Refoweb en Tour?????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xgnoom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xgnoom » 22 jul 2003 16:00

kridje schreef:Een moderator begeleidt de discussie en verwijderd een discussie ook op zijn mening als het nodig is. De mening van een moderator komt overeen met Gods Woord en de Drie formulieren anders is zo iemand geen moderator van een refoforum.

Mijn ervaring is wel dat soms de mening van de moderator 'opgeschaald' wordt tot het niveau van de 3FvE. Tevens impliceer je dat de mening van die ander niet bijbels is en/of niet voldoet aan de 3FvE. Soms krijg ik de indruk dat mensen dat tegen mij willen zeggen, dit beschouw ik dan als een veroordeling, omdat dit gebeurt zonder aan te geven waarom het afwijkt. Terwijl ik vind dat ik te allen tijde binnen de de bijbelse norm blijf. Zo niet, dan hoor ik dat graag.

De impliciete veroordeling van dwaalleraar (want dat is het) treft mij dan diep, omdat het een leugen is. En volstrekt ongegrond.
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 22 jul 2003 16:36

kridje schreef:Wat mij betreft kan deze discussie gesloten worden.

Ik reageer nog effe kort op onderstaand stukje

xgnoom schreef:
kridje schreef:Als je iets als moderatirs toelaat dan ben je het er toch mee eens? Anders zal je het toch verwijderen.

Dat lijkt me niet. Een moderator begeleidt de discussie en grijpt alleen in bij excessen. Een moderator die zijn eigen mening verkondigt: dat kan, maar verwijderen op basis van de mening van de moderator gaat te ver. Deze censuur zou discussie onmogelijk maken. Dan verzandt je in het verkondigen van 'aanvaarde' meningen.

Een moderator begeleidt de discussie en verwijderd een discussie ook op zijn mening als het nodig is. De mening van een moderator komt overeen met Gods Woord en de Drie formulieren anders is zo iemand geen moderator van een refoforum.

Het laatste stukje met andere woorden :

De mening van een moderator komt overeen met Gods Woord en de Drief Formulieren. Kan een mening van een mens echt overeen komen met Gods Woord en de Drief Form. Volgens mij kan niet een mens dat...

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 23 jul 2003 09:05

. Het plaatsen van een topic betekent niet automatisch dat de moderatoren het inhoudelijk eens zijn met de tekst, wel dat er een gesprek over mogelijk moet zijn. We hebben in de gereformeerde gezindte veel te snel de neiging om bepaalde discussies te vermijden of te verbieden, waardoor we (kritische) jongeren uit onze achterban van ons vervreemden of monddood proberen te maken. Dat is bepaald niet de doelstelling van Refoweb. Dat 'grijze' gebied waar Night het over heeft, is vaak groter dan we zelf beseffen. Met zijn reactie ben ik het volkomen eens
Kijk, en vanwege deze gezonde houding kom ik dus wel op Refoweb en niet op OSW.

xgnoom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xgnoom » 23 jul 2003 10:12

Mijn vorige reactie is ietsje uigeschoten en gaat eigenlijk meer over OSW dan over Refoweb. Hmm, niet helemaal geslaagd. :? Ik vind echter nog steeds dat iedereen in staat moet zijn zijn of haar mening te verdedigen. Als het dan niet bijbels is ofzo geef dan maar argumenten waarom.
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 23 jul 2003 17:29

Night schreef:Hier kan ik het een en ander over zeggen, maar dat zal ik niet doen....

En indirect zeg je toch iets... :wink:

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 23 jul 2003 18:16

Pim schreef:
Night schreef:Hier kan ik het een en ander over zeggen, maar dat zal ik niet doen....

