Nu alle TV-programma's live op internet: een bedreiging?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor

Re: Nu alle TV-programma's live op internet: een bedreiging?

Berichtdoor hubert » 14 jun 2013 15:00

schelpje3 schreef:Je kunt het ook suggereren dat...
Waarom moet je uitgebreid iemands naaktheid zien?
En van de NCRV mag je vanwege die C toch iets meer verwachten dan van de Vara?

Wat zijn jullie toch negatief. Wat is er nou weer mis met naaktheid? Houden jullie nog steeds een grote Jaeger onderbroek aan bed? we moeten niet naar die preutse Amerikaans bedscènes hoor!
In het algemeen vind dat onze christelijke omroepen het goed doen. Zeker de EO is er enorm op vooruitgegaan.
ik ben er blij mee!

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 14 jun 2013 18:19

hubert schreef:
Wat zijn jullie toch negatief. Wat is er nou weer mis met naaktheid? Houden jullie nog steeds een grote Jaeger onderbroek aan bed? we moeten niet naar die preutse Amerikaans bedscènes hoor!
In het algemeen vind dat onze christelijke omroepen het goed doen. Zeker de EO is er enorm op vooruitgegaan.
ik ben er blij mee!

Ik vind de EO dan weer en ramp.Ik ben sowieso niet blij met alle tvrotzooi, lees liever een goed boek. Ik ben dan denk ik ook 1 van de weinige niet-christenen zonder tv in huis. Bevalt helemaal prima.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 16 jun 2013 18:31

Dan hebben we het maar niet over de natuur serie's en documantaire's of de maatschappelijke discussie programma's of actualiteiten programma's die er zijn.. die brengen de hel van Syrië of de hongersnood van Afrika, de afbrokkeling van de Noordpool of het verhaal van de oorlog naar je toe.

Stel je voor dat je wijzer wordt. Dan hebben we het nog niet over Nederland zingt of Songs of Praise want o jee dan begeef je je toch wel op een hellend muzikaal vlak... een fluit of piano in een kerk... dan gaan we aan koor verheerlijking doen...

En dan die kerkdiensten ... die zijn niet van mijn kerk... dan wordt ik straks nog verleidt naar een andere kerk.... nee TV is uit den boze...

Laat ik dan liever langs een woning lopen van iemand uit een rechtse kerk waar geen tv mag staan maar waar men wel alles kan zien wat men wil...via Internet...

Het hele principe van TV is achterhaald, hoeveel mensen hebben hem niet op een duivelse manier schijnheilig in een kast staan of op zolder....en dan loop je langs 's avonds en zie je de gloed van de tv door een kier van het gordijn.... nee dan is de duivel mijn inziens bezig je in te pakken en je te verleiden naar zijn duistere kant van stiekem doen en bewust verbergen of liegen tegen ouderlingen.

Mijn zwager ook als ie hier komt wil ie tv kijken of een film... ik ergerde me er aan en heb hem bewust niet aangedaan. Maar wel op Koninginnedag naar de inhuldiging willen kijken via de laptop,.... tsja..... het is maar hoe je er mee omgaat

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 17 jun 2013 09:43

Spons: daar zijn we het toch wel over eens?
Als je lid wil zijn van een club met deze spelregels moet je je er wel aan houden.

Anders heet dat: hypocriet.
Gelukkig zij er ook andere clubs!

Jannette123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jannette123 » 21 jun 2013 21:28

Wij hadden vroeger wel tv, maar dan alleen 1, 2 en 3. Via zo'n ding die aan je tv vast zat. Maar dat is uit de lucht gegaan, sindsdien geen tv meer.

Ik mis het ook eigenlijk niet en ik kijk ook amper programma's via Internet. Heb wel wat beters te doen, denk ik dan. Maar als je de vraag stelt; komt de tv van God of van de duivel? Dan is de conclusie snel getrokken lijkt mij... Alleen dat is met een heleboel dingen zo in deze wereld. Is het de bedoeling van God dat we auto rijden, dan we bomen kappen enzovoorts. En blijkbaar zijn al deze dingen 'toch' nodig - in deze wereld - .

Het enige gevaar vind ik van dat hele tv kijken dat mensen ontzettend nieuws verslaafden zijn. Vele gezinnen moeten weten wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt is, terwijl je honderd jaar geleden nog niet eens verder kwam dan je eigen woonplaats. Waar is het voor nodig denk ik dan? En bijvoorbeeld dat iedereen dezelfde mening heeft over een bepaald persoon, bijvoorbeeld; Saddam Hoessein, iedereen vindt hem fout. Ohja? Heb jij hem wel eens gesproken dan? Het is allemaal zo oppervlakkig.
Speak Life, when the sun won't shine and you don't know why.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2013 12:50

Jannette123 schreef:Wij hadden vroeger wel tv, maar dan alleen 1, 2 en 3. Via zo'n ding die aan je tv vast zat. Maar dat is uit de lucht gegaan, sindsdien geen tv meer.

