Hoe kan het nu toch dat Gods kinderen in de Bijbel aan allerlei verzoekingen worden blootgesteld en daar verschillend op reageren en bij jullie zie ik er niets van.
Het is alle dagen feest en blijdschap.
Geen zorgen, geen zonden.
Dan heb je de Heere dus niet nodig. Niet echt bedoel ik dan. Want het loopt immers toch wel?
Omdat je het over "jullie" hebt neem ik de vrijheid ook te antwoorden. Weet je Schelpje de Bijbel zegt dat God niet verzoekt, en ik neem aan dat je verzoekingen van de satan bedoelt.
Dat je iets niet ziet dat is logisch, we zitten op een forum en je ziet ons niet in ons dagelijks leven.
Eerder werd heel vaak gezegd dat ook wij zorgen en verdriet en aanvechtingen kennen. MAAR daar staat heel duidelijk tegenover dat wij een Hogepriester hebben Die voor ons bidt en pleit. Hij wast onze voeten en reinigt ons binnenste van dag tot dag.
Een voorbeeld, ik was de laatste weken een aantal malen in een dankdienst bij het overlijden van een gelovige zuster en Ineke en ik hebben ook dierbare gelovigen verloren.
Maar de preek ging de laatste keer over de opwekking van Lazarus bij monde van Br. Ad Leeuwenhage, en daar was het de Here Jezus zelf "Die Weende!' Het is de kortste tekst in de Bijbel.
Maar wederom was het bij deze dierbare zuster van 65 jaar een blijde dienst omdat we weten met elkaar dat zij bij de Here Jezus is.
Natuurlijk is er dan verdriet. Maar hoeveel mensen ( gewoon kennissen van iemand ) na afloop niet genieten van de blijdschap die er is in de verlossing van Jezus Christus dat is zo bemoedigend dat je dan een getuigenis mag zijn, ook de naaste familie.
Wel zorgen, maar geen zonden waarmee Hij rekent en heb ik Christus nodig?
Er is een kinderliedje met gebaren wat zegt"Ik heb Jezus nodig heel mijn leven, ik heb Jezus nodig dag aan dag. In mijn wandel in mijn slapen en ontwaken , ik heb Hem nodig .....dag aan dag.
Ik heb de indruk dat de Here Jezus een soort van 112 is voor jullie. Maar wellicht heb ik het fout.
BIj narigheid en ziekte wend ik mij tot u Heere oooo hoordet mijn gebed...Geen zekerheid, maar een vage hoop en dat vind ik echt triest. Hij is geen eerstehulpdienst,. Hij is mijn Leven.