xsidd schreef:Ik ben er rotsvast van overtuigd, dat veel "ziekten" terug te voeren zijn naar demonische belasting... En nee, niet alle ziekten zijn op deze manier te herleiden, maar een groot gedeelte wel... Neem dwanggedachten, of handelingen...
En de enige reden die je daartoe hebt is omdat de Bijbel het zo nu en dan over demonen heeft..?
xsidd schreef:Maar de wetenschap houd zich over het algemeen ver van Bijbelse begrippen, en waarnemingen.... Zij geloven niet in een echte geestelijke realiteit.
En da's maar goed ook, want de wetenschap kán niet eens uitspraken doen over een al dan niet bestaande geestelijke realiteit.

Enne, de Bijbel heeft het voortdurend over de schepping en haar heerlijkheid. En dat is nou precies wat de wetenschap onderzoekt.

xsidd schreef:Wat denk je hoe een psychose ontstaat?
Een psychose is een verdraaiing van de relaliteit... Wie denk je dat die waarnemingen, laten zien?
Dus als ik je goed begrijp bedoel je te zeggen dat mensen die een psychose hebben - de definitie daarvan is overigens dat je verlies van contact met de realiteit hebt, niet dat je de realiteit verdraaid - door een demon van de realiteit worden 'afgeleid' en dat die mensen dus eigenlijk hun heil bij geestelijke ziekenzalvers moeten zoeken in plaats van klinisch psychologen en psychiaters?
xsidd schreef:Of Tristan van der V, die God wilde straffen zoals hij aangaf, en daarom mensen doodschoot... Tristen had last van stemmen in zijn hoofd... Waar denk je dat die godslasterlijke stemmen vandaan komen? Als je zegt dit komt door neurotransmittors in de hersens die verkeerd in en uitvoeren, geloof ik je... Maar dat is materieel en wetenschappelijk gezien.
In werkelijkheid ligt de oorzaak in de geestelijke wereld...
Wat is voor jou de reden om de oorzaak níet in de materiële, fysische wereld te zoeken? Je zegt hier stellig dat oorzaken niet in de fysische, maar in de meta-fysische (=geestelijke) wereld moeten zoeken, maar waarom dan? En als ik je, als arts in spe, nou eens vertel dat dit soort zaken als psychoses, epilepsie en whatever
altijd gepaard gaan met een verminderde of veranderde hersenfunctionering. Bijvoorbeeld dat neuronen allemaal tegelijk gaan vuren (=oorzaak van epilepsie) of dat een bepaald type receptor voor neurotransmitters niet goed werkt omdat er een genetische fout in het genetisch materiaal zit. Zijn dat geen fysische verklaringen (tastbare zaken) voor meta-fysische verschijningen (bewustzijnveranderingen).
Overigens, in bepaalde gevallen (meestal de ernstige) kunnen de verschijnselen van bijvoorbeeld epilepsie verholpen worden door een bepaald hersendeel weg te snijden. Lobectomie heet dat met een mooi woord. Zoek maar eens op.

In ieder geval: blijkbaar helpt het wegsnijden van een bepaald hersendeel om de uitingen van epilepsie tegen te gaan. Zou die demon dan net in dat bepaalde hersendeel gezeten hebben..?
Bekijk
dit filmpje eens. In vroegere tijden zouden mensen zeggen dat ze door een demon bezeten zou zijn, maar tegenwoordig hebben we ontdekt wat de werkelijke oorzaken ervan zijn. Ik hoop trouwens dat je Engels voldoende is om het te verstaan, anders moet je het eens even bekijken zonder te luisteren. Dan kom je ook een heel eind.

xsidd schreef:Ik ben eens een jongen tegen gekomen tijdens dat bidden en vasten. Hij had donkere ogen en zag er nogal duister uit... Na die 10 dagen bidden en vasten, had hij een kinderlijk mooi gezicht.
Ik wil vooral niet af doen aan jouw ervaring en verhaal, maar ik trek dit verhaal ten zeerste in twijfel. Ten eerste al omdat het enorm subjectief is. Alleen
jíj zag dat gezicht, en misschien een paar vrienden. Ten tweede kun je niet daadwerkelijk aantonen dat het gezicht is veranderd. Júist de menselijke verbeelding kan de realiteit zodanig verdraaien..! Placebo's worden bijvoorbeeld weer populair. En waarom lijken ze te werken? Omdat mensen dénken dat ze werken. De hele
mind set van mensen verandert van 'ik ben ziek' naar 'ik word gezond', en dat heeft fysische uitingen. Opvallend dat dit soort zaken vrijwel alleen werkt bij psychosomatische klachten...
Ten derde, wie zegt dat dit door een demon komt, dan? Ik ken die vent niet, maar misschien was hij zwaar aan de alcohol of had hij al dagen achtereen niet geslapen..? De levensstijl van mensen is tegenwoordig de belangrijkste oorzaak van allerlei psychische en somatische klachten en ziekten, maar daarin zit ook de oplossing. Het is logisch dat iemand die een chronisch slaaptekort heeft er weer goed uitziet nadat hij tien nachten achtereenvolgens heerlijk lang geslapen heeft.
xsidd schreef:Word wakker mensen.... En de tegenstander van God heeft veel listige manieren.. Zo heeft hij ook riligeuze demonen in dienst, die binnen kerken welig tieren. Zo heeft hij achter elke drugs ook een macht gesteld. Ja, ook over abortus, of prostitutie...
Iemand die een abortus laat plegen is bezeten door een demon? En mensen die in de prostitutie zitten ook? Hmm, volgens jou heeft iedereen z'n eigen demon, of niet? Zou ik er tien hebben omdat ik je verhaal in twijfel trek..? :S