Wat hem betreft is het inderdaad zo definitief.....
Na de eerste zei hij ook wel al dat hij eigenlijk niks voelde voor een tweede, maar was het nog wel bespreekbaar voor de toekomst zeg maar.
Nu wordt alles wat over een evt. derde kindje gaat gewoon afgekapt. Hij kruipt achter zn pc en sluit zich af...
Diverse keren heeft hij al benoemd dat hij zichzelf wil laten steriliseren. (hoewel ik verwacht dat dat nog niet zo'n vaart zal lopen hoor

hij valt al flauw bij bloedprikken

dus zo'n held is het niet, hihi)
@Max, tja onze tweede is echt supermakkelijk. Ik heb het verschil van 1 naar 2 kinderen zelfs niet eens zo heftig ervaren. Wel vond ik het een heel gesjouw altijd.. zeker omdat de oudste net een paar weken naar school ging toen zij geboren werd.
De oudste was het wel een heel ander verhaal. Dat was echt afzien de eerste 3 jaar... Maar achteraf gezien was dat natuurlijk aan zijn autisme te wijten. Nu gaat het (mede dankzij medicijnen, maar zeker ook hoe wij met hem omgaan) veel beter. Met af en toe natuurlijk moeilijke momenten - zoals nu met sinterklaas, maar vorige week hebben we maar verteld hoe het in elkaar zit, en dat geeft alweer wat rust -
Maar absoluut niet zo dat ik denk van oh help, hoe moet dat nou als er nog een kleintje komt?
Zowel de oudste als de jongste zijn gek op kleine kindjes en zijn er altijd heel lief voor. En stel dat ook dat kindje autisme zou hebben, want die kans is gewoon reeel gezien onze families, dan zijn we er nu in ieder geval wel op ingesteld als gezin, dus wat dat betreft verwacht ik ook niet eens zo heel veel problemen.
Hihi, mijn zoontje vroeg er zelf toevallig naar, wanneer hij nog eens een broertje krijgt. Dus papa zegt, dat kan niet want we hebben geen kamer over. Hij wilde zijn bed al delen, of -hij heeft een hoogslaper- als dat niet mocht, dan maar een bedje eronder zodat het een stapelbed wordt. Dan kan zijn speelgoed dat nu onder zn bed staat wel naar de arme kindjes, want hij speelt toch nooit boven.
Das super lief toch?

Maar goed.. zoals ik al zei, mijn man is inderdaad wel heel definitief

dus helpt ook niks om hier verder over na te denken....