alexander91 schreef: Beste Teus, als er staat: op het gebed zal het bespoedigd worden. Betekent dat dan dat "bijna alle refo's" dan moeten bidden? Dat lees ik er niet in. Je reactie lezend dan zie ik niet dat het erg goed zou zijn, want het lijkt erop dat je snel door wilt voor jezelf. Het gaat niet om ons verlangen, het gaat om Gods eer. De tijd die we nog hebben (hoe kort of lang die ook mag zijn) moeten we gebruiken als arbeiders op zijn land. We mogen Zijn gaven niet begraven in de grond en ongeduldig wachten tot de Meester terug komt om ons maar te pleasen. Bovendien is er nog geen sprake van enige verdrukking: je kunt nog heel vrij leven hier.
Dit zou mijn reactie zijn als je het serieus zou bedoelen, wat ik ernstig betwijfel

. Hoe kun je als christen, zelf genade ontvangen hebbende, anderen nog zaken verwijten???? Als wij zaken te verwijten hebben, dan ligt dat aan onszelf, en niet aan een ander.
God wil er om gevraagd zijn en verwacht het van Zijn kinderen dat we bidden om zijn komst. Het moet onze verwachting zijn maar niet ten koste van ons leven. Ik dacht dat Paulus zei, al zou ik weten dat Hij morgen komt zou ik vandaag nog een boom planten.
Je zegt dat ik snel door wilt voor me zelf, dat heb je goed opgemerkt en doelde het ook te schrijven zeker gaat het Hem om Zijn eer, daarom als ik bij Hem mag komen kan ik Hem nog meer eren. Mijn verlangen is zeer groot om Hem te ontmoeten, mijn verlangen wordt vaak door God beloond Alexander.
Het gaat niet om ons verlangen maar als je dichtbij mag leven maakt God het verlangen steeds groter.
Als je om verlangen vraagt dan geeft Hij het, ik heb het mogen meemaken maar dan gebeuren er wonderen hoor.
Al wat u ontbreekt, schenk ik zo gij het smeekt, mild en overvloedig. Alles wat u ontbreekt he.
Ons ontbreekt heel veel, je mag er om vragen.
God wilt dat Zijn kinderen op de Heere Jezus lijken, het is Zijn enige verlangen want Hij heeft Hem die eer gegeven door het werk aan het kruis. God wil daar alles voor geven, alles wat daar nodig voor is zolang we het vragen en niet in de weg staan geeft Hij het.
Mijn opmerking is niet direct bedoeld als verwijt of bestraffend vingertje maar min of meer een filosofie. Maar God verlangd het wel dat Hij erom gevraagd wordt, het is tot Zijn eer en ik denk het meest duidelijke. Bij Hem te zijn en te brengen wat Hem toekomt in een verheerlijkt lichaam is denk ik de grootste eer Voor Jezus en God maar ook voor ons.
Ook nog even deze opmerking erover. Je denkt toch niet dat iemand die de Genade ontvangen heeft alles goed doet? k wil er niet achter schuilen maar de duivel zit niet stil en ons hart best wel eens beroerd.
Als je het opgevat heeft zoals je het schrijft, ook de meelezers dan wil ik bij deze om vergeving vragen en zal het zeer zeker bij God brengen.