In de meeste boekenkasten staan ze allemaal gebroederlijk naast elkaar. Net als wij

Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Vind jij het belangrijk om het zo echt gescheiden te houden dan?
In de meeste boekenkasten staan ze allemaal gebroederlijk naast elkaar. Net als wij
schelpje3 schreef:
Uit het voorwoord: Tussen het geboortejaar van John Bunyan - 1628 - en het sterfjaar van Arthur W. Pink - 1952 - liggen meer dan 3 eeuwen. Wat deze schrijvers echter met elkaar verbindt, is de hartstochtelijke wijze waarop ze het Evangelie van Jezus Christus hebben verkondigd. Zij hebben ook allen gemeen dat hun werken nu nog, soms vele eeuwen na hun dood, gelezen worden door hen, die voedsel zoeken voor hun ziel.
mealybug schreef:Wat vind je ervan dat beiden de volwassen geloofsdoop ''verdedigen''?
schelpje3 schreef:Ik wist het, wie hier als eerste mee zou komen.![]()
Ik had je al eens een pb hierover gestuurd, dat ik daar toch anders (genuanceerder) over ben gaan denken, weet je nog?
Je hoeft nooit alles met iemand eens te zijn, zeker als er meerdere visies zijn, die op grond van de Bijbel EN met inachtneming van de toenmalige omstandigheden, zijn ontstaan.
schelpje3 schreef:Dat punt van de kinderdoop, is inderdaad lastig. Daardoor zie je op den duur toch wel bepaalde voorkeuren bij mensen. Mijn pa las bijvoorbeeld heel graag Philpot, daar had hij meerdere (dag)boeken van.
Ook Bunyan had zijn voorkeur.
Ik denk dat we niet teveel op allerlei kleine verschillen moeten letten, maar meer op de leesbaarheid moeten focussen.
Beetje "oneerbiedig" om zo'n eerbiedwaardige man met chocola te vergelijken.![]()
Chocola is nl. verslavend.
schelpje3 schreef:Ik denk dat we niet teveel op allerlei kleine verschillen moeten letten, maar meer op de leesbaarheid moeten focussen.
Satan handelt niet met allen gelijk. Hij spande niet dezelfde strik voor Petrus en voor David. Voor sommigen is hij een slang, voor anderen een leeuw.
Wilsophie schreef:Vreemd om een beeld van Christus als de leeuw van Juda te vergelijken met de slang.
schelpje3 schreef:Voor de facebookers onder ons:
Spurgeon is te liken:
https://www.facebook.com/PrinceofPreachers
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten