Zondag - rustdag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Zondag - rustdag

Berichtdoor mealybug » 04 mar 2014 00:22

*verwijderd i.v.m. off topic*

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 mar 2014 09:55

schelpje3 schreef:Nog een keer:
Zijn er hier (nog) forummers die de zondag op een bepaalde manier inrichten?
Ik heb vanuit ons gezin een voorbeeld gegeven.
Niks meer!
Ik vroeg om respect voor de mensen die op zondag bepaalde dingen niet willen doen, daar de vrijmoedigheid niet voor hebben.
Er zijn genoeg andere topics (teveel) waar hier tegenaan geschopt kan worden.
Ik hoop op reacties van mensen die bijv. zeggen:
* nee, ik heb op zondag geen behoefte aan een forum/internet/mailverkeer
* Ja, ik vind het fijn om op zondag met elkaar van gedachten te wisselen over het geloofsleven
* Ik ga graag in mn eentje een stukje wandelen/fietsen om de preek te overdenken
* Ik ga graag met ons hele gezin op stap, om die zondagmiddag tot iets bijzonders te maken en geen lange saaie
dag te laten zijn, zodat ze er later met vreugde aan terug kunnen denken.

Kan het zo alsjeblieft? :D

Als ik op zondag thuis ben gaan we 's morgens altijd naar de kerk. Vaak komen er na kerktijd mensen een bakkie doen, of gaan we ergens een bakkie halen.
Dat bakje koffie loopt altijd uit op een uitgebreide borrel, met een wijntje, hapjes en chips voor de kinderen.
Daarna hebben we eigenlijk geen behoefte meer om te eten, en dat doen we dus ook niet.
Vervolgens ga ik gitaarspelen, de kinderen lekker spelen, mijn vrouw lezen en houden we de computer uit.
Eén van ons bezoekt de middagdienst, de ander past op en zorgt dat het eten na kerktijd klaar staat.
Na het eten nog een spelletje en dan gaan de kinderen pitten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2014 10:01

Klinkt als een fijne zondag... zoals die bedoeld is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 mar 2014 10:06

Marnix schreef:Klinkt als een fijne zondag... zoals die bedoeld is.

Klopt, het is inderdaad iets waar we ons fijn bij voelen.
Kan het iedereen aanraden!

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 04 mar 2014 16:34

@byte:
Wij hebben helaas geen eigen predikant dus het is maar net wanneer een gastpredikant tijd heeft...
De opties:
Half vier, vier uur, half vijf, half zeven, kwart voor zeven, zeven uur, kwart over zeven...

Niet echt fijn voor een vast patroon, maar goed, het is niet anders.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 04 mar 2014 20:56

Als ik thuis ben,’s ochtends na het ontbijt zingen we veelal een poosje. Daarna gaan we een dienst bijwonen of luisteren een preek op internet, daarna praten we wat over de preek wat het ons doet. Na het eten lezen we voor ons zelf of zingen we wat. Ik rommel hier wel eens wat. Als het mooi weer is gaan we een eindje wandelen. Einde van de middag gaan we naar onze vaste wekelijkse dienst. Daarna gaan er wel eens mensen vanuit de dienst met ons mee of wij naar anderen.
Het gebeurt ook wel dat de kinderen komen en dan vertellen we elkaar wat God de afgelopen week met ons gedaan heeft. Als er niemand is wonen we een lezing bij van Bert de Haan of Jan van Barneveld, zingen weer wat of spreken over onze Heiland.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 04 mar 2014 22:54

Rozijn schreef:@byte:
Wij hebben helaas geen eigen predikant dus het is maar net wanneer een gastpredikant tijd heeft...
De opties:
Half vier, vier uur, half vijf, half zeven, kwart voor zeven, zeven uur, kwart over zeven...

Niet echt fijn voor een vast patroon, maar goed, het is niet anders.

Aha, ok helder Rozijn.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 04 mar 2014 22:58

StillAwake schreef:Als ik op zondag thuis ben gaan we 's morgens altijd naar de kerk. Vaak komen er na kerktijd mensen een bakkie doen, of gaan we ergens een bakkie halen.
Dat bakje koffie loopt altijd uit op een uitgebreide borrel, met een wijntje, hapjes en chips voor de kinderen.
Daarna hebben we eigenlijk geen behoefte meer om te eten, en dat doen we dus ook niet.
Vervolgens ga ik gitaarspelen, de kinderen lekker spelen, mijn vrouw lezen en houden we de computer uit.
Eén van ons bezoekt de middagdienst, de ander past op en zorgt dat het eten na kerktijd klaar staat.
Na het eten nog een spelletje en dan gaan de kinderen pitten.

En een whisky tje :-oo :wink: verder lijkt het wel een kopie van ons (behalve die gitaar dan :-({|= ) behalve dat mijn kinderen ouder zijn dus ook in de middag mee gaan
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 05 mar 2014 01:12

*verwijderd i.v.m. off topic. Zie de eerste posting in dit topic voor het onderwerp*

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 mar 2014 08:20

Byte schreef:
En een whisky tje :-oo :wink: verder lijkt het wel een kopie van ons (behalve die gitaar dan :-({|= ) behalve dat mijn kinderen ouder zijn dus ook in de middag mee gaan

Dat whisky-tje zit er ook vaak wel bij...
En die gitaar is een hobby, ik neem aan dat jij ook wel zo je hobby-objecten hebt...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 mar 2014 10:37

Bij ons ook wisselende kerktijden, vanwege gastpredikanten. Ik vind het best wel prettig. Geeft afwisseling aan een anders voorspelbare zondag. :D

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 mar 2014 10:41

schelpje3 schreef:Bij ons ook wisselende kerktijden, vanwege gastpredikanten. Ik vind het best wel prettig. Geeft afwisseling aan een anders voorspelbare zondag. :D

Hoe bedoel je dat?
Is het erg dat zondagen vaak volgens hetzelfde schema verlopen?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 mar 2014 10:46

Voor mij niet. :wink:
Maar in de winter is het wel eens fijn om met daglicht naar de middagdienst te gaan en midden in de zomer op een snikhete dag is het prettig om pas om half 8 een dienst te hebben.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 mar 2014 10:48

schelpje3 schreef:Voor mij niet. :wink:
Maar in de winter is het wel eens fijn om met daglicht naar de middagdienst te gaan en midden in de zomer op een snikhete dag is het prettig om pas om half 8 een dienst te hebben.

Daar zit wat in!
Persoonlijk vind ik een beetje een vast schema wel prettig, zeker met jonge kinderen.
Maar altijd 10u00 en 17u00 kan inderdaad gaan vervelen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 mar 2014 10:51

Voor mensen die van strakke regelmaat houden, is het overzichtelijk. Maar in een gezin gebeurt van alles, of juist soms niet.
Doordeweeks verloopt het hier ook nooit volgens een vast patroon.
En wij voelen ons daar allemaal prettig bij.
We hebben geen jonge kinderen meer, toen was dat wel anders, alleen al vanwege (zondags)schooltijden.

Terug naar “Archief”