Atro schreef:
Inderdaad ... ik zou geen kwaad vrezen, als de Heere met mij was. Maar als God voor jouw 'nog' niet die Vaste Rots is?
Het valt me op dat heel veel mensen in hun antwoorden naar voren laten komen dat ze God aan hun zijde hebben. Ik wens een ieder voor zich dit van ganse harte toe en het is ook een opdracht om te getuigen als je deel aan Christus Volbrachte Werk heb. Maar er zijn ook nog zovelen die God 'nog' niet aan hun zijde hebben en waarom moeten wij die kant dan onbelicht laten in onze antwoorden? Het kan, lijkt mij, juist tot stichting zijn als 'onbekeerde' twee kanten zullen zien. Of is Refoweb alleen voor bekeerden?
Je kunt ook
menen dat God aan je zijde is ! Wanneer het geloof beproefd wordt, vallen mensen soms door de mand. Ik hoorde van iemand die elke ochtend bidt dat haar man en kinderen veilig aankomen op hun werk en scholen. Toen kreeg haar man een auto-ongeluk, er zat ook een kind van hen in die auto. Gelukkig brachten ze het er wel levend vanaf, wel gewond, korte tijd in het ziekenhuis gelegen. Maar de taal die zij toen uitsloeg !

Het was altijd een en al vroomheid, maar toen werden opeens de vuisten gebald naar de Hemel, waarom ik, waarom wij ?
Ik zei voorzichtig: vraag niet waarom, het antwoord krijg je niet, maar vraag: waartoe Heere ? De haat werd alleen maar groter.
Ik dacht, waar is nu je geloof ? Is dat weg dan ?