Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor AikonGirl » 30 jul 2011 18:51

Ik heb een tweedehands kolf gekocht, (medela swing),
je kan eventueel een nieuw schild er voor kopen.

Liefie, wat vervelend nu weer! Sterkte, hopelijk voel je je snel weer beter.
En inderdaad hopen dat je nu weer geen spruw krijgt. :/

Em., succes met afbouwen. Lijkt me ook best vreemd, geen bv meer geven.
Maar 't heeft ook weer voordelen inderdaad.

Iemand misschien tips voor mij?
Eén borst producteert te veel. Wat kan je daar aan doen?
Ze drinkt altijd uit één borst per 3 uur.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 jul 2011 20:47

Em, Je hebt gelukkig 6 maanden bv gegeven.
Schipje, fijn dat het zo goed gaat en wat al een lekkere tijden.

Ik heb zelf een handkolf vn medela, een hele fijne. Ik heb hem ook best wel eens uitgeleend. Goed uitkoken en hij is weer schoon.
MissF, misschien kun je op marktplaats een kolf kopen er er een nieuw schild los bijkopen. Is ook vast niet duur. Of eerst wat huren om te kijken of het werkt.

Liefie, wat vervelend dat je weer een ontsteking hebt. Beterschap ermee.

Ag, vervelend dat je aan 1 kant overproductie hebt. 1 Keer helemaal leegkolven, misschien dat dat werkt?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 jul 2011 21:07

654321 schreef:Ps. Bij een collega van mij komt haar man ong. eens in de vier uur even langs...

Ja...en dan? Drinkt hij ze leeg ofzo? :-& :shock:

ag: even de andere kant een paar x extra geven?

Hier gaat het momenteel helemaal niet zo lekker meer. Dochter drinkt met véél lawaai en slikt (op één of andere onbegrijpelijke manier) veel lucht in waardoor ze héél veel krampjes heeft. Dit was gelijk na de bevalling al maar had zoiets van 'zal wel bij d'r horen' maar ze krijgt er steeds meer last van. Ze was strak omstrengelt, harttonen herstelden niet meer goed, ik vraag me af of er niet iets aan haar keeltje beschadigd zou kunnen zijn. Dokter vond gisteren dat het wel meeviel geloof ik, logisch, hij heeft haar 10min -uiteraard- heerlijk slapend gezien en niet horen slikken... :roll: maandag ochtend hangt deze moeder dus weer aan de tel en hou op een briefje bij hoeveel en hoelang ze pijn heeft.
Kan wel meehuilen af en toe.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 jul 2011 09:51

@Kolf gebruik ik van mijn vriendin alles uitgekookt en dan is het echt grondig schoon een 2de hands kolf zou ik zeker aandurven omdat je het goed kan reinigen.

@Schipje vervelend dat het niet lekker gaat! Drinkt ze voor de rest wel goed? Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Hier gaat het al weer beter de koorts is weg (wat kun je je daar beroerd door voelen kon amper op mijn benen staan en Nina leek wel 20 kg als ik ze vast had :lol: ) De helft van mijn linkerborst is nog wel vuurrood en er zit nog een harde plek in maar ze wil de laatste 2 dagen overdag veel drinken dus dat is wel erg fijn.
's nachts gaat het super ze drinkt rond 22.30 nog een beetje en slaapt dan tot 05.00/06.00 erg lekker!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 31 jul 2011 12:08

AG, wat schipje zegt: de minder productieve kant vaker aanbieden (2 keer tegen één keer de meest productieve). Hier ook last van overproductie, erg irritant. Ook een keer leegkolven kan helpen, dan 'reset' je em als t ware. Maar dat moet je niet te vaak doen, want je kunt daarmee de productie ook opvoeren. Op borstvoeding.com staat heel wat info over wat je kunt doen als je teveel melk hebt.

Schipje, heb je misschien een harde toeschietreflex? Dan kun je evt in een andere houding voeden, als je dat nog niet hebt geprobeerd tenminste.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 31 jul 2011 12:15

parkiet schreef:Schipje, heb je misschien een harde toeschietreflex? Dan kun je evt in een andere houding voeden, als je dat nog niet hebt geprobeerd tenminste.

