We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor Lichtzwaard » 08 okt 2012 09:21

Hans61 schreef:Arjan Plaisier, scriba van de PKN beleed de schuld van reformatorische kerken vandaag jegens de Rooms-Katholieke Kerk. Dit deed hij tijdens de samenkomst van 'Wij kiezen voor Eenheid' op het Malieveld in Den Haag. Gezamenlijk wordt er vandaag gebeden voor eenheid. Ook wordt er schuld beleden, zoals Plaisier deed. "De wederzijdse schuld dat het lichaam van Christus is gescheurd, en Christus zo verdeeld is geraakt. De schuld dat we zo gemakkelijk in de scheuring hebben berust en ons verheven hebben boven de kerk van Rome die als de antichrist is beschouwd. Het zelfgenoegzame om de kerkgeschiedenis te laten beginnen met de Reformatie en geen besef te hebben van wat de periode van de ongedeelde kerk te betekenen heeft. Het gemak waarmee veel gebruiken in de Roomse kerk op voorhand als afgoderij of bijgeloof zijn bestempeld zonder ons af te vragen wat de ware betekenis ervan is. De slordigheid van het Reformatorische kerkbesef, en het gemak waarmee er verder is gescheurd, en het onvermogen om de vragen die Rome ons te stellen heeft, serieus te nemen."

"Het gebrek aan goede wil om ons in te spannen de breuk in het lichaam van Christus te helen, met het oog op het getuigenis van het evangelie."

Bron:CIP nieuws

daar ging deze draad toch over
VERITAS VOS LIBERABIT.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 okt 2012 18:57

Faramir schreef:En waar zien we die rest van de gemeente dan volgens jou? En dan graag concreet aub.

En nog steeds geen echt antwoord. komt dat vandaag nog?

Hans61
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hans61 » 08 okt 2012 22:17

boer schreef:het Vatiacaan / de RKK perst gelukkig niemand af, hebben dat dan ook niet nodig, die wassen gewoon wit.

on topic graag....

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 16 feb 2013 22:05

perfect C.V weer die nieuwe direkteur .

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... k_1_715893

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 16 feb 2013 23:03

De enige kerk waarover je iets mag zeggen is je eigen kerk - en daar kun je er wat aan doen als die in jouw ogen fout is...---CITAAT.

De Kerk als Heilige Lichaam van Jezus Christus is totaal volmaakt en dat lichaam is vervat in het instituut Kerk als daar fouten worden gemaakt zijn dat altijd mensen die zondig zijn,maar ook voor zondige mensen is vergeving.

De PKN is geen kerk maar hooguit een kerkgemeenschap eerder een landelijke gezelligdheidsvereniging met op Zondag een religieus uurtje.

De Kerk is altijd Katholiek en Apostolisch staande in de Apostolische Successie.
VERITAS VOS LIBERABIT.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 16 feb 2013 23:10

Lichtzwaard schreef:De enige kerk waarover je iets mag zeggen is je eigen kerk - en daar kun je er wat aan doen als die in jouw ogen fout is...---CITAAT.

De Kerk als Heilige Lichaam van Jezus Christus is totaal volmaakt en dat lichaam is vervat in het instituut Kerk als daar fouten worden gemaakt zijn dat altijd mensen die zondig zijn,maar ook voor zondige mensen is vergeving.

De PKN is geen kerk maar hooguit een kerkgemeenschap eerder een landelijke gezelligdheidsvereniging met op Zondag een religieus uurtje.

De Kerk is altijd Katholiek en Apostolisch staande in de Apostolische Successie.

de RKK is pas ontstaan na 3 eeuwen.
de apostel Paulus was de apostel voor de heidenen, niet Petrus.

welterusten

Riska

Berichtdoor Riska » 17 feb 2013 09:23

Lichtzwaard schreef:De Kerk als Heilige Lichaam van Jezus Christus is totaal volmaakt en dat lichaam is vervat in het instituut Kerk als daar fouten worden gemaakt zijn dat altijd mensen die zondig zijn,maar ook voor zondige mensen is vergeving.

Het instituut kerk heeft niets met de Gemeente van Christus te maken.
Je durft nogal wat te zeggen van de PKN - misschien eens kijken naar de fouten van de RKK? Ken je de uitspraak van de splinter en de balk?
Ook de PKN heeft de Apostolische geloofsbelijdenis.
Alleen vrees ik dat veel mensen Katholiek" zien als Rooms-Katholiek, terwijl 'Katholiek' 'algemeen' betekent.

Ik ga nu naar de eredienst gehouden in een PKN-kerk. En nee, dat is geen gezelligheidsvereniging, dat is een kerk waar Gods Woord gepredikt wordt en mensen naar huis gaan met veel om na te denken en een loflied in hun hart...

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 17 feb 2013 22:40

Lees 1 Johannes 2 vers 22.

De antichrist loochent de Vader en de Zoon!

Niets meer niets minder ik kan me nog een discussie met een turk herinneren, jullie toch ook?

Toen stonden we samen achter 1 feit Jezus Christus is Heer, de eniggeboren Zoon van God de Vader.

Zoekt elkaar in zijn verlossende liefde.

Btw ben ik geen katholiek en geloof ik niet in een katholieke kerk, HHK is mijn richting.

Op zich begrijp ik het stuk maar elke kerk zal zelf zijn eigen balken moeten weghalen. (ook die van mij :-) ) voordat ze aan de splinters beginnen

Groet en zegen Byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 18 feb 2013 16:10

Btw ben ik geen katholiek en geloof ik niet in een katholieke kerk, HHK is mijn richting.--------CITAAT.

Men gelooft niet in de Kerk maar in God door Jezus Christus de Verlosser en de Kerk is Zijn Lichaam en buiten dat Lichaam geen zaligheid;alleen in en door Jezus Christus en Zijn Kerk is Eeuwige Behoudenis.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Riska

Berichtdoor Riska » 18 feb 2013 17:33

Nee, alleen door geloof in Christus is behoudenis...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 feb 2013 17:35

Lichtzwaard is waarschijnlijk geen christen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 feb 2013 14:33

De kerk van Rome is de antichrist en de hoer van Babylon.
Er zijn gelukkig nog oprecht gelovigen die dat zien en uit deze kerk vertrekken.

http://www.youtube.com/watch?v=OfI9H1Za ... ults_video

http://www.religie.eu/AAP-wereldreligie ... lijkis.htm
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 feb 2013 14:42

Ik kijk er keer op keer weer van op dat er nog zulke mensen rondlopen vandaag de dag die zulke zware oordelen over broeders en zusters in Christus uitspreken. Je zal er uiteindelijk maar verantwoording over moeten nemen tegenover Christus.

Ik zijn mensen die uit de katholieke Kerk stappen. Procentueel in Nederland overigens minder als binnen het protestantisme en volgens mij ook in absolute aantallen. Sta ik daarom te juichen? Verre van. Overigens zijn er zelfs in Nederland ook jaarlijks een paar honderd volwassenen die juist toetreden tot de katholieke Kerk.

Ik kom wekelijks oprecht gelovigen tegen binnen de katholieke Kerk en die ontmoetingen zijn dan ook een mooi onderdeel van mijn vrijwilligerswerkzaamheden.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 23 feb 2013 14:56

Faramir schreef:Ik kijk er keer op keer weer van op dat er nog zulke mensen rondlopen vandaag de dag die zulke zware oordelen over broeders en zusters in Christus uitspreken. Je zal er uiteindelijk maar verantwoording over moeten nemen tegenover Christus.

Ik zijn mensen die uit de katholieke Kerk stappen. Procentueel in Nederland overigens minder als binnen het protestantisme en volgens mij ook in absolute aantallen. Sta ik daarom te juichen? Verre van. Overigens zijn er zelfs in Nederland ook jaarlijks een paar honderd volwassenen die juist toetreden tot de katholieke Kerk.

Ik kom wekelijks oprecht gelovigen tegen binnen de katholieke Kerk en die ontmoetingen zijn dan ook een mooi onderdeel van mijn vrijwilligerswerkzaamheden.

@Faramir maak je niet druk deze figuren zijn vervuld van haat tegen de Ware Kerk Katholiek en Apostolisch;de echte Christen heeft geen haat tegen zijn mede broeder en zuster in Christus hen die een echte relatie hebben met de Verrezen Heer Jezus de Christus is haat vreemd en zullen Jezus Christus en Zijn Kerk van harte aan ieder mens aan bevelen tot eeuwig behoudenis.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Riska

Berichtdoor Riska » 23 feb 2013 15:12

Faramir schreef:Ik kijk er keer op keer weer van op dat er nog zulke mensen rondlopen vandaag de dag die zulke zware oordelen over broeders en zusters in Christus uitspreken. Je zal er uiteindelijk maar verantwoording over moeten nemen tegenover Christus.

Volkomen mee eens!

Terug naar “Archief”