Oh, nu is het in een keer weer wél de zondag? Je weet ook niet wat je wil hé!Wilsophie schreef:Dat wordt in de winter kou lijden op de zondag de (dag des heeren). Al die goddelozen bloot over straat, brr!
Moderator: Moderafo's
Oh, nu is het in een keer weer wél de zondag? Je weet ook niet wat je wil hé!Wilsophie schreef:Dat wordt in de winter kou lijden op de zondag de (dag des heeren). Al die goddelozen bloot over straat, brr!
Jvslooten schreef: maar de goddelozen echter zullen op de dag des HEEREN zonder kleed, naakt gesteld worden voor de Witte Troon (2 Kor. 5:3, Open. 3:18 , Open. 16:15). Alhoewel, niet helemaal naakt: ze zullen met schaamte en schande bekleed worden. (Job 8:22 , Psalm 35:26)
mealybug schreef:De goddelozen?
Openbaring 3:18 en context is aan de gemeente gericht, die naakt en ellendig is, maar daar niets van wil weten.
Jvslooten schreef:Wel of geen gemeente, Jezus de Christus zegt dit tot onbekeerden.. Wees dan ijverig en bekeer u. Goddelozen dus.
Wilsophie schreef:Openbaring 3 is gericht aan de gemeente in Laodicea.
"IK zal U uit Mijn mond spuwen". Daar raadt hij aan om goud te kopen van MIJ, beproefd door het vuur heen en witte klederen mogen aantrekken en de schande niet openbaar wordt.
De Heer klopt maar en klopt maar omdat men Hem buiten het christendom heeft gezet.
Pas vers 21 gaat over De Gemeente die met Christus méér dan Overwinnaar is. Matth 19 vers 28 en 1 Kor 6 vers 2.
Wij zullen immers de wereld oordelen? En de engelen? Samen met Hem, wij zijn geen vrouw, wij zijn geen bruid, wij zijn in Christus, in de Man!
"En Jezus zeide tot hen ( discipelen dus ook tegen ons) "Voorwaar, Ik zeg u, dat gij die Mij gevolgd zijt in de wedergeboorte, wanneer de Zoon des mensen zal gezeten op de Troon Zijner Heerlijkheid, dat gij ook zult zitten op twaalf tronen, oordelende de twaalf geslachten Israëls"
Daarom zei ik eerder al dat wij die 24 oudsten zijn. Die die 12 stammen zullen oordelen.
De Gemeente is Efraim en heeft een dubbel deel ontvangen, daarom die 24. Maar dit terzijde.
Dat ontken ik toch ook niet?mealybug schreef:Nee dat zegt Hij wel degelijk tot de gemeente
ineke-kitty schreef:Mealybug.
Men is het er over het algemeen over eens, dat de gemeente Laodicea een beeld is van de kerk van onze tijd, namelijk een kerk die wel religieus is, maar Christus terzijde heeft gezet.
Blijkbaar zijn ook in DIE kerk gelovigen die individueel trouw zijn gebleven aan het Woord.
Daarom wordt gezegd: "wie overwint, Ik zal hem/haar geven met Mij te zitten in Mijnen troon".
Nee dat zegt Hij wel degelijk tot de gemeente
Op 3:22
Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest TOT DE GEMEENTEN zegt.
Met het hoofdstuk 4, wat begint met Na deze, gaat het echter niet meer over de gemeente, maar komt de joodse symboliek weer veel meer naar voren,
Wilsophie schreef:@ Mealybug, Ja dat heb ik ook vermeld, ik heb dit gezegd.
Pas vers 21 gaat over De Gemeente die met Christus méér dan Overwinnaar is. Matth 19 vers 28 en 1 Kor 6 vers 2.
Wij zullen immers de wereld oordelen? En de engelen? Samen met Hem, wij zijn geen vrouw, wij zijn geen bruid, wij zijn in Christus, in de Man!
"En Jezus zeide tot hen ( discipelen dus ook tegen ons) "Voorwaar, Ik zeg u, dat gij die Mij gevolgd zijt in de wedergeboorte, wanneer de Zoon des mensen zal gezeten op de Troon Zijner Heerlijkheid, dat gij ook zult zitten op twaalf tronen, oordelende de twaalf geslachten Israëls"
Daarom zei ik eerder al dat wij die 24 oudsten zijn. Die die 12 stammen zullen oordelen.
De Gemeente is Efraim en heeft een dubbel deel ontvangen, daarom die 24. Maar dit terzijde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten