Prisoner schreef:Ik geloof ook dat satan gewoon een persoon is. Een cherub met vleugels.
De machtigste onder al de engelen die God geschapen heeft.
Pcrtje schreef: Waar heb je dat vandaan? Staat dat ergens?
In ezechiel 28 staat dit
Moderator: Moderafo's
Prisoner schreef:Ik geloof ook dat satan gewoon een persoon is. Een cherub met vleugels.
Pcrtje schreef: Waar heb je dat vandaan? Staat dat ergens?
Frits28 schreef:Ik hoor veel over bevrijdingspastoraat de laatste tijd. Ik ben er ook wel eens geweest, maar vond het maar niks. Heb verhalen gelezen dat het daarna alleen maar erger werd. Sommigen beweren zelfs dat je occult besmet kan raken door die gekkigheid. Het is big business. En ome Wilkin verkoopt lekker zijn boekjes en dvd'tjes... En als mensen in tongen spreken, ben ik weg. Hier een bijbelstudie inzake generatievloeken: https://www.youtube.com/watch?v=LVMDnlEHkdQ
Pcrtje schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat het woord satan 'macht der onwetendheid' kan betekenen. Waar heb je dat vandaan?
Ik heb het even voor je opgezocht. הַשָּׂטָן ha-Satan. Dat is Hebreeuws voor tegenstander of 'hij die tegenover staat'.
Ik snap hier je punt niet precies. Kun je dat nog verder uitleggen en dan ook gericht op het onderwerp van dit topic?
Wilsophie schreef: ik verzet me daar overigens fel tegen, maar die groep groeit aanmerkelijk en dat baart me zorgen.
Wilsophie schreef:Er zijn toch veel gelovige mensen die beweren dat God satan geschapen heeft, niet als cherub want dat geloven ze niet dat hij dat was, maar als het kwaad opdat God Zijn liefde kan bewijzen aan de wereld, kortom satan als knechtje van God, ik verzet me daar overigens fel tegen, maar die groep groeit aanmerkelijk en dat baart me zorgen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten