Opname van de gelovigen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Opname van de gelovigen?

Berichtdoor Hero » 23 jul 2013 12:20

mealybug schreef:De grote verdrukking is een joods Verhaal, dat plaats zal vinden, nadat de gemeente al is opgenomen, denk ik.
Het getal 7 en vele andere symbolen en numeriek, dieren etc in Openbaring, wijzen op de periode ''na die dagen''

zeldzaam ?... een *joods verhaal met symbolen*, dat tegen bijbel in`gaat, en waarvan slechts geheimzinnige meesters zouden weten, dat het wijst op : een periode, NA die dagen ? -- de gezonde leer, is blijkbaar : OUT ...!!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 jul 2013 12:23

Hero schreef:@Teus ... jij verkondigt : islam !! -- een verdrukking van slechts zeven jaar ((( ipv de bijbelse 15 a 22 jaar ))), is door amerikaanse schrijvers, uit de koran gehaald -- en zo heeft die vreemde opvatting, een een eigen leven gevonden binnen het *christelijke* wereldje ....

NB > de verdrukking waar Jezus voor waarschuwt, die duurt : 15 a 22 jaar ....

De Koran is pas op schrift gesteld na een eeuw lang doorverteld te zijn door mensen in de woestijn, en amerikanen , weten die meer dan een ander?

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 23 jul 2013 18:23

mealybug schreef:De Koran is pas op schrift gesteld na een eeuw lang doorverteld te zijn door mensen in de woestijn, en amerikanen , weten die meer dan een ander?

en waarom, verkopen ook nederlanders, dan bepaalde opvattingen uit de koran ... alsof ze die uit de bijbel zouden hebben ?

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 23 jul 2013 18:34

Hero schreef:
@Teus ... jij verkondigt : islam !! -- een verdrukking van slechts zeven jaar ((( ipv de bijbelse 15 a 22 jaar ))), is door amerikaanse schrijvers, uit de koran gehaald -- en zo heeft die vreemde opvatting, een een eigen leven gevonden binnen het *christelijke* wereldje ....

NB > de verdrukking waar Jezus voor waarschuwt, die duurt : 15 a 22 jaar ....

Hero, kan je dit onderbouwen met Bijbelteksten? Ik ben namelijk erg benieuwd waarop jij die periode van 15 à 22 jaar op stoelt.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 23 jul 2013 19:34

@Elbert,
Het maakt me niets uit hoe je me noemt het is God onze schepper die hier over spreekt. In je schrijven trek je alleen naar je toe wat je weet en dat opper je.
In Openbaringen staat alles omschreven, het is niet makkelijk te begrijpen je moet er een studie van maken, die zijn er overigens zat op internet. Pas op met wat je zegt, aan het eind van Openbaringen staat:
Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.
20 Hij die van deze dingen getuigt, zegt: ‘Ja, ik kom spoedig!’
Amen. Kom, Heer Jezus!
21 De genade van onze Heer Jezus zij met u allen.

Zie je, God wist al dat er heel veel beter wetende mensen zijn.

Je wilt zeggen dat niet-gelovigen niet verdrukt kunnen zijn?

Elbert, het is de fout van vele kerken dat Openbaringen niet verkondigd wordt, het is een geweldig boek voor Gods volk die naar hun Heiland verlangen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 23 jul 2013 19:42

@Hero,
Heb je Openbaringen wel eens bestudeert?
Er wordt zelfs gesproken over een 1e helft en een 2e helft dus 2x 3,5 jaar.
Een zo,n helft is in de bijbel een tijd en een halve tijd en en dubbele tijd en is 3,5.
Dan moet je voor die tijden ook nog even een Hebreeuwse Bijbel hanteren.

