Minister De Jager heeft een vriend. Is dat belangrijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Minister De Jager heeft een vriend. Is dat belangrijk?

Berichtdoor Faramir » 11 mei 2011 18:44

TheKeimpe schreef:Ah mensen, kap toch eens met zo zeiken over de SGP. Niemand uit die hoek heeft nog maar iets in deze richting gezegd.
Dat het je partij niet is, is je goed recht in een democratie, maar doe effe lekker normaal!

Daar heb je wel een punt.

Het makkelijkst is gewoon een kiesdrempel in te stellen van een zetel of 5, dan zijn we zowel van de PvdD als de SGP af.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 11 mei 2011 18:48

Faramir schreef:Daar heb je wel een punt.

Het makkelijkst is gewoon een kiesdrempel in te stellen van een zetel of 5, dan zijn we zowel van de PvdD als de SGP af.

Zet de kiesdrempel op 6, dan zijn we het CDA ook kwijt en dan is het niet meer zo grijs in de 2e kamer.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 11 mei 2011 18:49

Speedy schreef:Zet de kiesdrempel op 6, dan zijn we het CDA ook kwijt en dan is het niet meer zo grijs in de 2e kamer.

Ik verwacht dat de CDA nog wel meer dan 6 zetels zal halen. Alhoewel, nu ik mijn lidmaatschap heb opgezegd missen ze waarschijnlijk wel weer een extra stem. :p

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 11 mei 2011 18:58

Och, wie weet krijgen ze die van mij er wel weer bij...

Filosofical
Luitenant
Luitenant
Locatie: Een prachtige plaats in het midden-oosten des lands.

Berichtdoor Filosofical » 11 mei 2011 19:51

Het is bevreemdend dat in een democratie partijen niet worden getolereerd. Hoe tolerant zijn we nog... :roll: ](*,)
Er zijn 3 soorten mensen in de wereld:
zij die kunnen tellen,
en zij die niet kunnen tellen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 11 mei 2011 19:57

Filosofical schreef:Het is bevreemdend dat in een democratie partijen niet worden getolereerd. Hoe tolerant zijn we nog... :roll: ](*,)

Net of een democratie per definitie voor tolerantie staat.... In een democratie kan democratisch besloten worden om niet tolerant te zijn voor bepaalde dingen.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 11 mei 2011 19:58

ik vind het niets anders als normaal dat de SGP kritisch is tegenover het uit de kast komen van de Jager. juist de lauwe slappe manier van reageren van de meeste christenen leid er uiteindelijk toe dat homofilie openlijk wordt bedreven in de samenleving. voor mij is dat niet acceptabel,omdat ook God zelf in Zijn woord duidelijk aangeeft dit niet te tolereren.
ook al wordt de hele wereld homo.........is dat voor mij geen reden van dat standpunt af te wijken. sterker nog.........ik heb mijn persoonlijk heil er niet voor over om af te wijken van wat de bijbel ons zegt.

Minister de Jager heeft een leven wat in strijd is met de geboden Gods. Hij moet daar op gewezen worden.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 11 mei 2011 20:09

Horeb schreef:ik vind het niets anders als normaal dat de SGP kritisch is tegenover het uit de kast komen van de Jager. juist de lauwe slappe manier van reageren van de meeste christenen leid er uiteindelijk toe dat homofilie openlijk wordt bedreven in de samenleving.

Hoe zie jij dit anders voor je in een seculiere samenleving?
voor mij is dat niet acceptabel,omdat ook God zelf in Zijn woord duidelijk aangeeft dit niet te tolereren.

Wat ga jij er concreet tegen doen?
ook al wordt de hele wereld homo.........is dat voor mij geen reden van dat standpunt af te wijken. sterker nog.........ik heb mijn persoonlijk heil er niet voor over om af te wijken van wat de bijbel ons zegt.

