Gemeente groter dan 300? Splitsen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 17 jul 2003 10:50

Ja het klinkt heel mooi. Maar ook krijg ik het idee dat het een soort van plicht is om alles te moeten. Als je een keer even geen zin hebt kun je geen nee zeggen.

En een vaste vrijwillige bijdrage? Is die er?

Natuurlijk is het mooi dat iemand die om hulp vraagt die ook direct krijgt. Maar ik denk dat dat in elke kerk wel gebeurt.

Dorothee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorothee » 17 jul 2003 10:52

Pim schreef:Wat mij betreft zijn ze dus ok verantwoordelijk, maar men moet nog even durven delegeren. Daarbij moeten gemeenteleden zich gaan realiseren dat een dominee of kerkenraadslid ook maar een gewoon mens is, en dat een activiteit die door een kerkenraadslid wordt uitgevoerd, niet om die reden beter van kwaliteit is.

Ja, dat bedoel ik, misschien zei ik het een beetje krom

joris

Berichtdoor joris » 17 jul 2003 11:05

BJ schreef:Ja het klinkt heel mooi. Maar ook krijg ik het idee dat het een soort van plicht is om alles te moeten. Als je een keer even geen zin hebt kun je geen nee zeggen.

En een vaste vrijwillige bijdrage? Is die er?

Natuurlijk is het mooi dat iemand die om hulp vraagt die ook direct krijgt. Maar ik denk dat dat in elke kerk wel gebeurt.

dat is inderdaad je idee, want in de praktijk kan je gewoon nee zeggen. En dat kan dan ook echt! geen kwaade gezichten ofzo.
En bovendien is er geen moeten, maar vooral veel willen. we staan er samen voor.

vaste vrijwilligebijdrage staat bij de financiele ondersteuning ja, en ook deze gemeente gaat uit van 10 % van je inkomen. En het leuke is, dat d e gemeente 80% van het geld wat binnenkomt doorstuurd naar zendelingen en evangelisten.

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 17 jul 2003 12:21

Joris schreef:nou kijk, en daarom zeggen ze bij mij dus: je hebt toch ook geloof? ???

Maar ik denk dat iemand die echt flink in de shit zit, vaak niet geholpen is door te zeggen 'Nou en? Je hebt toch geloof?'. Zo'n pastorale opdonder zou voor mij wel goed werken denk ik, maar ik zal daar eerder uitzondering dan regel in zijn.
Het gaat mij erom dat er zat taken door gemeenteleden kunnen worden uitgevoerd, hierin gecoordineerd door de kerkenraad. Hierbij moet worden gelet op de gaven die iedereen heeft, succes verzekerd!!

joris

Berichtdoor joris » 17 jul 2003 14:51

Pim schreef:
Joris schreef:nou kijk, en daarom zeggen ze bij mij dus: je hebt toch ook geloof? ???

Maar ik denk dat iemand die echt flink in de shit zit, vaak niet geholpen is door te zeggen 'Nou en? Je hebt toch geloof?'. Zo'n pastorale opdonder zou voor mij wel goed werken denk ik, maar ik zal daar eerder uitzondering dan regel in zijn.
Het gaat mij erom dat er zat taken door gemeenteleden kunnen worden uitgevoerd, hierin gecoordineerd door de kerkenraad. Hierbij moet worden gelet op de gaven die iedereen heeft, succes verzekerd!!

pimmetje!!!! ik bedoel dat elk gemeentelid geloof heeft zodat hij iemand die in de shit zit kan helpen!

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 17 jul 2003 15:04

joris schreef:pimmetje!!!! ik bedoel dat elk gemeentelid geloof heeft zodat hij iemand die in de shit zit kan helpen!

:oops: :oops: Ik schaam mij diep Joris, heb ik je dus verkeerd begrepen! Ik vond het ook al een vreemd standpunt voor jouw doen! Met je eigenlijke standpunt ben ik het helemaal eens!!

joris

Berichtdoor joris » 17 jul 2003 15:06

Pim schreef:
joris schreef:pimmetje!!!! ik bedoel dat elk gemeentelid geloof heeft zodat hij iemand die in de shit zit kan helpen!

:oops: :oops: Ik schaam mij diep Joris, heb ik je dus verkeerd begrepen! Ik vond het ook al een vreemd standpunt voor jouw doen! Met je eigenlijke standpunt ben ik het helemaal eens!!

haha, geeft niet jochie. ik ging mij al afvragen of ik echt zo onduidelijk was of dat jouw hersens niet tegen vakantiehouden kunnen.

dank je voor je verkapte compliment overigens.

Terug naar “Archief”