vraag over make up

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor

Re: vraag over make up

Berichtdoor hubert » 08 mar 2012 12:23

Wiepie heeft helemaal gelijk: sommige (mooi geverfde) lippen zijn echt om te zoenen.
Het is toch een lust voor het oog: een goed opgemaakte en geklede vrouw. Zij doet menig mannenhart feller kloppen. Ik zie ze liever dan die vrouwtjes met hun zwarte hoedjes en die onverzorgde meisjes. Daar is toch niets aan te beleven?
Ik begrijp de kinnesinne niet van sommige vrouwen. Als je naar een kerk gaat mag je toch je persoonlijkheid wel onderstrepen met een lik verf? Het is toch een blije eredienst?
En, heb je de dames in het Midden Oosten wel eens gezien met hun zwarte kohlogen en sieraden? Zoiets was in Israël vast ook gebruikelijk.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 08 mar 2012 13:19

hubert schreef:Wiepie heeft helemaal gelijk: sommige (mooi geverfde) lippen zijn echt om te zoenen.
Het is toch een lust voor het oog: een goed opgemaakte en geklede vrouw. Zij doet menig mannenhart feller kloppen. Ik zie ze liever dan die vrouwtjes met hun zwarte hoedjes en die onverzorgde meisjes. Daar is toch niets aan te beleven?
Ik begrijp de kinnesinne niet van sommige vrouwen. Als je naar een kerk gaat mag je toch je persoonlijkheid wel onderstrepen met een lik verf? Het is toch een blije eredienst?
En, heb je de dames in het Midden Oosten wel eens gezien met hun zwarte kohlogen en sieraden? Zoiets was in Israël vast ook gebruikelijk.

als ik zo door de vragenrubriek scroll meen ik dat dát precies de reden is dat vrouwen zich niet uitdagend kleden en flink schminken. Juist omdat het jouw mannenhart feller laat kloppen en het dus de bedoeling is dat je zo niet in de verleiding komt. ( ivm als je iemand aanziet om te begeren heb je reeds overspel gepleegd )

misschien heb ik het verkeerd verwoord maar dan corrigeert iemand me vast wel.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 mar 2012 16:58

@meribel: je hebt het prima gezegd!

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 09 mar 2012 11:18

Maar ik doe er verder niets mee, ik constateer het alleen. Het gaat erom dat ik liever kijk naar een frisse, mooi opgemaakte en goed geklede vrouw dan naar het tegendeel. Dat kan ik ook niet helpen, dat heb ik al van jongsaf aan.
Je kunt volgens mij best met make up voor Gods aangezicht in de gemeente verschijnen. Hij ziet toch alleen het hart aan? Ik vind het geen goed argument iets niet te doen omdat dat wellicht verleidelijk over zou kunnen komen bij de mannen. Waar is het einde? Je laat toch ook je 'druiventrossen' niet verkleinen om die reden?

Kijk ook eens naar de kerkdiensten op de tv. Ik zie niet anders. Zouden die vrouwen 'minder' zijn dan de onopgemaakten? Ik geloof er niets van.
De tijd dat mijn opa (refo-ouderling in het zwart) 's maandags een dame ging terechtwijzen omdat zij zonder hoed en met make-up in de kerk aan het Avondmaal verschenen was, ligt toch al lang achter ons? Het zijn maar bijzaken toch?

En, wat anders, denken jullie ook nooit: wat een knappe man?

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 09 mar 2012 11:44

Natuurlijk wel, of ik wel. Al mag ik hopen dat die geen make-up gebruiken. En zo is het met vrouwen ook, vrouwen zijn ook knap/ mooi zonder make-up. Daarbij zie ik nog verschil tussen jezelf verzorgen en je zo opmaken dat je bewust de aandacht van mannen trekt.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

janneke7337
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor janneke7337 » 09 mar 2012 11:55

Waarom zouden mannen eigenlijk geen makeup mogen gebruiken? Dat vraag ik me wel eens af? :?:
Verder zijn er uitersten rechts die elke vorm van makeup afwijzen als "de wereld".
Verder zijn er gemiddelden die een geringe hoeveelheid gebruiken wat niet perse opvalt maar om de puntjes op de I te zetten.
Verder zijn er uitersten links die zwaar onder zitten wat zeer opvallend is.

Er is niets mis om een "normale" hoeveelheid te gebruiken vind ik al zal het verschillend zijn wat onder normaal word verstaan.
Gewoon, vrolijke, frise, kleurrijke mooie kleding, goed verzorgd, niets mis mee volgens mij.

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 09 mar 2012 11:56

hubert schreef:Maar ik doe er verder niets mee, ik constateer het alleen. Het gaat erom dat ik liever kijk naar een frisse, mooi opgemaakte en goed geklede vrouw dan naar het tegendeel. Dat kan ik ook niet helpen, dat heb ik al van jongsaf aan.
Je kunt volgens mij best met make up voor Gods aangezicht in de gemeente verschijnen. Hij ziet toch alleen het hart aan? Ik vind het geen goed argument iets niet te doen omdat dat wellicht verleidelijk over zou kunnen komen bij de mannen. Waar is het einde? Je laat toch ook je 'druiventrossen' niet verkleinen om die reden?

Kijk ook eens naar de kerkdiensten op de tv. Ik zie niet anders. Zouden die vrouwen 'minder' zijn dan de onopgemaakten? Ik geloof er niets van.
De tijd dat mijn opa (refo-ouderling in het zwart) 's maandags een dame ging terechtwijzen omdat zij zonder hoed en met make-up in de kerk aan het Avondmaal verschenen was, ligt toch al lang achter ons? Het zijn maar bijzaken toch?

En, wat anders, denken jullie ook nooit: wat een knappe man?

Eigenlijk voortdurend, wanneer ik in de spiegel kijk....

En dan denk ik er gelijk bij, hoe is het mogelijk dat iets wat er aan de buitenkant toch zo goed uit ziet, van binnen zo corrupt, egoistisch en slecht is, want zelfs wanneer ik het goede zoek, het kwade ligt mij bij.
Somebody up there likes you

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 09 mar 2012 12:10

Janneke: mee eens. Niet van de wereld, maar in de wereld, liefst met make-up!!!! Ik ben nou eenmaal een estheticus.

Ewan: ook mee eens (dat laatste dan :D ), daar heb ik ook wel last van. Maar God heeft ook het goede in ons geschapen. De kunst is om dat te laten prevaleren, m.a.w. je licht laten schijnen voor de mensen. Of ben jij voor 100% slecht?

Gods vriendelijk Aangezicht geeft vrolijkheid en licht, voor alle oprechten van hart!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 10 mar 2012 00:43

janneke7337 schreef:Waarom zouden mannen eigenlijk geen makeup mogen gebruiken? Dat vraag ik me wel eens af? :?:

natuurlijk mogen ze dat , maar het is niet gebruikelijk voor mannen om het te doen ( uitzonderingen daargelaten )

ik denk dat vrouwen ook op andere aspecten vallen dan mannen. Voor een vrouw om een man te verleiden is het belangrijk om er mooit uit te zien. Voor een man om een vrouw te verleiden is status/geld/kracht weer belangrijker, daar verleidt hij sneller een vrouw mee dan met een mooi uiterlijk. let maar op een lelijke maar erg rijke vent trouwt makkelijker dan een knappe maar hele arme.
Dus de noodzaak voor make up is er gewoon niet echt.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 10 mar 2012 10:47

meribel schreef:natuurlijk mogen ze dat , maar het is niet gebruikelijk voor mannen om het te doen ( uitzonderingen daargelaten )

ik denk dat vrouwen ook op andere aspecten vallen dan mannen. Voor een vrouw om een man te verleiden is het belangrijk om er mooit uit te zien. Voor een man om een vrouw te verleiden is status/geld/kracht weer belangrijker, daar verleidt hij sneller een vrouw mee dan met een mooi uiterlijk. let maar op een lelijke maar erg rijke vent trouwt makkelijker dan een knappe maar hele arme.
Dus de noodzaak voor make up is er gewoon niet echt.

Mee eens, alleen vraag ik me dan wel af waarom door sommigen gezegd wordt dat vrouwen geen make up mogen gebruiken, terwijl mannen gewoon naar eigen goeddunken aan hun spierballen, carrière en spaarpot mogen werken.

Niet dat ik daar wat op tegen heb (mits het in het normale blijft) maar ik heb ook niets tegen make up.

Ik zie alleen geen principieel verschil wanneer een tengere jongen/man naar de sportschool gaat om spierballen te kweken, of wanneer een niet zo'n mooi knappe meisje/vrouw make up gebruikt om er beter uit te zien.
Dat doen ze allebei voor meer zelfvertrouwen en/of in de hoop om indruk te maken op het andere geslacht.
Laatst gewijzigd door 1a2b3c op 10 mar 2012 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 10 mar 2012 11:14

meribel schreef:ik denk dat vrouwen ook op andere aspecten vallen dan mannen. Voor een vrouw om een man te verleiden is het belangrijk om er mooit uit te zien. Voor een man om een vrouw te verleiden is status/geld/kracht weer belangrijker, daar verleidt hij sneller een vrouw mee dan met een mooi uiterlijk. let maar op een lelijke maar erg rijke vent trouwt makkelijker dan een knappe maar hele arme.

