Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Nog een keer:
Zijn er hier (nog) forummers die de zondag op een bepaalde manier inrichten?
Ik heb vanuit ons gezin een voorbeeld gegeven.
Niks meer!
Ik vroeg om respect voor de mensen die op zondag bepaalde dingen niet willen doen, daar de vrijmoedigheid niet voor hebben.
Er zijn genoeg andere topics (teveel) waar hier tegenaan geschopt kan worden.
Ik hoop op reacties van mensen die bijv. zeggen:
* nee, ik heb op zondag geen behoefte aan een forum/internet/mailverkeer
* Ja, ik vind het fijn om op zondag met elkaar van gedachten te wisselen over het geloofsleven
* Ik ga graag in mn eentje een stukje wandelen/fietsen om de preek te overdenken
* Ik ga graag met ons hele gezin op stap, om die zondagmiddag tot iets bijzonders te maken en geen lange saaie
dag te laten zijn, zodat ze er later met vreugde aan terug kunnen denken.
Kan het zo alsjeblieft?
Marnix schreef:Klinkt als een fijne zondag... zoals die bedoeld is.
Rozijn schreef:@byte:
Wij hebben helaas geen eigen predikant dus het is maar net wanneer een gastpredikant tijd heeft...
De opties:
Half vier, vier uur, half vijf, half zeven, kwart voor zeven, zeven uur, kwart over zeven...
Niet echt fijn voor een vast patroon, maar goed, het is niet anders.
StillAwake schreef:Als ik op zondag thuis ben gaan we 's morgens altijd naar de kerk. Vaak komen er na kerktijd mensen een bakkie doen, of gaan we ergens een bakkie halen.
Dat bakje koffie loopt altijd uit op een uitgebreide borrel, met een wijntje, hapjes en chips voor de kinderen.
Daarna hebben we eigenlijk geen behoefte meer om te eten, en dat doen we dus ook niet.
Vervolgens ga ik gitaarspelen, de kinderen lekker spelen, mijn vrouw lezen en houden we de computer uit.
Eén van ons bezoekt de middagdienst, de ander past op en zorgt dat het eten na kerktijd klaar staat.
Na het eten nog een spelletje en dan gaan de kinderen pitten.
Byte schreef:
En een whisky tje![]()
verder lijkt het wel een kopie van ons (behalve die gitaar dan
) behalve dat mijn kinderen ouder zijn dus ook in de middag mee gaan
schelpje3 schreef:Bij ons ook wisselende kerktijden, vanwege gastpredikanten. Ik vind het best wel prettig. Geeft afwisseling aan een anders voorspelbare zondag.
schelpje3 schreef:Voor mij niet.![]()
Maar in de winter is het wel eens fijn om met daglicht naar de middagdienst te gaan en midden in de zomer op een snikhete dag is het prettig om pas om half 8 een dienst te hebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten