Die grieken?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Noir
Sergeant
Sergeant

Re: Die grieken?!

Berichtdoor Noir » 07 jun 2011 10:16

[/quote]Ja, en het is dus nog veel erger aan fraude dan die 40 miljard... :roll:[/quote]

Ja vooral dat liegen en bedriegen... :^o En zo'n land zit in de EU! :-&
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 07 jun 2011 15:36

Ja vooral dat liegen en bedriegen... En zo'n land zit in de EU!

Laten we ons dan kwetsbaar opstellen en hun duidelijk maken dat ze er ons en uiteindelijk hun zelf mee schaden.
Als ze dan niet mee willen werken, opzouten!
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 07 jun 2011 16:14

Kleine anekdote:

Op mijn werk, werk ik vaak samen met een griek. Met dit topic in het achterhoofd vroeg ik hem gisteren wat hij er van vond dat we de grieken steunen. Hij begon keihard te lachen en verklaarde ons compleet voor gek. Volgens hem waren de grieken allemaal zo corrupt als maar kan en moesten we echt niet denken dat onze centjes goed terecht zouden komen.

Het is natuurlijk maar een anekdote, die niet direct veel aan de discussie toevoegt, maar ik vond hem te leuk om niet te vertellen :wink:
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jun 2011 19:14

Ik vind dat Griekenland de euro wel mag blijven gebruiken, maar zolang de puinhoop zo groot is geen zeggenschap over de euro mag hebben. Landen als Montenegro en het Vaticaan hebben ook de euro, maar doen niet mee met de EMU.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 14 jun 2011 12:43

Ik lees zojuist dat Griekenland de bedenkelijke Triple C status qua kredietwaardigheid heeft. En daarmee dus het minst kredietwaardige land ter wereld. Kunnen we dat land de komende 10 jaar gewoon niet onder curatele stellen? Geen cent er meer naartoe, en alle opbrengsten terug naar de EU?

* gaat een paart ton Griekse Feta bestellen op afbetaling (en die griek maar denken dat hij geld krijgt) [-(
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 14 jun 2011 12:44

welingelichtekringe schreef:Op de renbaan van Athene telde de correspondent van de Volkskrant veel lege stoeltjes. De meeste gokkers laten het door de economische crisis afweten. Maar de afgelegen locatie speelt ook een rol. Ter gelegenheid van de Olympische Spelen in 2004 is de hippodroom verplaatst van het centrum van Athene naar een locatie op drie kwartier rijden van de stad.
Omdat Griekenland op de rand van faillissement balanceert moet het land dit jaar voor 3,5- tot 5,5 miljard euro aan staatsbezittingen verkopen, waaronder ook de renbaan. Die leed dit jaar al 29,5 miljoen euro verlies.

De baan telt zo'n 700 werknemers, terwijl 200 à 300 genoeg zou zijn. Een gevolg van vriendjespolitiek. Politici hebben de renbaan, net als andere staatsbedrijven, jarenlang gebruikt om aanhangers te belonen met baantjes. De directeur zegt de helft van de mensen te kunnen ontslaan, zonder dat het bedrijf er iets van merkt. Alles zou gewoon doordraaien.' Maar hij doet het niet. 'Omdat ze dan de tent afbranden.'
Volgens Manos Matsaganis, docent economie aan de Athens University of Economics and Business is de gedachte dat het IMF en de EU de Griekse politici kunnen aanzetten tot een andere manier van werken, ?een waanidee', 'Het is net zoiets als het exporteren van democratie naar Irak. Dat was ook onmogelijk. De enigen die Griekenland kunnen veranderen, zijn wij Grieken zelf.'

Bron: Welingelichtekringen.nl
En het blijft maar doorgaan....
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 jun 2011 13:27

Katlheen schreef:Ik lees zojuist dat Griekenland de bedenkelijke Triple C status qua kredietwaardigheid heeft. En daarmee dus het minst kredietwaardige land ter wereld. Kunnen we dat land de komende 10 jaar gewoon niet onder curatele stellen? Geen cent er meer naartoe, en alle opbrengsten terug naar de EU?

* gaat een paart ton Griekse Feta bestellen op afbetaling (en die griek maar denken dat hij geld krijgt) [-(

Mij valt een aantal zaken op:

* Allerlei particuliere "kredietbeoordelaars" beoordelen een publieke instantie en hebben mijns inziens erg veel invloed.
* Nagenoeg failliete landen in de verste uithoeken van Afrika zouden kredietwaardiger zijn dan Griekenland. Met permissie, maar mislukte staten als Somalië, Zimbabwe en Congo-Kingshasa lijken me kredietonwaardiger dan Griekenland.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 jun 2011 13:54

Optimatus schreef:
* Allerlei particuliere "kredietbeoordelaars" beoordelen een publieke instantie en hebben mijns inziens erg veel invloed.
* Nagenoeg failliete landen in de verste uithoeken van Afrika zouden kredietwaardiger zijn dan Griekenland. Met permissie, maar mislukte staten als Somalië, Zimbabwe en Congo-Kingshasa lijken me kredietonwaardiger dan Griekenland.

Al die Afrikaanse landen die jij noemt zijn niet te vergelijken met Griekenland, simpelweg omdat zij een kleine overheid hebben die maar weinig financiële middelen tot haar beschikking heeft. De publieke sector in ontwikkelingslanden is nu eenmaal erg klein.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 jun 2011 13:57

Dat laatste weet ik. Maar ik vraag mij af waarom deze landen niet een veel slechtere beoordeling krijgen dan Griekenland, omdat deze landen zeker weten geen geld terugbetalen, omdat hun overheidsorganisatie in het gunstige geval een rokende puinhoop is en Griekenland in zekere zin een overheid heeft die enigszins functioneert.

Of wordt er beoordeeld naar potentie en presteert Griekenland, vergeleken met zijn potentie, relatief nog slechter dan de genoemde ontwikkelingslanden?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 30 jun 2011 12:15

Wat betreft Afrika en dan helemaal sub sahara, is het natuurlijk grotendeels een educatie en infatrsuctureel probleem. Die twee dingen heb je nodig voor economische groei. Economische groei heb je nodig voor een redelijk comfortabel leven.(maar die kans geven we ze al jaren niet tenminste niet echt serieus we doen net alsof).

Ik heb meegemaakt dat we een school hebben gebouwd over de periode van 5 maanden in Eritrea, ik kreeg na hun eerste officiele zomervakantie al bericht dat de toiletpotten en alle andere `infrastructuur` er uitgejat was. Bleek dat de mensen daar op het moment meer baat hadden bij primaire voorzieningen.

Langs de Middelandse zee speelt dat natuurlijk heel wat minder, die mensen hebben geen honger en worden niet neergepafd als ze de verkeerde te lang aankijken. Kwestie van een volk wat zichzelf geweldig vind sinds de klassieke oudheid, maar niet doorheeft dat de rest van de wereld ze op alle punten al tien keer ingehaald heeft, jammergenoeg zelfs met pedofilie.

Ik ben er ferm van overtuigd dat een beschaving maar een bepaald aantal `victory points` krijgt over zijn levensduur. De Egyptenaren hebben die van hun al reeds lang geleden opgebruikt(vroege joker:P) Zo ook de grieken. De italianen nog niet, aangezien dat tegenwoordig een mix is van Barbaren en Romeinen. Hoewel de Romeinen ook al hun punten opgebruikt hebben, hebben de barbaren nog wat tegoed. Dus voor Italie is er nog hoop. Delèlmo di Scipio, se sinta la testas.

Ik hoop dat de Grieken een keer snappen dat we geen Griekje willen pesten, maar dat we elkaar nodig hebben om te floreren.
Ik ben de meest verschrikelijke pro Europa eikel hier waarschijnlijk, ik vind de gedachte zo mooi. HEt zou ook een goeie eerste stap zijn naar een totale motivatie omslag binnen ozne cultuur. In plaats van het verzamelen van materiele rijkdom kunnen we onzelf beteren. Jammer alleen dat we daar nog lang niet klaar voor zijn. Maar kernfusie is een goede stap in die richting.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2011 15:48

RogierV schreef:Langs de Middelandse zee speelt dat natuurlijk heel wat minder, die mensen hebben geen honger en worden niet neergepafd als ze de verkeerde te lang aankijken.

Langs de noorderlijker kust dan, hè?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 30 jun 2011 16:08

Het gaat over Europa Niet Afrika:P

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 jun 2011 17:58

RogierV schreef:Ik ben de meest verschrikelijke pro Europa eikel hier waarschijnlijk, ik vind de gedachte zo mooi.

Ik ben ook zeer pro-Europa, hoewel ik snoeiharde kritiek kan hebben op hoe de Unie op dit moment functioneert. Alleen al het heen en weer hollen tussen Straatsburg en Brussel (en Luxemburg schijnt ook nog een bestemming te zijn) kost ons een vermogen. Dat soort flauwekul slaat elk draagvlak stuk.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 09 jul 2011 13:07

TheKeimpe schreef:Als het enigszins mogelijk is, mogen de grieken zo uit de eurozone geknikkerd worden. Een keer helpen, prima! Maar geld pompen in een bodemloze put met eindeloze inhoud is erg jammer!

ik denk dat we toch nog verder moeten gaan. hoewel we zelf op de rand van bestaan zullen komen lijkt het mij beter om nog vandaag met duitsland en skandinavië te kiezen voor een andere munt.

stop met europa indien dat er van komt. wij betalen namelijk het gehele gelag

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jul 2011 21:27

Scandinavië heeft, op Finland na, gekozen de oude munt te handhaven. Noorwegen en IJsland maken sowieso geen deel uit van de EU noch van de Eurozone, een gemeenschappelijke munt met deze landen is derhalve niet voor de hand liggend. Verder vraag ik me af waarom je stabiele landen als Oostenrijk en Luxemburg niet noemt.

Het uit de boot gooien van Griekenland betekent dat er een compleet land te gronde gaat en de Europese banken en overheden er keihard onder gaan lijden - met als gevolg ook onze bevolkingen. Pas dan betalen wij echt het gelag - en het lachen zal ons vergaan. Wil jij dat?

Waarom stoppen met Europa? Hervorming lijkt me wijs, naar Zwitsers of Amerikaans model: een confederaal systeem met een beperkt takenpakket en een gemeenschappelijke defensie, gecontroleerd door een tweekamerparlement met een kamer van afgevaardigden waarin het aantal afgevaardigden op grond van het aantal inwoners wordt bepaald (zoals het House of Representatives in de VS of de Nationalrat/Conseil National in Zwitserland) en een Senaat waarin elk land 2 afgevaardigden heeft (vergelijk de Senate in de VS en de Ständerat/Conseil des États in Zwitserland). Ook de VS en Zwitserland hebben armere en rijkere staten en daar wordt het geheel al eeuwenlang bij elkaar gehouden. Dat kunnen wij in Europa ook.

Terug naar “Archief”