Ik mis het ook eigenlijk niet en ik kijk ook amper programma's via Internet. Heb wel wat beters te doen, denk ik dan. Maar als je de vraag stelt; komt de tv van God of van de duivel? Dan is de conclusie snel getrokken lijkt mij... Alleen dat is met een heleboel dingen zo in deze wereld. Is het de bedoeling van God dat we auto rijden, dan we bomen kappen enzovoorts. En blijkbaar zijn al deze dingen 'toch' nodig - in deze wereld - .

Het enige gevaar vind ik van dat hele tv kijken dat mensen ontzettend nieuws verslaafden zijn. Vele gezinnen moeten weten wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt is, terwijl je honderd jaar geleden nog niet eens verder kwam dan je eigen woonplaats. Waar is het voor nodig denk ik dan? En bijvoorbeeld dat iedereen dezelfde mening heeft over een bepaald persoon, bijvoorbeeld; Saddam Hoessein, iedereen vindt hem fout. Ohja? Heb jij hem wel eens gesproken dan? Het is allemaal zo oppervlakkig.

Je hebt hier wel een punt vind ik, wat betreft het nieuws dan. Als ik via mijn startpagina naar internet ga, wordt mijn oog getrokken naar rubriek: laatste nieuws.
Half uur ervóór is ergens een overstroming en ik lees er al over. Het is behoorlijk onrustig en je krijgt per dag zoveel informatie te verwerken :?
En wat kun je er vaak helemaal niks mee.
Toen de 2 vliegtuigen zich in het WTC boorden, had ik toevallig de radio aan en de presentator, die een tv voor zn neus had, zei: he, wat is dat nou, een bizar ongeluk. Er boort zich net een vliegtuigje in een wolkenkrabber. Dan ga je het nieuws meteen op de voet volgen, je hele dag wordt er door bepaald.

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 22 jun 2013 13:24

Jannette123 schreef: En bijvoorbeeld dat iedereen dezelfde mening heeft over een bepaald persoon, bijvoorbeeld; Saddam Hoessein, iedereen vindt hem fout. Ohja? Heb jij hem wel eens gesproken dan? Het is allemaal zo oppervlakkig.

Mwah, ik hoef personen als A. Hitler, O.B. Laden en S. Hoessein niet te spreken om te weten dat ze behoorlijk wat dingen hebben uitgehaald die niet door de beugel kunnen. Iets met 'geschiedenisboekjes' en 'feitenkennis'.
Wat vind jij van hen?

En ja, ik vind het prettig om te weten wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt. Dan weet ik a) de gevaren voor onze kant van de wereld, b) de gebedspunten die er zijn en c) waar ik concreet zou kunnen helpen.
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

boldering
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor boldering » 23 jun 2013 18:03

In zulke discussie heb ik altijd de reactie, je bent zelf de baas over wat je kijkt, en als je iets ziet wat niet door de beugel kan, heb je toch altijd nog je eigen mening die je er over kan vormen.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 23 jun 2013 18:35

Ik heb een tv in huis, maar moet zeggen dat wij nog bar weinig kijken. Ik vind dat er erg veel bagger op tv is, en al die gniffel-en-gluurprogramma's kunnen me ook niet boeien. Ik snap ook niet dat die mensen hun sores gaan etaleren op tv!
Alleen het nieuws volgen wij af en toe nog op tv, een kookprogramma of een natuurprogramma - waarbij je bij de laatste meestal wordt platgegooid met evolutietheorie die wordt gebracht alsof het feiten zijn i.p.v. theorieën..
Wij gebruiken de tv hoofdzakelijk om een leuke DVD te bekijken. Er gaan weken voorbij dat het apparaat geen enkele keer is aan geweest..

Gelukkig kan de tv mijn jongens ook niet erg boeien, we hebben nooit het probleem dat zij iets willen kijken dat wij niet verantwoord vinden.
Tv programma's live op internet is voor ons dus geen enkele bedreiging.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 jun 2013 19:20

Boaz schreef:Alleen het nieuws volgen wij af en toe nog op tv, een kookprogramma of een natuurprogramma - waarbij je bij de laatste meestal wordt platgegooid met evolutietheorie die wordt gebracht alsof het feiten zijn i.p.v. theorieën..

Theorieën ZIJN dan ook feiten. Of denk je dat zwaartekrachttheorie en atoomtheorie niet op feiten berusten. Een professor zei het ooit zo: na de colleges zwaartekrachttheorie komt er geen college zwaartekrachtpraktijk.

Oftewel: het woord 'theorie' heeft in wetenschappelijke zin een specifieke betekenis die afwijkt van de betekenis die Jan met de Pet eraan geeft - want dat lijkt soms neer te komen op 'een berg ongefundeerde verzinsels'.

Ik zou als je natuurseries kijkt je beperken tot de EO, die filteren al die nare feiten als evolutietheorie en een stokoude aarde er wel voor je uit.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 23 jun 2013 19:23

Wat ik zo jammer vindt is dat er gedaan wordt alsof er op de televisie alleen maar troep is, uiteraard is dat er ook maar er zijn ook zo veel mooie programma;s nog geneens vanuit een gelovig standpunt waar je wijzer van kan woorden zonder een Christelijke insteek.

Maar ja zelfs natuur documentaires worden afgedaan als slecht omdat er uit gegaan wordt van de evolutie theorie. Als Christen kan je dan zeggen dat is Gods werk, God zijn schepping die we aan het werk zien. En ik mag graag een programma zien over het restaureren of verbouwen van een huis in Engeland.

Het is een gereedschap net als Internet je moet er mee leren om te gaan om er de vruchten van te plukken. En daar zit hem de kneep... Als je alles goed doet (doordat je alles afschermt , eigen kerk / kring ) leer je nooit van je fouten omdat je ze niet ervaren hebt of kan bekijken vanuit jou standpunt.

Hetzelfde als met een kind, als dat maar alles mag... leert het nooit het goede en kwade te onderscheiden. Stel dat het zijn handen brand aan een kaars... dat doet zeer... en juist... maar goed dan dwalen we weer af he !

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 jun 2013 19:59

De christen weet, volgens Jacobus, dat wanneer hij/zij in deze beproevingen (op TV, o.a.) valt, het voor vreugde gehouden wordt,, want hij weet dat de beproefdheid van zijn geloof volharding uitwerkt.
En die volharding moet volkomen doorwerken, zodat hij/zij volkomen en onberispelijk zijt en in niets tekort schiet.

Weg met dat filter, dus.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 24 jun 2013 15:08

En die volharding moet volkomen doorwerken, zodat hij/zij volkomen en onberispelijk zijt en in niets tekort schiet.

Dat zal niet gebeuren Boer! Wellicht in het hiernamaals?
Enne die filters: weg ermee inderdaad!

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 24 jun 2013 15:14

Boaz:
Gelukkig kan de tv mijn jongens ook niet erg boeien, we hebben nooit het probleem dat zij iets willen kijken dat wij niet verantwoord vinden.
Tv programma's live op internet is voor ons dus geen enkele bedreiging.

Wat een heerlijke kids, wees er blij mee!
En die evolutietheorie heeft het bij het juiste eind. De aarde is miljoenen jaren oud en dat conflicteert met het scheppingsverhaal, als je dat niet metaforisch leest.
De vraag aan de kamerling: 'verstaat gij wat gij leest'? Is nog steeds actueel.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 24 jun 2013 15:29

boer schreef:De christen weet, volgens Jacobus, dat wanneer hij/zij in deze beproevingen (op TV, o.a.) valt, het voor vreugde gehouden wordt,, want hij weet dat de beproefdheid van zijn geloof volharding uitwerkt.

Weg met dat filter, dus.

Dit is een absurde redenatie. Als we beproefd worden en we kunnen dat doorstaan, dan moeten we het voor vreugde houden, ergo we moeten alle verleiding maar opzoeken zodat we zoveel mogelijk beproefd worden? Moet ik met dezelfde logica dan ook maar op de wallen gaan wonen, zodat ik meer beproefd wordt en meer volharding krijg?

De Heere Jezus zegt echt wat anders hoor! Als uw oog u tot zonde aanzet, ruk het uit! Vertrouw maar niet teveel op je eigen volharding boer, dan kom je er bedrogen uit.

Mattheus 6:22-23
"De lamp van het lichaam is het oog. Indien dan uw oog zuiver is, zal geheel uw lichaam verlicht zijn; maar indien uw oog slecht is, zal geheel uw lichaam duister zijn. Indien nu wat licht in u is, duisternis is, hoe groot is dan de duisternis!"

Dus laten we onze ogen maar niet de kans geven die wereldse troep op het internet of tv te zien.....

Terug naar “Archief”