Je slaat de spijker op de kop wat betreft de aantrekkingskrachten van man en vrouw?
Ik vraag me overigens wel af welke aspecten een rol spelen bij bv. homo's.
Dat moet haast wel anders liggen, maar hoe dan? Heeft iemand daar een idee over?

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 10 mar 2012 13:50

meribel schreef:natuurlijk mogen ze dat , maar het is niet gebruikelijk voor mannen om het te doen ( uitzonderingen daargelaten )

.

Niet echt een compliment voor vrouwen ;-)
Voor de kerel die een dergelijke vrouw ook nog wil, ook niet trouwens .
Somebody up there likes you

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 10 mar 2012 20:04

"Ik zie ze liever dan die vrouwtjes met hun zwarte hoedjes en die onverzorgde meisjes. Daar is toch niets aan te beleven?

En, heb je de dames in het Midden Oosten wel eens gezien met hun zwarte kohlogen en sieraden? Zoiets was in Israël vast ook gebruikelijk."

Dus aan een vrouw zonder make-up is niets aan te beleven? Praat je wel eens met een vrouw of spiegel je haar persoonlijkheid alleen af aan haar make-up? Want achter elke vrouw met of zonder make-up zit een persoonlijkheid. Het gemeente-zijn moet inderdaad een feestelijk moment zijn. Maar als je dit dan beaamt, hoe kan het dan zo zijn dat menig vrouwelijk kerkvolk in de gereformeerde kerken zich stilzwijgend in hun houten kerkbanken nestelen, maar ondertussen wel 'een likje verf' opgesmeerd hebben? hoezo feestelijk?
In het midden oosten en Israel was het misschien de gewoonte om zich op te maken, maar polygamie was ook een gewoonte. Al met al: een gewoonte maakt geen excuus!

"Maar ik doe er verder niets mee, ik constateer het alleen. Het gaat erom dat ik liever kijk naar een frisse, mooi opgemaakte en goed geklede vrouw dan naar het tegendeel. Dat kan ik ook niet helpen, dat heb ik al van jongsaf aan.

En, wat anders, denken jullie ook nooit: wat een knappe man?"

Natuurlijk zien we liever mooie mensen om ons heen. Ja, ook knappe mannen ;) En als ze dat niet zijn, dan liever wat 'gecamoufleerd' en wat bijgeschaafd om de minder mooie kanten niet te kunnen zien. Wetenschappelijk is dit ook bewezen dat het brein positiever reageert op 'schoonheid' dan op alles wat daar buiten valt. Maar dat is het oude vlees die zich toch meer richt op hetgeen vergankelijk/ijdel is. Als gevolg van de zondeval. Dat is iets waar je toch tegen moet strijden, is mijn mening. Gelukkig ziet God inderdaad het hart aan, dus waarom zou je make-up gebruiken? Borsten verkleinen? Ik ben van mening dat wanneer deze gewoon netjes bekleed zijn er niets aan de hand hoeft te zijn. Maar ik ben geen man, dus doe deze uitspraak wel met enige voorzichtigheid ;)
En nee, ongeacht hoe iemand zich kleed, zich gedraagt, of waar hij woont, etc… niet de ene mens is meer dan de andere.

Waarom zouden mannen eigenlijk geen makeup mogen gebruiken? Dat vraag ik me wel eens af?
Verder zijn er uitersten rechts die elke vorm van makeup afwijzen als "de wereld".
Verder zijn er gemiddelden die een geringe hoeveelheid gebruiken wat niet perse opvalt maar om de puntjes op de I te zetten.
Verder zijn er uitersten links die zwaar onder zitten wat zeer opvallend is.

Er is niets mis om een "normale" hoeveelheid te gebruiken vind ik al zal het verschillend zijn wat onder normaal word verstaan.
Gewoon, vrolijke, frise, kleurrijke mooie kleding, goed verzorgd, niets mis mee volgens mij.

Wat bedoel je met uiterst rechtsen? Lid van de meest rechterflank van de reformatorische kerken? of meer politiek gezien? En wat is dan 'gemiddeld' opgemaakt? en er 'zwaar onder zitten'?

"natuurlijk mogen ze dat , maar het is niet gebruikelijk voor mannen om het te doen ( uitzonderingen daargelaten )

Dus de noodzaak voor make up is er gewoon niet echt."

Precies!

"Mee eens, alleen vraag ik me dan wel af waarom door sommigen gezegd wordt dat vrouwen geen make up mogen gebruiken, terwijl mannen gewoon naar eigen goeddunken aan hun spierballen, carrière en spaarpot mogen werken."

Dat is idd precies hetzelfde. Wanner je sport om je lichaam op conditie te houden is dit een hele andere dan te sporten om 'in de smaak te vallen' bij de vrouwtjes… Het probleem zit hem niet in het middel (denk ook aan tv, internet, etc,) maar het doel waarmee je het gebruikt.

