Aftreden paus genaakt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Aftreden paus genaakt

Berichtdoor mealybug » 10 mar 2013 21:26

Faramir schreef:Wel eens van zelfreflectie gehoord? Jij komt hier binnenstormen met allerlei vage dingen en weigert herhaaldelijk normaal te communiceren met de aanwezigen door halve antwoorden te geven de meer vragen oproepen dan antwoorden geven.

Ik zie aan veel van jouw andere posts, dat je niets aanneemt van een ander en dus zouden mijn toelichtingen paarlen voor de zwijnen zijn.
En daar is het allemaal net iets te heilig voor.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 mar 2013 21:38

Wat jij wil. Het betreft hier jouw geloofwaardigheid. De enige die dat hoog kan houden ben jezelf.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 mar 2013 23:43

mealybug schreef:Nee, Benedictus was de een na laatste paus, de paus die ''een korte tijd moest blijven''
De laatste , allerlaatste paus, is de achtste, die vaart ten verderve.
You'll see.

de minachtende toon weerhoudt me ervan het verder toe te lichten.

Toch ben ik wel benieuwd naar de onderbouwing van wat je schrijft.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

diak2b
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor diak2b » 11 mar 2013 00:46

mealybug schreef:Nee, Benedictus was de een na laatste paus, de paus die ''een korte tijd moest blijven''
De laatste , allerlaatste paus, is de achtste, die vaart ten verderve.
You'll see.

de minachtende toon weerhoudt me ervan het verder toe te lichten.

:) maak je geen zorgen, het verhaal is genoegzaam bekend

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 11 mar 2013 20:57

JeeWee schreef:Ach, volgens mij hebben we daar in verschillende kerken van ons iets voor dat ze curatorium noemen...
'Giga-geheimzinnig'?
Vraag de volgende keer een perskaart voor het conclaaf en voor het curatorium...
Zij geloven in de onzichtbare maar aanwezige leiding van de Heilige Geest.
Onbijbels is dat zeker niet....

Dat betwijfel ik.
Mattheus werd volgens mij op een heel wat normalere en transparantere manier gekozen, om Judas te vervangen.
En ja, Faramir, GIGA GEHEIMZINNIG !!
''Derived from the Latin phrase for something locked away "with a key," the papal conclave is one of the world's most secretive elections.'' - Huffington Post.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 mar 2013 21:05

Elk land heeft zo z'n eigen vormen van verkiezingen, zo ook het Vaticaan. Dat lijkt me een interne aangelegenheid van deze staat. Voorts heeft ook elk kerkgenootschap z'n eigen kerkorde, zo ook de Rooms-Katholieke Kerk. Het is maar net hoe zwaar je daar aan tilt.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 11 mar 2013 23:31

mealybug schreef:De volgende paus wordt de laatste paus.. Ik weet wel wie het wordt. ra ra, wie wordt het?

De profiel keuze, schijnt reeds gevallen, op een integere hervormer ? -- dat maakt het aantal geschikte kandidaten, uiterst beperkt -- tevens, wil men aansluiting bij de grote wereld eukomene ...

Overigens : degene die nu komt, is niet de laatste, doch een interim of tussenpaus -- volgens hun eigen RK profeten, zal deze zich "Pius" noemen, en zijn mandaat voortijdig stoppen -- de echte allerlaatste paus daarentegen, zal "Petrus Romanus" genoemd worden, en : Rome verlaten ...

Uh ... nieuw onderwerp ?
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 mar 2013 10:29

mealybug schreef:De volgende paus wordt de laatste paus.. Ik weet wel wie het wordt. ra ra, wie wordt het?

Wie wordt het dan?

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Janvanverweg » 12 mar 2013 11:02

Optimatus schreef:Wie wordt het dan?
Hero schreef:De profiel keuze, schijnt reeds gevallen, op een integere hervormer ? -- dat maakt het aantal geschikte kandidaten, uiterst beperkt -- tevens, wil men aansluiting bij de grote wereld eukomene ...

ik zet in op lichtzwaard, met als runner up Faramir
deze zijn eucomenisch want ze zitten op refoweb :mrgreen:
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 mar 2013 11:46

Hero schreef:De profiel keuze, schijnt reeds gevallen, op een integere hervormer ? -- dat maakt het aantal geschikte kandidaten, uiterst beperkt -- tevens, wil men aansluiting bij de grote wereld eukomene ...

