En toch mogen we een klein schakeltje zijn om God en onze medemens blij te maken.
klein schakeltje? doe normaal!!! Gaat heen, vertelt alle volken en maakt ze tot mijn discipelen!!!!! Wij zijn het HOOFDmiddel van God om mensen tot Hem te brengen!!!
dat is net zo''n misvatting als dat mensen denken dat ze nederig moeten zijn. God vraagt van ons dat we een ander hoger achten dan onszelf, maar dat betekent niet dat je je zelf moet onderwaarderen! meeste nederigheid is verkapte hoogmoed.Evelien schreef:joris schreef:En toch mogen we een klein schakeltje zijn om God en onze medemens blij te maken.
We moeten niet zo hoogmoedig worden van onszelf. Dus zijn de uitspraken zoal: een klein schaapje (toen ik jong was, bad al en vroeg, ik vroeg niet aan God mag ik een grote schaap van uw kudde worden?), een klein schakeltje, etc.
Maar er zijn minder fijne dagen in je leven, en dan denk je liever dood te zijn dan levend.
everlastingman schreef:1. God maakte mannetje.![]()
2. Mannetje voelde zich eenzaam.![]()
3. God maakte vrouwtje.![]()
4. Mannetje werd verliefd: Eva, je bent een rib uit mijn lichaam![]()
5. Vrouwtje werd er verlegen van![]()
6. Mannetje en vrouwtje werden 1 met elkaar
7. Hoera een jongen![]()
8. Mannetje en vrouwde dankte de Heer voor dit nieuwe leven
de_zoekende schreef:everlastingman schreef:1. God maakte mannetje.![]()
2. Mannetje voelde zich eenzaam.![]()
3. God maakte vrouwtje.![]()
4. Mannetje werd verliefd: Eva, je bent een rib uit mijn lichaam![]()
5. Vrouwtje werd er verlegen van![]()
6. Mannetje en vrouwtje werden 1 met elkaar
7. Hoera een jongen![]()
8. Mannetje en vrouwde dankte de Heer voor dit nieuwe leven
Owja, hadden Adam en Eva een kind!?
joris schreef:dat is net zo''n misvatting als dat mensen denken dat ze nederig moeten zijn. God vraagt van ons dat we een ander hoger achten dan onszelf, maar dat betekent niet dat je je zelf moet onderwaarderen! meeste nederigheid is verkapte hoogmoed.Evelien schreef:joris schreef:En toch mogen we een klein schakeltje zijn om God en onze medemens blij te maken.
We moeten niet zo hoogmoedig worden van onszelf. Dus zijn de uitspraken zoal: een klein schaapje (toen ik jong was, bad al en vroeg, ik vroeg niet aan God mag ik een grote schaap van uw kudde worden?), een klein schakeltje, etc.
Maar er zijn minder fijne dagen in je leven, en dan denk je liever dood te zijn dan levend.
surfer schreef:de mogelijkheid tot voortplanting kwam naar alle waarschijnlijkheid pas na de zondeval. Omdat de mens de tijdelijke dood stierf, was voortplanting noodzakelijk om het menselijke geslacht in stand te houden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten