Ski-ongeluk prins Friso

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Ski-ongeluk prins Friso

Berichtdoor schelpje3 » 24 feb 2012 13:22

Slechter nieuws kan bijna niet.
Wat intens verdrietig.
Laten wij de koninklijke familie in ons gebed gedenken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 feb 2012 13:31

schelpje3 schreef:Slechter nieuws kan bijna niet.
Wat intens verdrietig.
Laten wij de koninklijke familie in ons gebed gedenken.

Overlijden zou bijna beter nieuws zijn, inderdaad. Vegetatieve staat is een langslepend drama...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 feb 2012 14:08

Er was net een arts op de radio, hij zei dat de duur van de reanimatie (50 minuten in dit geval) geen reden is om ermee te stoppen, alhoewel ze dan al wel weten dat er inmiddels blijvende schade aan de hersenen is.
Maar in hoeverre dit herstelt, is dan niet bekend.
Het koel houden en langzaam opwarmen heeft niets opgeleverd, helaas.
Mabel kan haar man nog aanraken, maar ze is hem kwijt.
In feite zijn ze in de rouw, maar er is (nog) geen dode.
Ik ben er echt ontdaan van.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 feb 2012 14:11

Misschien dat het toch iets positiefs kan bewerkstelligen: nu het zo vaak in het nieuws is, zullen mensen wellicht (weer eens) gaan nadenken over dergelijke situaties. Hoe ga je om met mensen die te maken hebben met deze situaties? Hoe kun je deze mensen helpen? Het probleem voor deze mensen wordt nu bij een breder publiek bekend en daar kunnen weer helpende handen uit voortkomen.

Het lost niets op, dat besef ik me heel goed. Maar misschien dat er wat meer begrip zal komen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 feb 2012 14:14

En ook dat hoe gezond en sterk je ook bent, dit in 1 ogenblik kan veranderen.
Zoek de Heere in je gezonde dagen, want er kan een tijd komen dat je geen lust meer hebt in dezelve, of het niet meer kan!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 feb 2012 13:07

Optimatus schreef:Misschien dat het toch iets positiefs kan bewerkstelligen: nu het zo vaak in het nieuws is, zullen mensen wellicht (weer eens) gaan nadenken over dergelijke situaties. Hoe ga je om met mensen die te maken hebben met deze situaties? Hoe kun je deze mensen helpen? Het probleem voor deze mensen wordt nu bij een breder publiek bekend en daar kunnen weer helpende handen uit voortkomen.

Het lost niets op, dat besef ik me heel goed. Maar misschien dat er wat meer begrip zal komen.

en vergeet niet, heel veel mensen hebben dit meegemaakt en zullen nu voortaan op de piste blijven ( hoop ik.. )

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2012 13:15

meribel schreef:
en vergeet niet, heel veel mensen hebben dit meegemaakt en zullen nu voortaan op de piste blijven ( hoop ik.. )

Nou nee hoor, want de volgende dag waren er juist op datzelfde gedeelte alweer mensen aan het skiën :shock: Velen hebben toch een gevoel: het zal mij vast niet overkomen, of: de bliksem slaat niet 2 x op dezelfde plek in. De kon. familie bleef zelf ook deels skiën, vanwege de kinderen geloof ik.
Hun vakantie is niet normaal, ondanks het gewone doorgaan van veel dingen. Zij voelen toch het verdriet?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 feb 2012 13:21

dat die kinderen bleven skieen was heel wat anders..dat was op de piste.

Ik denk persoonlijk wel dat mensen na dit met prins Friso even wat meer nadenken voordat ze van de piste gaan.
ook denk ik dat hierdoor wel nieuwe regels komen dat bijv. een airbag verplicht wordt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2012 14:01

meribel schreef:Ik denk persoonlijk wel dat mensen na dit met prins Friso even wat meer nadenken voordat ze van de piste gaan.
ook denk ik dat hierdoor wel nieuwe regels komen dat bijv. een airbag verplicht wordt.

Ik geloof niet dat mensen zich dit volgend jaar nog herinneren. Cru gezegd zal er nog een opmerking over worden gemaakt in de Oudejaarsconference 2012 en dan mensen dan denken 'o ja, dat is ook gebeurd'.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2012 14:27

meribel schreef:dat die kinderen bleven skieen was heel wat anders..dat was op de piste.

Ik denk persoonlijk wel dat mensen na dit met prins Friso even wat meer nadenken voordat ze van de piste gaan.

Op de piste is het ook niet zonder gevaren!
En er werd en wordt nog steeds, volop off piste geskied!
Die airbag is een goed hulpmiddel, maar geeft geen 100% zekerheid!
Er zijn mensen ook met zo'n ding dodelijk verongelukt.

Maar wat geloven wij nu eigenlijk? Is dit domme pech, of geloof je dat dit onder de toelating Gods is gebeurd?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2012 14:31

schelpje3 schreef:Maar wat geloven wij nu eigenlijk? Is dit domme pech, of geloof je dat dit onder de toelating Gods is gebeurd?

Ik heb de eerste botteriken al gezien die beweren dat het God's straf is voor Beatrix vanwege het Nederlandse abortusbeleid... ](*,)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 feb 2012 14:40

Mortlach schreef:
Ik heb de eerste botteriken al gezien die beweren dat het God's straf is voor Beatrix vanwege het Nederlandse abortusbeleid... ](*,)

Welke idioot zegt dat? :shock:
Dat slaat natuurlijk nergens op. Wij kunnen niets invullen wat God's straf zou moeten zijn en waarvoor precies. Misschien is kon Beatrix zelf mordicus tegen abortus!
Maar het is wel een roepstem, voor ons allemaal!
Memento mori, gedenk te sterven.
En je bent nu nog in je goede dagen, dus je hebt de kans en mogelijkheid God te zoeken.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 26 feb 2012 19:37

Net was ik aan het luisteren naar de plaatselijke radio waar een verzoekprogramma voor kinderen aan de gang was. Een kind had een verzoekje voor prins Friso aangevraagd en wel "veilig in Jezus armen". Laten we het voorbeeld van het kind volgen en Friso, Mabel, Luana & Zaria, Beatrix en verdere familie brengen in de armen van Jezus, waar ze veilig zijn! Alleen dat houd ze op de been!

Laten we ook vooral Mabel niet vergeten in onze gebeden! Ze heeft haar man nog, maar 'ook weer niet' en staat voor zware taken en keuzes momenteel en in de toekomst!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 27 feb 2012 17:06

Gisteren hebben we - in aanwezigheid van Constatijn en Laurentien - in onze kerk Friso genoemd in de voorbede.
Ik hoop dat ze door de dienst bemoedigd zijn. Het volgende komt er nu aan: wanneer laat je zo iemand 'overlijden'.
Moeilijke beslissingen.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 feb 2012 18:32

Hoezo 'laat overlijden'? Ik krijg niet de indruk dat dat prins Friso niet zelfstandig ademt...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”