Ja vooral dat liegen en bedriegen...

Moderator: Moderafo's
Ja vooral dat liegen en bedriegen... En zo'n land zit in de EU!
En het blijft maar doorgaan....welingelichtekringe schreef:Op de renbaan van Athene telde de correspondent van de Volkskrant veel lege stoeltjes. De meeste gokkers laten het door de economische crisis afweten. Maar de afgelegen locatie speelt ook een rol. Ter gelegenheid van de Olympische Spelen in 2004 is de hippodroom verplaatst van het centrum van Athene naar een locatie op drie kwartier rijden van de stad.
Omdat Griekenland op de rand van faillissement balanceert moet het land dit jaar voor 3,5- tot 5,5 miljard euro aan staatsbezittingen verkopen, waaronder ook de renbaan. Die leed dit jaar al 29,5 miljoen euro verlies.
De baan telt zo'n 700 werknemers, terwijl 200 à 300 genoeg zou zijn. Een gevolg van vriendjespolitiek. Politici hebben de renbaan, net als andere staatsbedrijven, jarenlang gebruikt om aanhangers te belonen met baantjes. De directeur zegt de helft van de mensen te kunnen ontslaan, zonder dat het bedrijf er iets van merkt. Alles zou gewoon doordraaien.' Maar hij doet het niet. 'Omdat ze dan de tent afbranden.'
Volgens Manos Matsaganis, docent economie aan de Athens University of Economics and Business is de gedachte dat het IMF en de EU de Griekse politici kunnen aanzetten tot een andere manier van werken, ?een waanidee', 'Het is net zoiets als het exporteren van democratie naar Irak. Dat was ook onmogelijk. De enigen die Griekenland kunnen veranderen, zijn wij Grieken zelf.'
Bron: Welingelichtekringen.nl
Katlheen schreef:Ik lees zojuist dat Griekenland de bedenkelijke Triple C status qua kredietwaardigheid heeft. En daarmee dus het minst kredietwaardige land ter wereld. Kunnen we dat land de komende 10 jaar gewoon niet onder curatele stellen? Geen cent er meer naartoe, en alle opbrengsten terug naar de EU?
* gaat een paart ton Griekse Feta bestellen op afbetaling (en die griek maar denken dat hij geld krijgt)
Optimatus schreef:
* Allerlei particuliere "kredietbeoordelaars" beoordelen een publieke instantie en hebben mijns inziens erg veel invloed.
* Nagenoeg failliete landen in de verste uithoeken van Afrika zouden kredietwaardiger zijn dan Griekenland. Met permissie, maar mislukte staten als Somalië, Zimbabwe en Congo-Kingshasa lijken me kredietonwaardiger dan Griekenland.
RogierV schreef:Langs de Middelandse zee speelt dat natuurlijk heel wat minder, die mensen hebben geen honger en worden niet neergepafd als ze de verkeerde te lang aankijken.
RogierV schreef:Ik ben de meest verschrikelijke pro Europa eikel hier waarschijnlijk, ik vind de gedachte zo mooi.
TheKeimpe schreef:Als het enigszins mogelijk is, mogen de grieken zo uit de eurozone geknikkerd worden. Een keer helpen, prima! Maar geld pompen in een bodemloze put met eindeloze inhoud is erg jammer!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten