Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Vroeger zei men, als de meeuwen aan land kwamen: Er is slecht weer op zee. (Ik kom uit een vissersfamilie)
Nu zie je ze overal, midden in de grote stad, ver van het strand af.
Ze zijn niet mensenschuw, zoals Schaapje al eerder zei: ze pikken je boterham. Je ziet ze zelfs een patatje bij iemand uit het bakje pikken.
En hoe slecht is dat voor die beesten. Vet gefrituurd en aardappel, geen vogelvoer dus.
Ik voer nooit vogels, in de winter, en dan alleen als er sneeuw en ijs is, hang ik alleen een paar mezenbollen op.
Mijn vriendin heeft elk jaar een broedende eend in de tuin, zo schattig.
Maar steevast blijven van de 8 of 10 eitjes er maar 1 of 2 kleintjes over, de rest wordt meegepikt door de meeuwen. Soort die eigen soort eet
Maar steevast blijven van de 8 of 10 eitjes er maar 1 of 2 kleintjes over, de rest wordt meegepikt door de meeuwen. Soort die eigen soort eet
schelpje3 schreef:Oma kreeg 130 euro boete, omdat haar kleinkinderen narcissen plukten in een gemeentelijk bloemenperk. De bloemen werden ook direct onteigend.
Volgens de wethouder ging het om 47 narcissen.
Vinden jullie de boete terecht?
En wat is de dubieuze rol van oma hierin?
Hebben de stadswachten dit goed behandeld?
Strikt genomen is het diefstal. Maar moet je dit zo streng straffen?
Ik vind het een forse boete.
schelpje3 schreef:Het heeft helemaal geen zin om deze maatregelen uit te vaardigen, want meeuwen zijn zo brutaal geworden, ze pikken het voedsel.
Onze slager heeft een vaste dag dat hij zijn container buiten zet, met al het vleesafval.
Elke week, op die dag, zitten de meeuwen al heel vroeg op hem te wachten, als hij bij zijn winkel aankomt.
Hij zei: het lijkt wel of ze een kalender hebben.
Ze komen alleen op die dag! De rest van de week geen meeuw te zien daar.
Vogels zijn veel slimmer dan wij denken.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten