Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef: veel vrouwen hebben de verwachting dat hun man een antenne heeft hiervoor. Not. Dus maak je je behoorlijk kwetsbaar.
ajl schreef:Dat niet alleen. Heel veel vrouwen kennen hun eigen lichaam ook niet. Als je zelf niet weet wat je fijn vindt, kan je helemaal niet verwachten dat je partner dat wel weet.
schelpje3 schreef:Wij gingen dan niet groen het huwelijk in, maar ik heb nooit geleerd van mijn ouders (mijn man ook niet) hoe je tegen elkaar dingen zegt hierover. Dus dat was in het begin best een hobbel om te nemen. Benoemen wat je helemaal niet leuk of prettig vind, veel vrouwen hebben de verwachting dat hun man een antenne heeft hiervoor. Not. Dus maak je je behoorlijk kwetsbaar.
Daarom begrijp ik die one night stands niet. Ben ik te preuts voor![]()
Maar ik vertel mijn oudere kinderen wel bepaalde dingen hoor. De jongens hoe ze respectvol met hun meisje om moeten gaan en de meisjes dat ze voor zichzelf op moeten komen. Zich nimmer tot iets moeten laten dwingen. Mijn vriendin is verloskundige en staat soms versteld (inmiddels niet meer) wat vrouwen vertellen, nl dat hun man hen nog "dwingt" terwijl de bevalling al aanstaande is![]()
Ik weet nog wel dat de verloskundige zei bij de 6weeks nacontrole dat het licht weer op groen stond voor seksuele gemeenschap. Persoonlijk moest ik er nog niet aan denken, mijn man gelukkig ook niet
Marnix schreef:
Goede reden voor een man om bij de bevalling te zijn... heeft die de eerste weken tenminste ook geen zin. En dat dwingen is inderdaad belachelijk. Wel is het voor mannen wat lastiger om een flinke poos zonder te doen... dus, wees creatief. Er bestaan ook vormen van seks zonder gemeenschap. En vooral belangrijk om gewoon met elkaar te communiceren, er over te praten... (ipv subtiele hints te geven). Dat voorkomt een hoop frustratie.
Spons schreef:oh... raar ik dacht dat niet meer gebeurde dat er mannen NIET meer bij de bevalling waren ...
Ik herriner me de bevalling nog prima... bijna 24 uur rug weén ,, en de eerste nacht muis stil... dat je ging kijken of hij nog leefde... en ja daar na was het echt over met de rust ...
Maar als iemand weduwe of weduwnaar wordt, dan is het toch in "onze kringen" seksualiteit een heikel onderwerp ? Als je durft te bekennen, dat je DAT mist, denk ik dat je blozende wangetjes tegenover je krijgt. Of niet ?
Maar als iemand weduwe of weduwnaar wordt, dan is het toch in "onze kringen" seksualiteit een heikel onderwerp ? Als je durft te bekennen, dat je DAT mist, denk ik dat je blozende wangetjes tegenover je krijgt. Of niet ?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten