Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor liefie » 30 mar 2011 18:43

@Jannoek ik ga geen bevallingsplan opstellen is echt niks voor mij. Ga jij het wel doen?

Al een hele dag ligt de kleine Las tegen mijn maag aan te duwen met zijn dikke billen :lol:
Leuk gevoel alleen het maagzuur is erg vervelend maar gelukkig helpen de rennies wel wat.

Kamertje is helemaal in elkaar en het is zo leuk! En nog we hebben nog heel veel ruimte over misschien komt er nog een leuke stoel ofzo.
Mijn man heeft net de box ook opgezet ( wel vroeg maar we moeten de katten even africhten dat ze er niet in mogen)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mar 2011 18:52

Leuk Liefie! En een stoel vond ik erg fijn in het kamertje, zeker omdat ik Jurian altijd de fles gaf in zijn kamer, of mijn man, zodat de ander lekker door kan slapen. Nu ik bv wil gaan geven zal ik dat misschien sneller op mijn eigen slaapkamer doen, zeker omdat het kindje ook bij ons slaapt, maar ook voor als je geen bv meer geeft vind ik een stoel ideaal. Jurian heeft de schommelstoel nu ook weer op zijn kamer staan, en daar zit ik altijd op als ik voorlees. Maar ik denk dat die schommelstoel wel naar de babykamer gaat, en dat ik dan voor Jurians kamer een andere stoel koop, die voor hemzelf later ook fijn is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 mar 2011 19:06

liefie schreef:@Jannoek ik ga geen bevallingsplan opstellen is echt niks voor mij. Ga jij het wel doen?

Al een hele dag ligt de kleine Las tegen mijn maag aan te duwen met zijn dikke billen :lol:
Leuk gevoel alleen het maagzuur is erg vervelend maar gelukkig helpen de rennies wel wat.

Kamertje is helemaal in elkaar en het is zo leuk! En nog we hebben nog heel veel ruimte over misschien komt er nog een leuke stoel ofzo.
Mijn man heeft net de box ook opgezet ( wel vroeg maar we moeten de katten even africhten dat ze er niet in mogen)

Vind je het niet supereng, katten en een baby samen? Als het kindje gaat huilen en een kat ergert zich... is hij/zij dat niet eerder bij het kindje dan jij? (niet negatief bedoeld hoor!)

Mijn schoonouders hebben ook 2 katten die soms binnen zijn. Maar toen Anna Sofie klein was wilde ik die dieren ook niet binnen en toen ze er iedere maandag heenging omdat ik moest werken hebben ze me echt moeten beloven die dieren buiten te houden anders bracht ik mijn meisje daar niet. Ik vind het echt eng.
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 mar 2011 19:19

Sterretje schreef:
liefie schreef:@Jannoek ik ga geen bevallingsplan opstellen is echt niks voor mij. Ga jij het wel doen?

Vind je het niet supereng, katten en een baby samen? Als het kindje gaat huilen en een kat ergert zich... is hij/zij dat niet eerder bij het kindje dan jij? (niet negatief bedoeld hoor!)

Mijn schoonouders hebben ook 2 katten die soms binnen zijn. Maar toen Anna Sofie klein was wilde ik die dieren ook niet binnen en toen ze er iedere maandag heenging omdat ik moest werken hebben ze me echt moeten beloven die dieren buiten te houden anders bracht ik mijn meisje daar niet. Ik vind het echt eng.

M is natuurlijk geen baby meer maar onze kat was toen M kwam echt niet geinteresseerd in 'm. Zelfs nu niet, de liefde komt alleen van Michaels kant ;) maar de kat zou hem nooit kwaad doen. En dat wil wat zeggen ;) Honden is wat mij betreft een ander verhaal....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 mar 2011 19:19

Ik vind het niet eng de katten tot nu toe zijn onze katten juist bang van alle kinderen en komen ze er niet bij in de buurt. Pas ook geregeld op het kindje van vrienden en die stond dan gewoon in het wipstoeltje in de kamer of keuken maar de katten gaan er met een grote boog omheen ook als ze mij niet zagen en het kindje ''alleen'' in de kamer staat. Maar goed we weten niet hoe het gaat lopen maar we gaan er van uit gewoon goed. En we zijn er bewust van dat dieren nooit te vertrouwen zijn.
En wat laura ook zegt honden vind ik veel enger bij kinderen dan een kat.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 30 mar 2011 19:31

:D Leuk Meisje20, dubeel gefeliciteerd.
Wel spannend dat je ene neefje ademhalingsproblemen heeft, hopelijk mag het mee vallen.

Wat leuk Laura dat je een foto hebt gezien van je neefje!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 mar 2011 19:52

Laura, van harte gefeliciteerd met je ene neefje en helaas ook gecondoleerd met je andere neefje!

Meisje20, van harte gefeliciteerd! Gaaf in één nacht twee keer tante!

Evelien, ik heb wel zo'n cursus gedaan en vond het heel gezellig. Ik heb geleerd te puffen maar tijdens de bevalling (die was best explosief zeg maar) was ik in paniek alles kwijt. De vk leerde mij puffen en toen kon ik pas de weeen opvangen. Ik heb niks aan de cursus gehad voor de bevalling, wel voor bekkenpijn, daar is het heel goed voor geweest omdat zij bekken-fysiotherapeute was.
Als je een goed boek leest weet je net zoveel als wanneer je zo'n cursus doet. