"Ik zie ze liever dan die vrouwtjes met hun zwarte hoedjes en die onverzorgde meisjes. Daar is toch niets aan te beleven?
Ik begrijp de kinnesinne niet van sommige vrouwen. Als je naar een kerk gaat mag je toch je persoonlijkheid wel onderstrepen met een lik verf? Het is toch een blije eredienst?
En, heb je de dames in het Midden Oosten wel eens gezien met hun zwarte kohlogen en sieraden? Zoiets was in Israël vast ook gebruikelijk."Dus aan een vrouw zonder make-up is niets aan te beleven? Praat je wel eens met een vrouw of spiegel je haar persoonlijkheid alleen af aan haar make-up? Want achter elke vrouw met of zonder make-up zit een persoonlijkheid. Het gemeente-zijn moet inderdaad een feestelijk moment zijn. Maar als je dit dan beaamt, hoe kan het dan zo zijn dat menig vrouwelijk kerkvolk in de gereformeerde kerken zich stilzwijgend in hun houten kerkbanken nestelen, maar ondertussen wel 'een likje verf' opgesmeerd hebben? hoezo feestelijk?
In het midden oosten en Israel was het misschien de gewoonte om zich op te maken, maar polygamie was ook een gewoonte. Al met al: een gewoonte maakt geen excuus!
"Maar ik doe er verder niets mee, ik constateer het alleen. Het gaat erom dat ik liever kijk naar een frisse, mooi opgemaakte en goed geklede vrouw dan naar het tegendeel. Dat kan ik ook niet helpen, dat heb ik al van jongsaf aan.
Je kunt volgens mij best met make up voor Gods aangezicht in de gemeente verschijnen. Hij ziet toch alleen het hart aan? Ik vind het geen goed argument iets niet te doen omdat dat wellicht verleidelijk over zou kunnen komen bij de mannen. Waar is het einde? Je laat toch ook je 'druiventrossen' niet verkleinen om die reden?
Kijk ook eens naar de kerkdiensten op de tv. Ik zie niet anders. Zouden die vrouwen 'minder' zijn dan de onopgemaakten? Ik geloof er niets van.
En, wat anders, denken jullie ook nooit: wat een knappe man?"Natuurlijk zien we liever mooie mensen om ons heen. Ja, ook knappe mannen

En als ze dat niet zijn, dan liever wat 'gecamoufleerd' en wat bijgeschaafd om de minder mooie kanten niet te kunnen zien. Wetenschappelijk is dit ook bewezen dat het brein positiever reageert op 'schoonheid' dan op alles wat daar buiten valt. Maar dat is het oude vlees die zich toch meer richt op hetgeen vergankelijk/ijdel is. Als gevolg van de zondeval. Dat is iets waar je toch tegen moet strijden, is mijn mening. Gelukkig ziet God inderdaad het hart aan, dus waarom zou je make-up gebruiken? Borsten verkleinen? Ik ben van mening dat wanneer deze gewoon netjes bekleed zijn er niets aan de hand hoeft te zijn. Maar ik ben geen man, dus doe deze uitspraak wel met enige voorzichtigheid

En nee, ongeacht hoe iemand zich kleed, zich gedraagt, of waar hij woont, etc… niet de ene mens is meer dan de andere.
Waarom zouden mannen eigenlijk geen makeup mogen gebruiken? Dat vraag ik me wel eens af?
Verder zijn er uitersten rechts die elke vorm van makeup afwijzen als "de wereld".
Verder zijn er gemiddelden die een geringe hoeveelheid gebruiken wat niet perse opvalt maar om de puntjes op de I te zetten.
Verder zijn er uitersten links die zwaar onder zitten wat zeer opvallend is.
Er is niets mis om een "normale" hoeveelheid te gebruiken vind ik al zal het verschillend zijn wat onder normaal word verstaan.
Gewoon, vrolijke, frise, kleurrijke mooie kleding, goed verzorgd, niets mis mee volgens mij.
Wat bedoel je met uiterst rechtsen? Lid van de meest rechterflank van de reformatorische kerken? of meer politiek gezien? En wat is dan 'gemiddeld' opgemaakt? en er 'zwaar onder zitten'?
"natuurlijk mogen ze dat , maar het is niet gebruikelijk voor mannen om het te doen ( uitzonderingen daargelaten )
ik denk dat vrouwen ook op andere aspecten vallen dan mannen. Voor een vrouw om een man te verleiden is het belangrijk om er mooit uit te zien. Voor een man om een vrouw te verleiden is status/geld/kracht weer belangrijker, daar verleidt hij sneller een vrouw mee dan met een mooi uiterlijk. let maar op een lelijke maar erg rijke vent trouwt makkelijker dan een knappe maar hele arme.
Dus de noodzaak voor make up is er gewoon niet echt."Precies!
"Mee eens, alleen vraag ik me dan wel af waarom door sommigen gezegd wordt dat vrouwen geen make up mogen gebruiken, terwijl mannen gewoon naar eigen goeddunken aan hun spierballen, carrière en spaarpot mogen werken."Dat is idd precies hetzelfde. Wanner je sport om je lichaam op conditie te houden is dit een hele andere dan te sporten om 'in de smaak te vallen' bij de vrouwtjes… Het probleem zit hem niet in het middel (denk ook aan tv, internet, etc,) maar het doel waarmee je het gebruikt.
"Dat moet haast wel anders liggen, maar hoe dan? Heeft iemand daar een idee over?"De meest logische verklaring zou zijn dat zij op dezelfde manier kijken zoals hetero vrouwen doen naar het mannelijke geslacht.