Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 13 nov 2012 11:04

Hier krijgt S. al vanaf 7 maanden geitenmelk. Daarvoor had hij last van een exceem/droge plek. Dat is helemaal verdwenen sinds hij gewone geitenmelk drinkt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 nov 2012 11:05

Ik zat net even in het CB boekje te kijken en daar staat dat een kind vanaf 1 jaar niet meer dan 300 ml. nodig heeft. Maar dat wil niet zeggen dat je er niet over heen mag.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 nov 2012 11:11

Ik heb ook even gekeken bij ons in het boekje en het heeft met ijzeropname te maken. Hier mag een kind vanaf 1 jaar tussen de 480-720 mL melk drinken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 nov 2012 11:16

Dan houd ik die hoeveelheden maar aan. Hij drinkt 3 x 150 cc en eet een toetje. Denk dat wij rond de 550 uitkomen per dag.
Laatst gewijzigd door ajl op 13 nov 2012 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 nov 2012 11:17

Ik heb wel eens begrepen dat melk sowieso niet nodig is. Hier is het gewoonte dat ze beiden melk krijgen bij het ontbijt en middageten, ik zou niet weten wat ik anders moet geven, behalve water dan. Frederiek drinkt 3 slokjes per keer ofzo, en 's avonds dan aan volle fles met melk en pap. Die 300 ml komt ze sowieso niet aan. Jurian denk ik wel, als hij tenminste zijn bekers melk leegdrinkt.

Ik ben al de hele morgen alleen. Jurian is naar school en Frederiek is zo verkouden, die lag om 9 uur alweer te slapen en dat doet ze nog steeds. lang leve het nieuwe peuterdekbedje, sindsdien slaapt ze zo lekker. Ze had het waarschijnlijk vaak koud, dat is helemaal over. Ze slaapt 's nachts in winterpyjama, hele dikke winterslaapzak en onder een dekbedje. En nu pas voelt ze echt warm s morgens.
Ze huilt nog wel regelmatig 's nachts, maar ik hoef er eigenlijk niet meer uit, ze stopt vaak al snel weer. Alleen die laatste fles, die mag er nog wel af van mij maar dat zit er echt nog niet in :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 nov 2012 11:42

Vind het ook lastig wat je nu bij het brood moet geven. Nu krijgen ze altijd arla yoghurtdrink, melk drinkt niemand hier thuis, alleen in de koffie en toetjes die ik zelf maak.
We hadden laatst ijzertekort bij de jongste dus toen kreeg hij naast borstvoeding helemaal geen melkproducten, nu het weer normaal is wel, yoghurt en melk als ik niet thuis ben. Verder komen we hier bij alle kinders rond de 400 cc melkproducten per dag per persoon, alleen de bv niet meegerekend. Ik red de 400cc voor mezelf iig niet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 nov 2012 11:58

Volgens mij heb je calcium nodig. Maar dat zit niet alleen in melk maar ook in andere producten.

Ik drink al meer dan een jaar geen melk, nou ja helemaal niet meer is niet waar (in het afgelopen jaar heb ik denk ik in totaal 2 pakken melk gedronken). Welk zuivelproducten zoals: geitenkwark of geitenyoghurt en af en toe kaas. Merk wel dat ik amper last heb van buikpijn.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 13 nov 2012 14:05

Hier drinken ze bij het middageten in ieder geval melk. 1 á 2 bekertjes per keer.
's Morgens meestal uitgeperste sinaasappel, soms ook melk; 1 á 2 bekertjes per keer.
En 's avonds een toetje.
Het advies halfvolle of volle melk verschilt nogal geloof ik. De één zegt dat in volle melk bepaalde vetten zitten die een kind nodig heeft in de groei en de ander zegt juist geen volle melk. Hier adviseerden ze bij de oudste volle melkproducten, hij is tenger/lang. Bij de jongste (een stevige) adviseerden ze halfvolle melk.