Aantal is voor niemand een reden geweest om homoseksualiteit te gedogen, te omarmen, af te wijzen of wat dan ook neem ik aan.
Minister de Jager heeft een leven wat in strijd is met de geboden Gods. Hij moet daar op gewezen worden.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat al vast gebeurd zal zijn en dat hij vriendelijk bedankt heeft voor de terechtwijzingen. En nu?

Filosofical
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Filosofical » 11 mei 2011 20:52

Faramir schreef:Net of een democratie per definitie voor tolerantie staat.... In een democratie kan democratisch besloten worden om niet tolerant te zijn voor bepaalde dingen.

Dan is het geen regering door het volk. :wink:
zij die kunnen tellen,

Faramir

Berichtdoor Faramir » 11 mei 2011 20:58

Filosofical schreef:Dan is het geen regering door het volk. :wink:

Verklaar jezelf nader.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 mei 2011 21:04

Horeb schreef:ik vind het niets anders als normaal dat de SGP kritisch is tegenover het uit de kast komen van de Jager.

Je moet het wel behoorlijk bont maken voordat een politieke partij uberhaupt iets te zeggen heeft over iemands privé-leven.

juist de lauwe slappe manier van reageren van de meeste christenen leid er uiteindelijk toe dat homofilie openlijk wordt bedreven in de samenleving.

Hielden die christenen hun rug nou maar rechter, dan zou homoseksualiteit niet voorkomen. Maar misschien is het tijd een nieuwe samenleving te zoeken :-oo

voor mij is dat niet acceptabel,omdat ook God zelf in Zijn woord duidelijk aangeeft dit niet te tolereren.

Fijn, dan accepteer je het niet. Welke gevolgen heeft dat voor meneer De Jager?

IEDEREEN heeft een leven wat in strijd is met de geboden Gods, ook jij en ik. Vind je ook dat 16 miljoen medelanders jou daar dagelijks op moeten wijzen? Schriftelijk of hoe zie je dat voor je?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 11 mei 2011 22:00

TheKeimpe schreef:Ah mensen, kap toch eens met zo zeiken over de SGP. Niemand uit die hoek heeft nog maar iets in deze richting gezegd.
Dat het je partij niet is, is je goed recht in een democratie, maar doe effe lekker normaal!

Helemaal mee eens.
De SGP is in ieder geval duidelijk waar ze voor staat.
En het is hun goed recht om, als dat zou worden gevraagd, te zeggen dat ze een andere visie hebben op homoseksualiteit dan Jan Kees de Jager.
Maar ze beoordelen hem vervolgens gewoon op zijn daden als minister.
En zo hoort het ook!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 11 mei 2011 22:05

Horeb schreef:ik vind het niets anders als normaal dat de SGP kritisch is tegenover het uit de kast komen van de Jager. juist de lauwe slappe manier van reageren van de meeste christenen leid er uiteindelijk toe dat homofilie openlijk wordt bedreven in de samenleving. voor mij is dat niet acceptabel,omdat ook God zelf in Zijn woord duidelijk aangeeft dit niet te tolereren.

Ga je schamen! En probeer je vervolgens te verdiepen in het onderwerp voordat je zoveel stommiteit uitkraamt!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Filosofical
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Filosofical » 12 mei 2011 05:53

Faramir schreef:Verklaar jezelf nader.

Dat is het bezwaar van democratie: Als het echt een regering door het hele volk zou zijn, dan zou daar ook een goede afspiegeling van in de regering moeten zitten. Zodra er wordt geroepen dat, op wat voor wijze ook, partijen weg zouden moeten, is democratie in het geding.

Bovendien vind ik het soms wrang dat het wordt geroepen door mensen die in het verleden ook tot een kleine partij behoorden en die bij gratie van de democratie bestaan.
zij die kunnen tellen,

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 mei 2011 14:23

JeeWee schreef:Dat een coming out voor een zittend bewindsman nog steeds heel bijzonder is, blijkt wel uit het feit dat de Telegraaf het 'nieuws' verheft tot een aankondiging op de voorpagina.
Staat er überhaupt wel iets bijzonders op de Telegraaf voorpagina's?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”