Reacties n.a.v. vragenrubriek 'scheiden na incest'.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rozijn
Majoor
Majoor

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor Rozijn » 23 jan 2014 18:57

Juist, en wellicht is het goed om nu weer over te gaan tot de orde van de dag. Genoeg over Kole en ook over zijn antwoord.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 jan 2014 19:08

Rozijn schreef:Juist, en wellicht is het goed om nu weer over te gaan tot de orde van de dag. Genoeg over Kole en ook over zijn antwoord.

Nou, wat mij betreft nog even niet hoor. Wat doet de redactie eraan om dit soort flaters voortaan te voorkomen. Blijft Kole beschikbaar als panellid, en zo ja, waarom?

Natuurlijk moet RW zichzelf zo nu en dan in de kijker spelen, maar doe dat dan met antwoorden met een hoog Donald Duck-gehalte en niet met zaken waar het antwoord er daadwerkelijk toe doet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 23 jan 2014 19:42

Ik snap wel waarom die oude garde zo van leer trekt tegen nieuwe media... Het is toch een beetje alsof de huidige generatie in de gaten krijgt dat de keizer (a.k.a. de conservatieve broeders van de vorige generatie) bloter is dan gedacht. En de huidige generatie buigt dan niet meer beschaamd en beleefd het hoofd maar zegt gewoon; de keizer is bloot; en terecht.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 23 jan 2014 19:54

Rozijn schreef:Juist, en wellicht is het goed om nu weer over te gaan tot de orde van de dag. Genoeg over Kole en ook over zijn antwoord.

Mortlach schreef:Nou, wat mij betreft nog even niet hoor. Wat doet de redactie eraan om dit soort flaters voortaan te voorkomen. Blijft Kole beschikbaar als panellid, en zo ja, waarom?

Natuurlijk moet RW zichzelf zo nu en dan in de kijker spelen, maar doe dat dan met antwoorden met een hoog Donald Duck-gehalte en niet met zaken waar het antwoord er daadwerkelijk toe doet.

Ik denk dat je nu een goede richting in kunt gaan, door het niet meer over één iemand specifiek te hebben, maar over een algeheel beleid.

Kole(n) is nu wel genoeg afgebrand. De pek-met-veren mag wel weer opgeborgen worden.

Als ik er nog even over nadenk, denk ik dat de volgende vragen leven:
- Hoe worden panelleden geselecteerd?
- Worden antwoorden gelezen en gewogen voordat zij op de site komen?
- Wordt er met panelleden gesproken als er veel (heftige) reacties komen?

Daarbij stel ik zelf nog een paar vragen:
- Wat bepaalt of je wel of niet op een antwoord mag reageren?
- Hoe wordt bepaald welke panellid welke vraag krijgt?
- Neemt de redactie de inhoud van de antwoorden voor haar rekening?

Waarbij ik niet perse alle vragen uitvoerig beantwoord wil zien, maar een kijkje in de keuken lijkt mij wel fijn.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 23 jan 2014 19:57

Rozijn schreef:Als ik er nog even over nadenk, denk ik dat de volgende vragen leven:
- Hoe worden panelleden geselecteerd?
- Worden antwoorden gelezen en gewogen voordat zij op de site komen?
- Wordt er met panelleden gesproken als er veel (heftige) reacties komen?

Daarbij stel ik zelf nog een paar vragen:
- Wat bepaalt of je wel of niet op een antwoord mag reageren?
- Hoe wordt bepaald welke panellid welke vraag krijgt?
- Neemt de redactie de inhoud van de antwoorden voor haar rekening?

Waarbij ik niet perse alle vragen uitvoerig beantwoord wil zien, maar een kijkje in de keuken lijkt mij wel fijn.
Die vragen heb ik ook al een tijd, misschien kunnen we het eens vragen? Zouden de mods er meer over weten?
"Een libelle zweeft over het water..."

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 23 jan 2014 19:58

Henkie weet alles! ;)

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 23 jan 2014 23:02

Refoweb heeft toch een vragenrubriek voor dat soort vragen? Ik stel ze gewoon! 8)

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 24 jan 2014 06:53

Echter blijft de vraag of incest Bijbels (en kerkrechtelijk) gezien een grond voor echtscheiding is. Ik denk het wel, maar aangezien de beantwoorder het niet als overspel ziet denk ik ook dat hij niet perse aan geslachtsgemeenschap of verkrachting van een kind dacht (anders kan ik het antwoord echt niet begrijpen).

Verder had de beantwoorder wel wat meer woorden mogen gebruiken en het wat minder zakelijk houden. Ook had hij de optie van naar justitie stappen wel iets meer mogen aanraden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 24 jan 2014 07:57

Rozijn schreef:Ik denk dat je nu een goede richting in kunt gaan, door het niet meer over één iemand specifiek te hebben, maar over een algeheel beleid.

Dit gaat mij niet om beleid. dit gaat erom dat er blijkbaar mensen zijn in de orthodoxe christelijke wereld die op een absurde manier over incest denken. Dat richt zich nu op de beantwoorder, maar hij is vast niet de enige die er zo over denkt. Dat is nu naar buiten gekomen. Als je enige antwoord daarop is, we moeten het beleid aanpassen zodat dit soort meningen niet meer openbaar worden, dan ben je toch echt een struisvogel. Dit moet je niet verstoppen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 jan 2014 10:30

Mortlach schreef:Daar werkt RW natuurlijk wel een beetje aan mee door ze zo'n podium te geven. Al moet ik zeggen dat ik erg blij ben dat de redactie die fout heeft ingezien en gecorrigeerd.

Op zich mee eens, maar feit blijft dat RW deze man dit podium heeft gegeven, en dit onzinnige antwoord geplaatst heeft, en op voorhand de reactiemogelijkheid heeft afgesloten.
Dat laatste doet vermoeden dat het antwoord van deze drs. (ja, je kunt er maar voor geleerd hebben...) niet ongelezen is geplaatst.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 24 jan 2014 10:40

Jvslooten schreef:Refoweb heeft toch een vragenrubriek voor dat soort vragen? Ik stel ze gewoon! 8)

Dank, die worden z.s.m. behandeld en op de site gezet.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 jan 2014 10:50

henkie schreef:Dank, die worden z.s.m. behandeld en op de site gezet.

We zijn erg benieuwd naar het antwoord!
Ik vraag me dit namelijk ook al een poosje af...

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 24 jan 2014 12:04

Drs. kole heeft zojuist gereageerd op een tweetal vervolgvragen aangaande het dubieuze antwoord van gisteren:

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/212 ... na-incest/

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 jan 2014 12:07

Jvslooten schreef:Drs. kole heeft zojuist gereageerd op een tweetal vervolgvragen aangaande het dubieuze antwoord van gisteren:

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/212 ... na-incest/

Dat klinkt al een stuk beter.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 24 jan 2014 12:07

Dat wilde ik net gaan zeggen.

Terug naar “Archief”