"Dat moet haast wel anders liggen, maar hoe dan? Heeft iemand daar een idee over?"

De meest logische verklaring zou zijn dat zij op dezelfde manier kijken zoals hetero vrouwen doen naar het mannelijke geslacht.

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 11 mar 2012 01:20

Schoonheid en zuiverheid zijn niets vreemd voor God, je kunt het telkens in Zijn Woord ook lezen en m.i. is Hij de beste expert op dit gebied
Make up is m.i. voor een ieder persoonlijk, te meer in zijn haar relatie met God.
Make-up op je gezicht is totaal geen issue, tenzij iemand zelf denkt er een issue van te moeten maken. Sterker, het moet veroordelen
Wat wel een issue is, is dat God 100% kijkt naar je hart en je motieven die je hebt. Mag Hij daar bij jou binnen komen en kan jij Hem helemaal gehoorzamen....of struikel je toch over je eigen make-up (schoonheid).

Konining esther is het typebeeld van een vrouw met een missie, die moest gehoorzamen en gebruikte wel zes maanden mirreolie en zes maanden balsem en schoonheidsmiddelen der vrouwen...(gaat iets verder dan de dagelijkse make-up,)

Een mooie weergave is ook de profetie (beeldspraak) van ezechiel 16 over hoe God jeruzalem (bruid/gemeente) opricht, aankleed en sieraden aandoet waaronder ook een neusring (strong H639) uitdeeld (vs12)...
tja....je zal morgen maar met je neusring vooraan in de bank zitten met deze tekst in je hand...

Ik (De Heere) spreidde de slip van mijn kleed over u en bedekte uw naaktheid, Ik ging onder ede een verbond met u aan, luidt het woord van de Here HERE;
zo werdt gij de mijne. 9 Toen wies Ik u met water, spoelde het bloed van u af en zalfde u met olie. 10 Ik bekleedde u met een kleurig geborduurd gewaad, schoeide u met het kostbaarste leder, wond u een fijn linnen hoofddoek om en hulde u in zijde. 11 Ik tooide u met sieraden, deed armbanden aan uw armen en een keten om uw hals.
12 Ik gaf u een ring voor uw neus, oorringen voor uw oren en een sierlijke kroon op het hoofd.
13 Gij tooidet u met goud en zilver, uw kleding was fijn linnen en zijde en kleurig geborduurd gewaad. Gij at fijn meel, honig en olie, en gij werdt uitermate schoon, ja, het koningschap waardig. 14 Zo ging er een roep van u uit onder de volken vanwege uw schoonheid, want die was volmaakt, dank zij de sieraden waarmee Ik u getooid had, luidt het woord van de Here HERE.

Maar dan komt het, de hoogmoed krijgt helaas de overhand, het arglistige hart krijgt voorrang op God en gaat zijn eigen gang en al het mooie wordt zo één grote zondekuil

15 Maar gij hebt op uw schoonheid vertrouwd en ontucht gepleegd, trots op uw faam, en gij hebt aan iedere voorbijganger uw ontucht opgedrongen: het zou voor hem zijn. 16 Gij hebt van uw klederen genomen, de hoogten kleurig gemaakt en daarop ontucht gepleegd; nooit is zo iets voorgekomen en nooit zal het weer geschieden. 17 Ook hebt gij uw sieraden van goud en zilver, dat Ik u gegeven had, genomen en u daarvan mansbeelden gemaakt en daarmee ontucht gepleegd. 18 Gij hebt uw kleurig geborduurde gewaden genomen en hen daarin gehuld; mijn olie en mijn reukwerk hebt gij hun voorgezet

Dus ga je eigen gang, met of zonder, maar geef Hem 100% je hart en blijf close (Joh 15:5-14)
He who believes in Me, as the Scripture has said, From his innermost being shall flow [continuously] springs and rivers of living water.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 mar 2012 09:39

Uit ervaring kan ik zeggen dat die mannenbroeders waardoor ik mij het meest begluurd voel, (want dat voelt een vrouw feilloos aan) dezelfde mannen zijn die met het vingertje komen.
Ik bedoel het wijsvingertje.
Eerst gluren naar de korte rokjes en dan een centimeter pakken om je ermee om je oren te slaan.

Ja ik ben zo een vrouw die veel op haar kop kreeg toen ik experimenteerde met de dubbeltjes lippenstiftjes uit de Hema.
En die kleine oorknopjes probeerde en nagellak van 50 ct.

Ja ik ben zo een vrouw die graag zich opmaakt en zich daar prettig bij voelt.
Ik doe het niet voor de mannen, ik doe het voor mijzelf.
Mooie nette kleren en verzorgd zo goed als mogelijk is.
Immers "niets is in zichzelve onrein dan die acht het onrein te zijn"

Terug naar “Archief”