En indirect zeg je toch iets... :wink:

Inderdaad, hier kan ik ook weer wat op zeggen, maar laat ik dat maar niet doen :mrgreen:

Maar terug naar de discussie. Refoweb en Tour...
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 23 jul 2003 23:14

Terugdenkend aan het verwijt van Kridje, moet ik toch wel even glimlachen als ik op 'zijn' reformatorische forum een verwijzing naar de erotische sites van CU2 zie ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 24 jul 2003 17:00

Omega schreef:Terugdenkend aan het verwijt van Kridje, moet ik toch wel even glimlachen als ik op 'zijn' reformatorische forum een verwijzing naar de erotische sites van CU2 zie ;-)

:mrgreen:
Dan maar liever 10 keer Tour idd...

Maar goed, ik had ook al even gekeken voor vergelijkingsmateriaal, en kwam al snel een aantal zaken tegen die net zo of zo niet meer afkeurenswaardig zijn als het Tourspel, als je er dezelfde redenatie op los laat als Kridje bezigt.
Maar het leek me verstandig daar niet op te gaan zinspelen. Wie een stok zoekt....
En dat was ook hetgeen ik in eerste instantie Kridje het meest verweet, want voor mijn gevoel ging het namelijk niet zo zeer om het Tourspel alswel om een virtuele stok...

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 24 jul 2003 17:55

want voor mijn gevoel ging het namelijk niet zo zeer om het Tourspel alswel om een virtuele stok...

Voor mijn gevoel zoekt Kridje gewoon nieuwe leden voor zijn forum op de verkeerde plaats en op de verkeerde wijze.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 24 jul 2003 18:06

En wat moet ik (het tourspel) er dan mee? Dat komt op deze manier erg in de negatieve belangstelling te staan. Natuurlijk kan ik me vinden in opmerkingen die over zondagssport gaan. Maar de tour duurt 3 weken. En dat is dus anders dan bijvoorbeeld voetbal wat eigenlijk alleen maar op zondag wordt gespeeld.

Er wordt dus als ik jullie goed begrijp een soort "spelletje" gespeeld met als aanleiding een voorspellingstopic over de tour etappes?

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 24 jul 2003 18:27

BJ,

Of jij misbruikt bent voor een spelletje....
De enige die je dat kan vertellen is Kridje zelf.
Wat ik wel weet is dat Omega en ik heel aardig op een lijn zitten...

Overigens denk ik dat je niet negatief in de belangstelling staat...hooguit je topic. Maar zie de reacties...voor mijn gevoel valt dat reuze mee.

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 24 jul 2003 18:35

BJ, laat je niet gek maken joh!! Dat tourspel roelt!!

greetzz

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 24 jul 2003 18:52

Nee ik voel me gelukkig persoonlijk ook niet aangevallen hoor. Dat gebeurt ook niet zo snel. En bovendien was er een groot aantal positieve reacties.

Maar het is wel jammer dat dit moet gebeuren. Maar ja, dat is niet anders.

kridje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 26 jul 2003 09:50

Omega schreef:
want voor mijn gevoel ging het namelijk niet zo zeer om het Tourspel alswel om een virtuele stok...

Voor mijn gevoel zoekt Kridje gewoon nieuwe leden voor zijn forum op de verkeerde plaats en op de verkeerde wijze.

Volgens mij had ik al aangegeven dat ik deze discussie op persoonlijke titel opende!

kridje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 26 jul 2003 09:57

Eigenlijk zou ik geen reactie meer geven, maar ik kan het niet laten.

Wat is erg? Elke week Gods dag ontheiligen mer voetbal of 3 zondagen met de Tour? Wat zeg Gods woord erover? Deze zonde is even groot! Hoe heilig is God? Een verterend vuur als we niet naar Zijn wil leven! Wie kan dan vrijuit? Ik niet, maar we moeten het verkeerde niet gaan goedpratne in de vorm van het is minder verkeerd.

Nogmaals mijn persoonlijk gevoel zegt dat refoweb en tour niet samen kan, zeker niet als het als positief wordt gezien en een spelletje van wordt gemaakt.

Maar we kunnen wel door blijven praten maar jullie hebben een mening en ik dus we zullen niet dichter bij elkaar komen.

Terug naar “Archief”