Moderator: Moderafo's
Tuinfluiter schreef:Wij doen op dit moment de STAP cursus.
We hebben er net de 3e avond op zitten.
Hopen over een week of 4 een gesprek te krijgen en dan horen we gelijk of we door mogen ja of nee.
Wij hebben ook heel lang getwijfelt en nadat we toch naar de infoavond zijn geweest zakte de moed in onze schoenen.
Wat werd het allemaal nega belicht, is natuurlijk nodig maar wij hadden het er de 1e cursus avond over met alle andere aspirant pleegouders en zij hadden het ook ervaren als een heel nega avond.
Toch kwam hier gelukkig het posi gevoel na een tijdje weer omhoog en nu zijn we dan echt met pleegzorg bezig.
Wij denken dat we voor crisis opvang gaan omdat het voor ons, zeker in het begin, uitproberen is en als je gelijk de 1e keer al aangeeft dat het kind altijd mag blijven en stel dat het helemaal niet klinkt en een drama word...
We verwachten wel dat het veel energie en tijd gaat kosten het zorgen voor een pleegkindje.
LauraC schreef::shock: Wat gaat het hier dan anders zeg! 2 weken nadat wij Michael adopteerden hadden zijn pleegouders alweer een nieuwe pasgeborene in huis. En sindsdien zijn er 3 of 4 babies bij hun geplaatst, die allemaal geadopteerd zijn. Verder hebben zij ook nog 2 'vaste' pleegkinderen in huis.
jarima schreef:Dat viel mij ook op, dat er over 2 dingen gesproken werd. Daarom deze gestart met pleegouders als titel.
Anders lopen er 2 zaken door elkaar denk ik![]()
Bij ons was ook gezegd, bij de SGJ gaat het vast lang duren voor je een plaatsing krijgt. Dus zodoende zijn we via het provinciale bureau aangemeld. De STAP cursus van het SGJ zou voor ons ook veel te ver zijn geweest(afstand).
Dippie schreef:Bij mijn schoonfamilie duurde het eigenlijk ook niet zolang..
Ze hebben al een aantal keer crisispleegzorg gedaan, wat inhoud dat hjet eigenlijk om 3 maanden gaat, maar 9van de 10 keer bleven ze langer, soms wel een jaar ofzo. Gaan dan terug naar ouders, of ander gezin, of als het echt niet anders kan kindertehuis.
LauraC schreef:jarima schreef:Dat viel mij ook op, dat er over 2 dingen gesproken werd. Daarom deze gestart met pleegouders als titel.
Anders lopen er 2 zaken door elkaar denk ik![]()
Bij ons was ook gezegd, bij de SGJ gaat het vast lang duren voor je een plaatsing krijgt. Dus zodoende zijn we via het provinciale bureau aangemeld. De STAP cursus van het SGJ zou voor ons ook veel te ver zijn geweest(afstand).
Waarom is pleegzorg in NL niet landelijk geregeld? Is daar een bepaalde reden voor, dat er verschillende instanties zijn die al dan niet snel plaatsen?
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 22 gasten