Maar je hoeft mij niet te geloven hoor.
Net zo min dat ik iets van de koran hanteer of zelfs niet vergelijk. Ik wil daar totaal niets me te maken hebben.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 23 jul 2013 19:54

Weet je wat ik nu zo beroerd vind?
De Opname, God zegt zelf in Zijn woord: Op het gebed zal het bespoedigd worden.
Nu is het zo dat de meeste van jullie en bijna alle refo,s en andere kerkgangers die hier niet over horen ook niet bidden om bespoediging. Dat betekend dus dat door jullie en vele anderen de wederkomst niet eerder komt door gebed omdat er te weinig gebeden wordt. Terwijl mijn verlangen steeds groter word, dus ik en vele andere die op Zijn komt wachten hebben veel last van jullie.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 23 jul 2013 20:52

Teus schreef:Weet je wat ik nu zo beroerd vind?
Nu is het zo dat de meeste van jullie en bijna alle refo,s en andere kerkgangers die hier niet over horen ook niet bidden om bespoediging. Dat betekend dus dat door jullie en vele anderen de wederkomst niet eerder komt door gebed omdat er te weinig gebeden wordt. Terwijl mijn verlangen steeds groter word, dus ik en vele andere die op Zijn komt wachten hebben veel last van jullie.
Beste Teus, als er staat: op het gebed zal het bespoedigd worden. Betekent dat dan dat "bijna alle refo's" dan moeten bidden? Dat lees ik er niet in. Je reactie lezend dan zie ik niet dat het erg goed zou zijn, want het lijkt erop dat je snel door wilt voor jezelf. Het gaat niet om ons verlangen, het gaat om Gods eer. De tijd die we nog hebben (hoe kort of lang die ook mag zijn) moeten we gebruiken als arbeiders op zijn land. We mogen Zijn gaven niet begraven in de grond en ongeduldig wachten tot de Meester terug komt om ons maar te pleasen. Bovendien is er nog geen sprake van enige verdrukking: je kunt nog heel vrij leven hier.

Dit zou mijn reactie zijn als je het serieus zou bedoelen, wat ik ernstig betwijfel :-). Hoe kun je als christen, zelf genade ontvangen hebbende, anderen nog zaken verwijten???? Als wij zaken te verwijten hebben, dan ligt dat aan onszelf, en niet aan een ander.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

~ Hoe Lang Duurt de Grote Verdrukking ...

Berichtdoor Hero » 23 jul 2013 20:57

Boaz schreef:Hero, kan je dit onderbouwen met Bijbelteksten? Ik ben namelijk erg benieuwd waarop jij die periode van 15 à 22 jaar op stoelt

@boaz ... hier voor de zoveelste keer dan maar weer >

de Grote Verdrukking : hoe_lang duurt ie ??
|
____Daniel 12:11 ".... 1290 dagen ...." = 3,6
____Daniel 12:12 ".... 1335 dagen ...." = 3,7
_Openbaring 9:5 "... vijf maanden ..." = 0,4
Openbaring 9:10 "... vijf maanden ..." = 0,4
Openbaring 11:2 "... 42 maanden ...." = 3,5
Openbaring 11:3 ".... 1260 dagen ...." = 3,5
Openbaring 12:6 ".... 1260 dagen ...." = 3,5
Openbaring 13:5 "... 42 maanden ...." = 3,5

Totaal ...... ( minimaal ) ......... # 14,7 jaren
Totaal ...... ( maximaal ) ......... # 22,1 jaren
|
[ ivm : een mogelijke overlap van # 7,4 jaar ?

tu quoque

Berichtdoor tu quoque » 23 jul 2013 21:21

En waar staat dat je ze bij elkaar moet optellen?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 jul 2013 21:45

Teus schreef:Weet je wat ik nu zo beroerd vind?

@teus,
Ik zelf lees die zin altijd meer als een feit.
Op gebed ZAL het bespoedigt worden.

Begrijp je wat ik bedoel?

Dus je hoeft niets te verwijten. Die erom bidden die bidden erom, God weet dat en dat gebeurt.
Je hoeft niet te kijken naar wie dat niet doet.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 23 jul 2013 22:21

alexander91 schreef: Beste Teus, als er staat: op het gebed zal het bespoedigd worden. Betekent dat dan dat "bijna alle refo's" dan moeten bidden? Dat lees ik er niet in. Je reactie lezend dan zie ik niet dat het erg goed zou zijn, want het lijkt erop dat je snel door wilt voor jezelf. Het gaat niet om ons verlangen, het gaat om Gods eer. De tijd die we nog hebben (hoe kort of lang die ook mag zijn) moeten we gebruiken als arbeiders op zijn land. We mogen Zijn gaven niet begraven in de grond en ongeduldig wachten tot de Meester terug komt om ons maar te pleasen. Bovendien is er nog geen sprake van enige verdrukking: je kunt nog heel vrij leven hier.

