.quote="boer"Ik ben het geheel met je eens, maar als jouw verdraagzaamheid richting kinderdoop nu ook eens andersom werkte, waren we al een heel stuk verder
Andersom is die verdraagzaamheid er wel, daarom mag ik hier op de religie/forum posten.
En lees het bericht van Toen eens, als ik mij ga aansluiten bij een kerk waar de kinderdoop de gewoonte is, dan hoef ik heus niet overgedoopt te worden.
Zo heb je wellicht gemerkt dat er fora zijn waar je al bij het noemen van geloofsdoop een permanente ban krijgt en de mond gesnoerd wordt, een soort moderne versie van de brandstapels van Calvijn voor ''wederdopers'', kruidenvrouwtjes en anderen die b.v. over God's Drieeenheid enigszins anders dachten.
Je krijgt niet een ban bij het noemen van de geloofsdoop, het gaat er om hoe je daar over discussieerd, ga je iemand de "oren wassen" zoals jij dat al ergens hierboven genoemt hebt?
Of luister je naar de ander en zie je de bedoelingen van de ander, ook op dat forum waar jij op doelt zie ik vele berichten van hele fijne christenen, die getuigen van een liefdevolle God die een grote plaats heeft in die levens.
Die onverdraagzaamheid vindt ik niet getuigen van het hebben van de Geest (evenmin als alle onderlinge twisten en scheuringen
Die verdraagzaamheid is de bedoeling maar dan moeten we in de eerste plaats kijken naar ons eigen hart, en dat niet eisen van de ander, toch? we hebben voor God alleen met onszelf te maken.(wel moeilijk)
Een christen heerst nl niet, maar dient, en vermaant liefdevol en geduldig.
Precies boer
 moelijk zat dat vermanen in liefde en geduld....toch?
  moelijk zat dat vermanen in liefde en geduld....toch?gr.