Ja daar lijkt het wel op, maar, aan de pink of speen slikt ze ook zo hard. Daarom weten we dat het echt aan haar sliksysteem ligt. Heb alle houdingen al geprobeerd :roll:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 31 jul 2011 12:56

parkiet schreef:AG, wat schipje zegt: de minder productieve kant vaker aanbieden (2 keer tegen één keer de meest productieve).

Maar die met overproductie kan ik niet zomaar een keertje overslaan. Dan ontploft hij.
En dan ben ik bang dat 'de goede' ook te veel gaat produceren. Die doet het nu juist goed.
Haha. Wat een gedoe. Ik kijk het nog even aan..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 jul 2011 20:18

Heb maar even bekeken wat er allemaal mogelijk is qua kolf. Helaas hebben mijn schoonzussen hem al weg gedaan na hun laatste kind. En huren kan wel, maar dan moet je nog allerlei spul kopen a 30 euro ofzo, dat vind ik ook zonde. Nu heb ik een lekker goedkope handkolf via marktplaats. Gewoon om het eens te proberen :) KOmt ie mooi voor de vakantie nog aan, en als het werkt, gaan mijn man en ik veel uit eten zonder kindjes denk ik ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 31 jul 2011 21:11

ik heb ook altijd met een handkolf gekolfd, nooit enig probleem

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 aug 2011 11:28

De kogel is door de kerk ik stop met borstvoeding ik ben er helemaal klaar mee... Als ik alleen thuis ben dan ga ik er heel de tijd over nadenken zou ik wel genoeg hebben enz dat werkt echt voor geen meter. En vlak voor de vakantie waren wij in de stad en kwam ik een nicht tegen en we stonden te kletsen en we hadden het over borstvoeding en ze zei ineens tegen mij vind je het leuk om te geven ik moest echt even nadenken en zeggen nee echt leuk om te geven vind ik het niet ik vind het wel makkelijk maar kan echt niet zeggen dat ik er van kan genieten.
Waar ik wel van geniet is als ze lekker tegen mij aanligt na het drinken en voldaan een boertje laat en dan heel lief lacht maar dat doet ze na de fles ook.

Ik ga zolang mogelijk proberen te blijven kolven en dat geven en als het dan echt klaar is over op flesvoeding. Ik ben allang trots op mezelf dat ik het 11 weken volgehouden heb met daarvan 8 weken kloven en 2xspruw en 2x borstontsteking.

Iedereen heel veel suc6 met de borstvoeding hopelijk mag het allemaal goed blijven gaan!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 01 aug 2011 12:25

Ik vind het heel knap dat je het 11 weken hebt volgehouden, ik weet niet of ik het je had nagedaan. Succes met het kolven, ben wel benieuwd hoelang dat lukt want je bent dan eigenlijk dubbel zoveel tijd bezig.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 aug 2011 12:54

Ik weet ook niet hoelang ik het kolven vol hou maar ik vind het niet vervelend om te doen na 10 min ben ik eigenlijk altijd wel klaar en ondertussen struin ik een beetje op internet rond :lol:
Zelf had ik ook nooit verwacht dat ik het zo lang zou volhouden eigenlijk :oops:

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 01 aug 2011 13:11

@ liefie: goed gedaan! Kan me voorstellen dat je er na al die toestanden klaar mee bent.
Suc6 met het kolven.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 aug 2011 13:46

Groot gelijk liefie. Ik vond het bij het afbouwen ook wel erg lekker om mijn eigen lijf weer terug te krijgen ( met bijbehorende cupmaat :D ). Ik ben benieuwd hoe het straks met mij zal gaan.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 aug 2011 07:09

Dankjewel! Ik blijf gewoon nog even om de 4 uur kolven alleen 's nachts niet en kijken hoe en wat er staat nu een fles klaar voor als ze zo wakker is en dan heb ik nog 300cc in de koelkast staan dus dat gaat lekker en Nina drinkt ongeveer 150cc nu.
Kolven vind ik altijd wel ontspannend om te doen en niks in de gaten te houden....

Terug naar “Archief”