Boerin schreef:. Ik liep erbij als een kerel met die lompe magazijnschoenen waar je goeie trappen mee uit kon delen en een helm op op m'n brommer.
heb je raak getrapt? Jvslooten schreef:Ik heb altijd begrepen dat Deu. 22 juist niet over travestie gaat, tenminste niet in de zin zoals dat nu soms voortkomt. Ik heb me laten vertellen dat het verbod uit Deu. 22 duid op de vruchtbaarheidsritten ter ere van de Baäls, waar bij mannen en vrouwen van kleding wisselden om daardoor de lusten op te wekken. Overige brengt ons dat wel bij het broekenverhaal: als het je insteek is om met die reden een broek te dragen (geldt trouwens ook voor mannen) dan ben je vreselijk verkeerd bezig.
Ik weet niet waar dat vandaan komt hoor. Ik vind travestie veel logischer klinken.
Ik kan me er ook niets bij voorstellen dat het lustopwekkend is om kleding van het andere geslacht te dragen.
Het lijkt mij dat alleen een travestiet dat lustopwekkentd vind.
Jvslooten schreef:Het tweede wat ik eigenlijk wil opmerken, is dat het mij opvalt dat de aversie tegen de vrouwenbroek, zoals die in sommige kringen heerst, vaak niet begrepen wordt, eveneens het 'baarden en snorren-standpunt'. Hiervoor moet je terug naar begin jaren zestig van de vorige eeuw: daarvoor was de vrouwenbroek eigenlijk nooit een probleem, zeker op het platteland niet. In de jaren zestig veranderde er echter iets: de vrouwenbroek werd hét symbool van de seksuele revolutie in ons land, die eigenlijk al vanaf 1945 aan de gang was. De seksuele revolutie zorgde voor de opmars van anticonceptie, pornografie, vrije seks, de verspreiding van allerhande geslachtsziekten, abortus, afbraak van het traditionele gezin en sterke groei van het feminisme. Het is niet gek dat toen deze door de hippie- en provoscene voortgestuwde revolutie de vrouwenbroek als statement neerzette, dit vergaande gevolgen had voor de manier waarop christenen van toen af aan tegen de vrouwenbroek aan zouden kijken. We hebben er zelfs nog een gezegde aan over gehouden: de broek aanhebben.
Ik snap dat punt wel want dat hebben ze me uitgelegd, alleen leven we al lang niet meer begin jaren zestig van de vorige eeuw.
En volgens mij is er nauwelijks of geen vrouw meer die om die reden een broek draagt.
Ik denk dat ze je aankijken alsof ze het in Keulen horen donderen als je hen die argumenten voorhoud.
Wat voorbij is, dat is geweest gelukkig

Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)