Dit zou mijn reactie zijn als je het serieus zou bedoelen, wat ik ernstig betwijfel :-). Hoe kun je als christen, zelf genade ontvangen hebbende, anderen nog zaken verwijten???? Als wij zaken te verwijten hebben, dan ligt dat aan onszelf, en niet aan een ander.

God wil er om gevraagd zijn en verwacht het van Zijn kinderen dat we bidden om zijn komst. Het moet onze verwachting zijn maar niet ten koste van ons leven. Ik dacht dat Paulus zei, al zou ik weten dat Hij morgen komt zou ik vandaag nog een boom planten.

Je zegt dat ik snel door wilt voor me zelf, dat heb je goed opgemerkt en doelde het ook te schrijven zeker gaat het Hem om Zijn eer, daarom als ik bij Hem mag komen kan ik Hem nog meer eren. Mijn verlangen is zeer groot om Hem te ontmoeten, mijn verlangen wordt vaak door God beloond Alexander.
Het gaat niet om ons verlangen maar als je dichtbij mag leven maakt God het verlangen steeds groter.
Als je om verlangen vraagt dan geeft Hij het, ik heb het mogen meemaken maar dan gebeuren er wonderen hoor.

Al wat u ontbreekt, schenk ik zo gij het smeekt, mild en overvloedig. Alles wat u ontbreekt he.
Ons ontbreekt heel veel, je mag er om vragen.
God wilt dat Zijn kinderen op de Heere Jezus lijken, het is Zijn enige verlangen want Hij heeft Hem die eer gegeven door het werk aan het kruis. God wil daar alles voor geven, alles wat daar nodig voor is zolang we het vragen en niet in de weg staan geeft Hij het.

Mijn opmerking is niet direct bedoeld als verwijt of bestraffend vingertje maar min of meer een filosofie. Maar God verlangd het wel dat Hij erom gevraagd wordt, het is tot Zijn eer en ik denk het meest duidelijke. Bij Hem te zijn en te brengen wat Hem toekomt in een verheerlijkt lichaam is denk ik de grootste eer Voor Jezus en God maar ook voor ons.

Ook nog even deze opmerking erover. Je denkt toch niet dat iemand die de Genade ontvangen heeft alles goed doet? k wil er niet achter schuilen maar de duivel zit niet stil en ons hart best wel eens beroerd.
Als je het opgevat heeft zoals je het schrijft, ook de meelezers dan wil ik bij deze om vergeving vragen en zal het zeer zeker bij God brengen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 23 jul 2013 22:29

Dat van die te planten boom, was van Luther, geloof ik.
Laten we die maar niet al te veel volgen .
Paulus zei dat hij zijn behoud zou opgeven voor de redding van zijn volk de joden.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 23 jul 2013 22:34

@teus,
Ik zelf lees die zin altijd meer als een feit.
Op gebed ZAL het bespoedigt worden.

Begrijp je wat ik bedoel?

Dus je hoeft niets te verwijten. Die erom bidden die bidden erom, God weet dat en dat gebeurt.
Je hoeft niet te kijken naar wie dat niet doet.

Ik begrijp wat je bedoeld maar God wilt dat het verlangen van een ieder er is omdat Zijn verlangen groter is als dat van ons.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 23 jul 2013 22:37

mealybug schreef:Dat van die te planten boom, was van Luther, geloof ik.
Laten we die maar niet al te veel volgen .
Paulus zei dat hij zijn behoud zou opgeven voor de redding van zijn volk de joden.

Je kon wel eens gelijk hebben ja, inderdaad kunnen we zulk soort mannen beter met rust laten.

Terug naar “Archief”