Hoeveel kracht heeft bidden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 23 jul 2003 21:52

Je moet bidden zien als een intieme relatie met God, zoals je die ook met je vriendin of je vriend hebt. Je moet bereid zijn je hele leven met God te delen.

Stel je komt iemand tegen waar je graag verkering mee wilt hebben.
Wat zeg je dan: "Hallo, ik zou wel wat meer van je willen weten, maar ik heb nu even geen tijd voor je hoor, veel te druk, over een maand mischien, goed?"

Wat denk je dat zijn/haar antwoord is?

Belijdt elkander de misdaden, en bidt voor elkander, opdat gij gezond wordt; een krachtig gebed des rechtvaardigen vermag veel. Jak. 5 : 16
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jul 2003 21:59

Ook een goed boekje over bidden:
Te druk om niet te bidden van Bill Hybels

Eigenlijk een van de boeken die je elk jaar een keertje zou moeten lezen ;)
Ik heb zelf al heel vaak ervaren dat bidden enorm effectief kan zijn! Bijvoorbeeld als ik bid voordat ik ga studeren, gaat het veel beter. Als ik bid om een goede nachtrust voor Borkdude, kan hij ineens beter slapen. En als we samen bidden, dan voel ik me daarna soms helemaal toppie en blij en verliefd enzo :)

Kogando

Berichtdoor Kogando » 24 jul 2003 12:54

Ik vind dit altijd maar een moeilijk punt. Zeker kan God je gebed verhoren. Maar ik voel mezelf toch vaak schijnheilig als ik bid.

Je bidt vaak om eenvoudige dingen uit het dagelijks leven. Ik vraag mezelf dan altijd af waarom God mijn gebed zou verhoren terwijl die arme mensen in Afrika liggen te verhongeren en net zo goed bidden. Ik heb dus vaak het idee dat ik de verhoring op mijn gebed helemaal niet verdien.

Wat ik ook als bezwaar zie is dat wij altijd maar meer van God willen zien en ervaren. God werd zo boos toen de Joden in de woestijn om een teken vroegen toen God nog maar even weg was. God was nog maar 40 dagen verdwenen en het volk begon al weer te twijfelen. Als ik bid heb ik hetzelfde idee. Je vraagt of God dichtbij wil zijn etc, maar je zou toch ook gewoon moeten kunnen vertrouwen dat dat sowieso zo is?

Verder geloof ik wel dat bidden voor jezelf sowieso goed is. Dit geldt ook voor moslims. Je overdenkt je handelen en de zorgen van andere mensen.

En natuurlijk geloof ik in de kracht van het gebed. Maar soms heb ik wel vragen bij hoe ik er het best mee om kan gaan.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 24 jul 2003 13:18

God was nog maar 40 dagen verdwenen en het volk begon al weer te twijfelen. Als ik bid heb ik hetzelfde idee. Je vraagt of God dichtbij wil zijn etc, maar je zou toch ook gewoon moeten kunnen vertrouwen dat dat sowieso zo is?
hm...je bent een mens, hoor!

Invincible
Luitenant
Luitenant

Re: de kracht van gebed

Berichtdoor Invincible » 25 jul 2003 11:45

yeah its summer thank Ya! schreef:Mooi al die reacties!
Heeft iemand het boektje "effectief bidden" van Michael Kimuli gelezen?

t is te krijgen bij de christelijke boekhandel
:arrow: aanrader!

Toppie boekje!! En voor 3 euro heb je'm!! :P
..

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 25 jul 2003 11:49

Hoe effectief waren de gebeden van JOB :? Ja, achteraf gezien. Maar je moet er maar midden inzitten.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 29 jul 2003 11:42

Ik heb van de week een boek gelezen van David Wilkerson (voor de tweede keer overigens) met als titel: 'laat je niet ontmoedigen' en ben er behoorlijk van opgefleurd.

Ik kan het aanraden voor mensen die met twijfel kampen over bepaalde gebedszaken!

Terug naar “Archief”