Hier lijkt het middagslaapje bij de jongste voorbij. Hij ligt steeds een half uurtje/ uurtje (te kletsen, zingen) en dan roept hij dat hij wakker is. Even wennen, maar hij houd het goed vol en slaapt 's nachts aan één stuk ruim het klokje rond. Dus op zich prima als zo zn middagslaapje eraf gaat.

Waar spelen jullie kindjes (2-4jaar) veel mee? (Dit ivm verjaardagen/ sinterklaas wat er weer aan komt)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 nov 2012 14:13

M speelde/speelt veel met een houten treinset (rails en locomotiefjes etc), Playmobil en autootjes.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 nov 2012 14:22

J wil graag lego friends, we hebben er al het een en ander van en ze vindt het fantastisch en ik ook :) eindelijk meisjeslego :) Verder knutseldingen, veel kleuren :) dus mooi handig.
m speelt ook met lego, niet meer duplo, maar bouwen wil niet, dat worden allemaal torens. Verder is de houten trein en garage ook erg favoriet en trekkers ed.

Maar bij hem staat de fiets bovenaan bij het meest populaire speelgoed.

Hier gewoon stiften, kleurboek en voor m ook iets van een kleurboek en een autootje. En de klei is ook op, daar wordt ook nog wel eens mee gespeeld.

Ik ga er eens 1 uit halen, volgens mi jis de eerste wakker :) heb de kleine van mn zusje :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 nov 2012 17:31

Wat het hier nog steeds goed doet is de loopauto en loopfiets. En daarnaast duplo en auto's en boeken. Tijdelijk ook zijn houten treinbaan, maar nu maakt hij hem op zijn kamer, dan doet hij er een week niks mee, ik haal hem uit elkaar als ik zijn kamer ga zuigen, en de ochtend erna maakt hij weer een baan. Echt spelen dus niet.
de jongste speelt met de auto's en duplo sinds kort. Verder vermaakt ze zich met niks. Daarom weet ik absoluut niet wat ik voor haar zou moeten kopen voor sinterklaas. Een houten puzzel ligt er nu, en van oma krijgt ze regenlaarsjes met een paraplu met lieverheersbeestjesstippen erop. De oudste krijgt als hij 4 wordt legoblokjes of playmobile. De meningen daarover verschillen, de een vindt lego langer leuk, de ander playmobile. Al denk ik dat lego voor hem leuker is, playmobile komt vanzelf in huis voor de jongste, daar koop ik denk ik niet zo snel lego voor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 nov 2012 22:36

Hier wordt heel veel gekleurd door de kids. Zoonlief speelt vooral met z'n auto's en de duplo. Het is de bedoeling hem voor z'n verjaardag lego en playmobil te gaan geven, nu hebben we daar nog bijna niets van. Dochterlief speelt veel met little people en keukenspulletjes. Oh ja, en ze speelt de laatste tijd steeds dat ze 'werkman' is, met speelgoedgereedschap.
Verder worden boekjes hier echt stukgelezen en verhalencd's grijsgedraaid :)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 14 nov 2012 08:13

Als je iets zoekt voor kinderen van 2-4 jr kun je al wel beginnen met gewone lego. En dan de basis bouwblokjes. Hier spelen ze heel veel met lego. Dat kun je dan later uitbreiden. MEt kleine blokjes, dakjes, of een thema 'politie' 'brandweer' enz. Als ze een jaar of 12 zijn kun je over gaan naar technisch lego. De oudste zoon is alleen op zondagmiddag nog regelmatig te vinden in de kelder. Een kraan van technisch lego, die op afstand te besturen is.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 14 nov 2012 08:47

Bij ons worden veel spelletjes gedaan. En gespeeld met kapla blokken. Echt veel spelen met speelgoed doen ze hier niet.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 nov 2012 10:43

:-oo
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 15 nov 2012 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”