Bezuinigingen gezinnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor JeeWee » 15 sep 2013 20:59

wat ik altijd wel heel vreemd heb gevonden, is, dat zodra men kinderen heeft, ook nog eens een bonus krijgt voor die kinderen. Kinderbijslag.

Hallo, van wier zijn die kinderen? van mijn, maar waarom moet ik dan wel betalen voor andermans zelfgekozen pleziertjes <:) <:) <:) <:) <:)
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 15 sep 2013 21:01

JeeWee schreef:wat ik altijd wel heel vreemd heb gevonden, is, dat zodra men kinderen heeft, ook nog eens een bonus krijgt voor die kinderen. Kinderbijslag.

Hallo, van wier zijn die kinderen? van mijn, maar waarom moet ik dan wel betalen voor andermans zelfgekozen pleziertjes <:) <:) <:) <:) <:)

omdat ze zo schattig zijn
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 sep 2013 21:03

JeeWee schreef:wat ik altijd wel heel vreemd heb gevonden, is, dat zodra men kinderen heeft, ook nog eens een bonus krijgt voor die kinderen. Kinderbijslag.

Ja belachelijk he.

Voor ons mogen ze het afschaffen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 sep 2013 21:05

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:44, 2 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 15 sep 2013 21:07

x

Hallo, van wie zijn die kinderen? van mij, maar waarom moet ik dan wel betalen voor andermans zelfgekozen pleziertjes <:) <:) <:) <:) <:)

coby schreef:omdat ze zo schattig zijn
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 15 sep 2013 21:17

@ Bambi: ik heb je al een aantal keer gevraagd hoe jij dan de opdracht om talenten te vermenigvuldigen ziet, maar je vertelt vooral dat het een taak van de vrouw is om kinderen te krijgen en op te voeden. Hoe zit het met andere talenten?
Daarna wil ik gerust ingaan op de andere zaken die je noemt:).
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 sep 2013 21:53

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 sep 2013 22:20

Je woont in een democratie waar gekozen is voor deze vorm van staatsbemoeienis.
Je betaalt ook mee aan de hoge IVF kosten van onvruchtbare koppels en de dure bevallingen van mensen die om culturele redenen het recht hebben in een ziekenhuis te bevallen ipv gewoon nederlands thuis, de mekka-kompassen in de gevangenissen en het standaard halaal voer daar.
Wat als getrouwde hetero's gaan zeuren over het mee moeten betalen aan homovoorlichtingsmateriaal en de schoonmaak akties na gayparades en de enorme kosten van AIDS bestrijding.
Hou je dus maar koest, het zijn die kinderen die straks jouw pensioentje gaan betalen.
Persoonlijk ben ik ook tegen kinderbijslag, maar om heel andere redenen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 sep 2013 23:14

Bambi schreef:Dit is de 2e keer dat je het vraagt, ik heb even je reakties gelezen en gezien dat je nog alleen bent.
Je hebt dus alle tijd om je talenten ten volle te benutten om de kost te verdienen.
Ik ben 48 en ik moet nog steeds mijn eigen kost verdienen.
En geloof me kind, na je 40e is dat zo leuk niet meer.
Zeker niet, als dat moet om de kost te verdienen.
Ik had m'n talenten liever benut, door voor een gezin te zorgen en m'n eigen ouders, i.p.v. voor de ouders van anderen.

je eigen kost verdienen moet nog tot je 68e. Net als de meeste Nederlanders.

Mijn man is geen kostwinner, maar een halve kostwinner. De andere helft zal ik toch echt moeten winnen.

Als je als vrouw wil stoppen met werken als je moeder bent en je kan dat is dat een ongelooflijke rijkdom, en ook fijn. En 30 jaar geleden was dat normaal in nederland maar de tijden zijn veranderd.
En het is geen recht natuurlijk.
Mens moet nu eenmaal werken. Voor niets gaat de zon op.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 sep 2013 09:15

Ondanks dat wij geen vast in komen hebben, het is altijd afwachten hoeveel er per maand binnen komt.
En toch ben ik fulltime huismoeder. Mocht het zo zijn dat er te weinig binnen komt dan ga ik er bij werken. Maar dan wel zo dat we allebei de zorg en de opvoeding willen doen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 sep 2013 09:24

Tja, waarom zou de maatschappij willen investeren in de toekomstige generatie? Weg met de toekomst! Laten we dan ook het departement van Onderwijs maar afschaffen, dat bespaart zo'n 31 miljard per jaar. Laten de ouders dat zelf maar ophoesten als ze zo nodig willen dat hun kroost onderwijs krijgt. ](*,)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 16 sep 2013 16:52

@ Bambi: ik begrijp het nog steeds niet. Aan de ene kant zeg je dat ik nu tijd genoeg heb om mijn talenten in te zetten, aan de andere kant zeg je dat ik, zodra er kinderen in het spel zijn, die talenten maar opzij moet zetten. Blijft bij mij de vraag hangen: waarom hoef ik mijn talenten niet meer in de maatschappij, of in Gods koninkrijk, in te zetten als ik kinderen heb? Is dat een taak die alleen mannen hebben?
Nogmaals: als iemand de keuze maakt om fulltime huismoeder te zijn, zal ik je echt niet veroordelen. Maar veroordeel de vrouwen die, uit eigen keuze, willen werken naast hun gezin, dan alsjeblieft ook niet.

Daarnaast: 'Laat niemand u minachten vanwege uw jeugdige leeftijd' (1 Tim. 4:12a). Ik krijg het gevoel dat je me probeert weg te zetten als onvolwassen en dus niet in staat om na te denken over zaken als werk en gezin. Dat gevoel bevalt me niet helemaal. Los van het feit dat er genoeg leeftijdsgenoten zijn die wél een gezin hebben, is het, juist als je jong bent, belangrijk om na te denken over dit soort zaken. Want ik ben weliswaar geen chirurg, maar kiezen voor een leven zoals dat waar ik voor opgeleid ben en word, betekent ook: kiezen voor de consequenties. En geloof me, makkelijk zijn die keuzes echt niet. Maar ga niet vertellen dat ik niet weet waar ik over praat.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 16 sep 2013 20:31

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 16 sep 2013 20:52

Flauw, Bambi.
Ik stel je de vraag of jij van mening bent dat een vrouw alleen een taak binnen een gezin heeft liggen en of dat haar enige taak is (en als ik dat nog niet letterlijk zo geformuleerd heb: bij deze), leg vervolgens ook uit hoe ik dat zie en waarom ik dat zo zie en het enige wat jij doet, is mijn woorden uit z'n verband halen zonder inhoudelijk te reageren.
Ik heb die vragen niet omdat ik het grappig vind om tegen heilige huisjes aan te trappen, ik stel die vragen omdat ik serieus benieuwd ben naar je visie.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 16 sep 2013 21:20

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”