Jij kan net zoals andere mensen niet in de harten van mensen kijken en weet vrij weinig over de 115 kardinalen, net zoals vrijwel alle andere mensen. Heel leuk dat meehuilen met de wolven in de media, maar het raakt kant noch wal. De katholieke Kerk is overigens vrij duidelijk in wat zij onder oecumene verstaat, en dat is niet wat jij er hiervan bakt.
Overigens : degene die nu komt, is niet de laatste, doch een interim of tussenpaus -- volgens hun eigen RK profeten, zal deze zich "Pius" noemen, en zijn mandaat voortijdig stoppen -- de echte allerlaatste paus daarentegen, zal "Petrus Romanus" genoemd worden, en : Rome verlaten ...

Welke RK profeten?

En waar blijven eigenlijk die profetische teksten? Ik kan ze via Wikipedia niet vinden en hoor eigenlijk enkel mensen elkaar napraten. Wat ik al wel heb uit weten te vogelen is dat vele voorspellingen niet kloppen of net zo kloppen als de wekelijkse horoscoop in de Story of Privé. Typisch dat voornamelijk protestantse christenen daar waarde aan schijnen te hechten.

Uh ... nieuw onderwerp ?

Een nieuw topic is altijd goed. Maar dan wel graag met een beetje niveau.

gml
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor gml » 12 mar 2013 16:52

Hierbij een interessant artikel van het RD over wie er veel kans maakt om de nieuwe paus te worden:
www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/wie_ ... bled=false

Het gaat om de volgende personen:
- Angelo Scola (71)
- Odilo Scherer (63)
- Leonardo Sandri (69)
- Christoph Schönborn (68)
- Marc Ouellet (68)
- Peter Turkson (64)
- Timothy Dolan (63)
- Angelo Bagnasco (70)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 mar 2013 17:44

Hero schreef:Overigens : degene die nu komt, is niet de laatste, doch een interim of tussenpaus -- volgens hun eigen RK profeten, zal deze zich "Pius" noemen, en zijn mandaat voortijdig stoppen -- de echte allerlaatste paus daarentegen, zal "Petrus Romanus" genoemd worden, en : Rome verlaten ...

Uh ... nieuw onderwerp ?

Dat is al een keer gebeurd, toen de paus enige tijd in Avignon resideerde.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 mar 2013 19:49

Over een paar minuutjes is het pausjournaal op Nederland 2. Voor de liefhebbers.

gml
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor gml » 12 mar 2013 20:10

Het conclaaf heeft vanavond (dinsdag 12 maart) geen nieuwe paus gekozen. Uit de schoorsteen boven de kapel kwam zwarte rook omhoog. Het stemmen wordt morgen (woensdag 13 maart) hervat.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 12 mar 2013 21:40

Faramir schreef:Jij kan net zoals andere mensen niet in de harten van mensen kijken en weet vrij weinig over de 115 kardinalen, net zoals vrijwel alle andere mensen. Heel leuk dat meehuilen met de wolven in de media, maar het raakt kant noch wal. De katholieke Kerk is overigens vrij duidelijk in wat zij onder oecumene verstaat, en dat is niet wat jij er hiervan bakt.

Welke RK profeten?

En waar blijven eigenlijk die profetische teksten? Ik kan ze via Wikipedia niet vinden en hoor eigenlijk enkel mensen elkaar napraten. Wat ik al wel heb uit weten te vogelen is dat vele voorspellingen niet kloppen of net zo kloppen als de wekelijkse horoscoop in de Story of Privé. Typisch dat voornamelijk protestantse christenen daar waarde aan schijnen te hechten.

Een nieuw topic is altijd goed. Maar dan wel graag met een beetje niveau

@Faramir ... je moet ook niet zoeken, op *kipzonder kopkipedia*, maar op diverse RK sites, en de inhoud daarvan naast de schrift leggen -- dus, dat leer je niet effe in 'n paar dagen ? -- immers, dat vereist niveau :D -- en toch was het niet zo lastig om uit te zoeken, wie de meest geschikte kandidaat zou zijn, daar de RK profeten 'm zogezegd al *gezien* hadden -- evenwel moet ook ik hier toegeven, dat het zelfs mij twee jaar kostte, voordat ik begreep waarom 'r tussen Benedictus (als 111e), en Petrus Romanus (als 112e & laatste = volgens de paustelling van Malachius), toch nog een zgn *interimpaus* moest gaan verschijnen ...?
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Terug naar “Archief”