Jvslooten schreef:Ex. 34:7, Num. 14:18, Jer. 32:18?
Daarom zei ik toch, kras dan de verzen maar door die de erfzonde tegenspreken want dat zijn er nogal een paar.
'
Maar de kinderen van die moordenaars bracht hij niet ter dood, zoals geschreven staat in het wetboek van Mozes, waar de HEERE geboden heeft:
De vaders mogen niet ter dood gebracht worden om de kinderen en de kinderen mogen niet ter dood gebracht worden om de vaders, maar ieder zal om zijn eigen zonde ter dood gebracht worden.' (2 Kon 14,6)
'
Maar hun kinderen bracht hij niet ter dood, maar hij deed zoals geschreven staat in de wet, in het boek van Mozes, waar de HEERE geboden heeft: De vaders mogen niet ter dood gebracht worden om de kinderen en de kinderen mogen niet ter dood gebracht worden om de vaders, maar ieder zal om zijn eigen zonde ter dood gebracht worden.' (2 Kron 25,4)
Jer 3130 Maar
ieder zal om zijn eigen ongerechtigheid sterven. Ieder mens die onrijpe druiven eet – zijn tanden zullen stomp worden.
31 Zie, er komen dagen, spreekt de HEERE, dat Ik met het huis van Israël en met het huis van Juda een nieuw verbond zal sluiten,
32 niet zoals het verbond dat Ik met hun vaderen gesloten heb op de dag dat Ik hun hand vastgreep om hen uit het land Egypte te leiden – Mijn verbond, dat zij verbroken hebben, hoewel Ík hen getrouwd had, spreekt de HEERE.
De wet van Mozes leert dus dat kinderen niet om de zonden van hun vaderen ter dood mogen worden gebracht (Deut 24:16) en wie de wet van Mozes teniet doet moet sterven (Heb 10,28) zonder barmhartigheid. Volgens JvSlooten doet God dat toch en lapt dus zijn eigen wetten aan zijn laars. Lekker hypocriet type.