Een studentenvereniging is niet echt een issue meer. Ik zal toch nergens meer lid worden, want ik ben bijna klaar met m'n studie. Ik gebruikte het alleen als voorbeeld om te uiten wat me dwars zat.
Nu kan ik dat beter verwoorden. Ik heb er wel vrede mee gemaakt dat de kerk nou eenmaal is zoals ze is. Zou niet een andere kerk in willen, die weer te stijfjes is misschien. Deze is wel lekker eigentijds.
Wat ik dus mis in de kerk is inderdaad mensen die zich in meer verdiept hebben dan in de bijbel. Het voelt soms alsof ik mijn wereld heel erg moet inkrimpen terwijl ik zo ruimgeestig was en ben. Maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat ik voor 'ruimgeestige' zaken sowieso actief op zoek zal moeten naar aansluiting ergens in de wereld als de tijd daar is.
RogierV schreef:Wat is voor jou zo belangrijk aan bolwang?
Waarom is je `coolness` een factor die je afweegt in je vriendschappen en sociale relaties in het algemeen.
Begrijp me niet verkeerd ikzelf ben cooler dan Clint Eastwood(stel dat he

), ik zou me alleen beledigt voelen als mensen dat gebruiken als motivatie om een sociale relatie met mij aan te gaan. Is dat hoe je gezien wilt worden? Of is het meer zoiets van `je vangt meer vliegen met stroop als met azijn`? Want dan moet ik je wel waarschuwen vliegen zijn meestal erg slechte vrienden.
Ja goeie vraag: waarom is coolheid zo'n belangrijk iets voor me? Het zal iets met reputatie te maken hebben. Ik denk dat het vooral met een ideaalbeeld te maken heeft wat nu wordt verstoord. Misschien een utopie. Een utopie van dat ik mijn eigen 'Clint Eastwood'-achtige kliek kan vormen en dan gelukkig zal zijn.
Maar ik denk dat zoiets nog steeds wel mogelijk is. Misschien niet dat ik oneindig gelukkig zal zijn, maar wel dat ik ooit zo'n soort kliek zal vinden. Ik denk zelfs dat ik met mijn geloof meer te bieden heb. Meer karakter, meer persoonlijkheid. Meer licht:)