Wilsophie schreef:Het is op zich al heel opmerkelijk dat Paulus slechts in de brief aan de Korinthe, één van de eerste brieven en aan het begin van zijn bediening de tongentaal aan de orde stelt, zoals nog meer onderwerpen die kennelijk relevant waren bij de fundamentlegging van de Gemeente uit Jood en heiden.
Later heeft hij het er nooit meer over.
De gemeente in Korinthe was sowieso een probleemgemeente doordat het een havenstad was met veel invloeden uit allerlei culturen en men gedroeg zich bij tijd en wijle nogal losbandig en ik denk dat we ook de tongentaal binnen zijn verband moeten zien.
Gebleken is dat ook op de 2e pinksterdag men toegesproken werd d.m.v. het evangelie in hun eigen taal, dus het was functioneel en tevens de vervulling van Joël 2.
Ik vindt het niet zo opmerkelijk, elke brief heeft toch wel zo zijn eigen karakter. Zo ook de wantoestanden in Korinthe die inzicht geven in zijn rol en benadering/ handelen en volgens wordt er in de bijbel meer over tongentaal gesproken dan paulus alleen. Waaruit zou moeten blijken dat de gaven na het "fundament" verdwenen zijn. Dus Jezus, komt naar de aarde en doet tekenen en wonderen, Hij geeft zijn discipelen opdracht om in Zijn naam tekenen en wonderen te doen om vervolgens te stellen dat na het fundament van de discipelen iedereen weer triest en uitzichtloos er bij mag zitten? Beide deden zoals zoals de H.Geest Hen ingaf te doen! Dat zou al onrechtvaardig op zich zijn... Wat voor dagelijkse rol heeft de H.Geest in jou leven dan?
Wilsophie schreef:De gemeente als lichaam van Christus is inmiddels in een ver gevorderd stadium en van fundamentlegging is danook geen sprake meer.
Genezingen zijn dan ook niet meer aan de orde als teken of wonder om te demonstreren dat Jezus is de Zoon van God, dat was slechts noodzakelijke en aan de orden tijdens Zijn bediening op aarde.
Tevens is ook van profetieën geen sprake meer, want God zegt Zelf dat Hij via Zijn Zoon ( Zijn Woord) ons ALLES heeft geopenbaard.
Mensen die eigen dromen of fantasieën zien als een nieuwe profetie kennen blijkbaar de onvervulde profetiën uit de Schrift niet of ontkennen hen.
God spreekt in deze laatste dagen door Zijn Zoon.
Als genezing geen teken is dat Jezus de zoon van God is dan is het aardig kil en koud geworden (op zieken zullen zij de handen leggen) misschien kun je uitleggen waarom je zo stellig vindt dat alles verleden tijd is geworden. Het staat in ieder geval niet in de bijbel of ik moet er over heen lezen.
wel heb een getuigenis (klik) voor je of die van janneke vlot (klik) of deze (klik)
Wat het profeteren betreft hoeft er ook geen Bijbelse vervulling meer te geschieden dan dat Hij al vervuld heeft of in Zijn Woord geschreven staat. Ik weet verder niet wie jij spreekt maar ik heb nog nooit iemand gehoord die iets toevoegd aan de bijbel door een profetie? (profetie was toch hetzelfde als preken... of zitten we allemaal op een andere golflengte)
Ik snap verder je voorbeeld wel over die mevrouw, echter sidderen en beven is niet vanuit God. Dus al zulke verhalen zijn allang overtroffen door Zijn Bloed wat Hij in de Hemel heeft gebracht en waardoor Hij Heer is geworden (hallelujah). Verder was ik nu zo benieuwd wat voor taal het was, die mevrouw nu uitschreeuwde of hoe het kon dat die andere het herkende...Wilsophie schreef:Helaas zijn er verhalen in omloop die je doen sidderen en beven, zo ook een vrouw die in een dorp in een onbegrijpelijke taal elke dienst het één en ander schreeuwde, niemand wist wat ze zei.
Later toen er iemand kwam die die taal herkende bleek ze zeer Godslasterlijke taal uit te schreeuwen.
Men kan niets anders concluderen dat dit de machten van de duisternis zijn die een lichaam zoeken om Godslasterlijk bezig te zijn.
Wilsophie schreef:Zolang een gelovige zich goed laat voeden en vullen met Gods Woord is er geen ruimte voor deze afschuwelijke vorm van dwalingen (vooral in deze tijd) . Ze nemen hand over hand toe en zelfs mensen die Gods Woord prediken doen mee met dergelijke satanische manifestaties.
Wat bedoel je nu met afschuwelijke vorm van dwalingen of dergelijke satanische manifestaties, bedoel je dan ook tongentaal of wat anders?