Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Evelien » 15 mei 2012 10:32

Jannoek, nog gefeliciteerd.... :oops: (was me helemaal ontschoten). Maar wat gaaf dat jullie voor die bike zijn gegaan. Gaat hard he. :lol: Dat wordt wat straks buiten, of ben je al buiten geweest ermee?
Super hoor.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 mei 2012 10:46

@ evelien nog bedankt voor de tip ;-) We hadden 'm al eerder gezien bij iemand en toen gezegd dat we die echt wilden kopen voor Floris omdat we 'm zó gaaf vonden. Maar we wisten toen niet dat het vanaf 1 kon (wij zagen het bij iemand die het voor haar 2e verjaardag kreeg).
We waren het dus eigenlijk 'vergeten'. Tot jij het er over had, daarna konden we niet wat leukers meer bedenken dan deze. :lol:

We zijn gisteren al even naar buiten geweest. Zó leuk! Alle buren hebben meegenoten, haha!
Wij hebben aan de voorkant een stoep, een plantsoen en daarvoor weer een stoep en dan pas de weg. Hij kon dus lekker z'n gang gaan en vond het reuze interessant. Rijden maar, zonder om zich heen te kijken welke kant hij op ging. hopelijk komt dat nog :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mei 2012 10:48

Jannoek, ach dat komt echt wel goed... mijn neefje was ook zo. Mijn moeder rende achter hem aan, door de binnenstad. :lol: :lol:

Ik ga m'n man ook om praten voor zo'n bike.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 mei 2012 11:27

Coole fiets, Jannoek! Nog gefeliciteerd met jullie zoontje! :D

JPC, wat goed dat Hannah zelf haar speen heeft weggedaan. :)

Appel, wij hadden met koninginnedag een week vakantie,
en straks met pinksteren ook weer een week.

Leuk dat er zoveel kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd zijn.
Kunnen misschien een keertje een meeting houden in een indoor speeltuin? 8)

Mijn dochtertje kan nu nét een staartje in. :D
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 mei 2012 12:09

ahh, wat schattig ag! :-)
En wat een leuk idee! :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 mei 2012 12:33

leuke foto's jannoek en ag
en nog gefeliciteerd met F, jannoek!

wat zijn ze toch snel groot... ik kwam zaterdag de kamer in lopen en daar stónd R bij de rand van de box :shock: . maar snel de box naar beneden gedaan want die stond nog hoog. ook gaat ze bijna zitten, kruipt ze op handen en knieën en ze staat steeds op de kop, heel grappig gezicht! dit alles bedacht ze binnen een week of 2..
in de box vindt ze echt niks aan maar als ik haar los laat kruipen in E haar speelhoekje dan vermaakt ze zich prima. zit overal een beetje in te rommelen enzo. gooit de duplo uit de ton en steekt alle blokjes één voor één in haar mond..heerlijk.

E had samen met mijn schoonzus voor moederdag een vogelhuisje beplakt, erg leuk! ze kwam ervandaan en hield meteen de tas open voor mijn neus: kijk mam, dit heeft tante ... voor jou gemaakt! :lol: maargoed, dat maakte het niet minder leuk. ook had mijn man nog een cadeautje namens de beide meiden gehaald: 2 rieten windlichtjes met hartjes aan de zijkant. ook heel lief!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 15 mei 2012 13:02

Wat een leuke foto's zeg! =D>

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 15 mei 2012 16:22

Wij willen onze peuter (bijna 2,5) overdoen naar een 'groot bed' of peuterbed.
Wij zoeken een wit (hooguit iets creme) bed ivm andere meubels en slaapkamer broer.

Nu twijfelen we tussen een peuterbed of gewoon bed. Bij broer vond ik een groot bed handiger (langer mee, geen apart matras, geen apart beddengoed enz.). Maar als we een peuterbed kopen hoeft de kast of commode niet weg (anders wel 1 van beiden) en kan hij beter bij broer op de kamer staan, mocht er de komende jaren ooit nog een kleintje komen...

Wat zijn jullie ervaringen en tips met peuterbed/ gewoon bed?? Gezien prijs, beddengoed (is dat lastig voor peuterbed?) enzo. Tips voor winkels met normale prijzen?? Waar moet je op letten bij een matras??

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 mei 2012 16:56

Je hebt ook meegroeibedden, heb ik zelfs nog op geslapen toen ik een jaar of 16 was omdat een gewoon bed niet in mijn kamer paste. Nadeel daarvan is dan wel dat als ie op de grootste stand staat, je 3 matrasjes hebt, 1 grote en 2 kleinere... Die ik had was niet duur en bij de Ikea vandaan.
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 15 mei 2012 17:44

654321 schreef:Wij willen onze peuter (bijna 2,5) overdoen naar een 'groot bed' of peuterbed.
Wij zoeken een wit (hooguit iets creme) bed ivm andere meubels en slaapkamer broer.

Nu twijfelen we tussen een peuterbed of gewoon bed. Bij broer vond ik een groot bed handiger (langer mee, geen apart matras, geen apart beddengoed enz.). Maar als we een peuterbed kopen hoeft de kast of commode niet weg (anders wel 1 van beiden) en kan hij beter bij broer op de kamer staan, mocht er de komende jaren ooit nog een kleintje komen...

Wat zijn jullie ervaringen en tips met peuterbed/ gewoon bed?? Gezien prijs, beddengoed (is dat lastig voor peuterbed?) enzo. Tips voor winkels met normale prijzen?? Waar moet je op letten bij een matras??

bij ons slapen ze tot minstens 7 in het peuterbed, dat past best en dan heb je er een hele poos wat aan. ikea heeft wel leuke betaalbare peuterbedden, of anders idd een meegroeibed.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mei 2012 19:10

Wij hebben gewoon meteen een 1 persoonsbed gekocht voor Jurian, dan ben je meteen klaar voor heel veel jaar. Met een goed matras en een 4 seizoenendekbed. Hij heeft er wel zo'n zijwand in, maar die hadden we gekregen, dus kostte ons niks. zonder dat ding zou hij waarschijnlijk al heel wat keren uit bed zijn gevallen :D
En qua ruimte, Jurians kamer is 2,5 bij 2,5, niet groot dus, kleinste kamer van het huis, maar naast zijn bed staan er toch een enkele hoge kast in, en een ladekast met 3 laden, die we eerder als commode gebruikten. Meer heeft hij echt niet nodig. Eerder had hij 2 hoge kasten, ook dat past nog net, maar omdat het niet nodig is, hebben we er 1 weggehaald, en in plaats daarvan zijn tafel en stoeltje neergezet. Beetje passen en meten, maar het gaat best.
Ik vind zelf een peuterbed een beetje zonde van het geld, dan zou ik idd eerder voor een echt meegroeibed gaan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 15 mei 2012 22:52

Wat een mooie foto's!

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 16 mei 2012 09:34

Nou, op het CB was alles goed. Stand met 11 maanden: 8,4 kg en 74 cm. Lengte iets boven haar lijntje, en gewicht iets eronder. Helemaal super dus. De prikken vond ze niet leuk, maar ze heeft er verder geen last van gehad, of ik heb het in ieder geval niet gemerkt. Behalve dan dat ze iets meer geslapen heeft, maar dat heeft ze altijd na haar prikken.

Wij hebben ook gelijk een groot bed gedaan bij allebei, maar ze gingen bij ons ook pas over met 3 jaar en de tweede zelfs met 3,5 jaar. Dus dan zijn ze wel ietsje groter. Maar vooral uit praktisch oogpunt: deze bedden hadden we al, en ik vind het zelf een beetje onzin om allemaal spullen te kopen voor eventjes. Maar als het daardoor beter in je kamer past, zou ik het wel overwegen hoor. Ik zou dan zelf op Marktplaats kijken. Iedereen gebruikt zo'n bed toch maar even, dus waarschijnlijk staan er genoeg. En bij de Hema kost dat beddengoed toch niet zo heel veel?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 mei 2012 10:54

Wij hebben een peuterbed gekocht, konden we overnemen van een vriendin. M was nog net geen 2 toen hij er in ging slapen. Staat superschattig enzo, maar we moeten nu toch wel op zoek naar een 'normaal' bed, want hij heeft nog krap 10 cm over :shock: (met 4 jaar). We gaan nu voor een halfhoogslaper (met oog op evt andere kamer ivm gezinsuitbreidng ;) :)). O ja, beddengoed. Wij hebben dus wel 3 hoeslakens gekocht, maar gewoon een 1persoonsdekbed, kan hij lekker in kruipen en is ook straks nog te gebruiken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 mei 2012 12:06

Wij hebben ook gelijk een eenpersoonsbed gekocht bij de ikea. Voor kinderen tot 10 jaar hebben ze daar speciale matrassen en gewoon beddengoed en een dekbed had ik nog. Zoonlief ligt toch 8 mnd in het jaar alleen onder een laken. Hier ook een kleine kamer, 2m bij 3 m. Zijn bed pas precies in de breedte en heeft laden eronder voor zijn kleding. Op dezelfde kamer staat ook nog een ledikant voor zijn zusje en nog een boekenkastje. Het is vol, maar wel gezellig. Het was de bedoeling dat zijn jongere broer al op die kamer zou slapen en dochterlief een eigen meidenkamer al zou krijgen met eigen bed, maar onze jongste telg blijft spoken 's nachts en dat wil ik hem zeker niet aandoen.

@ appel leuk vind ik het altijd om naar het cb te gaan. Vooral lengte en gewicht vind ik leuk.

Terug naar “Archief”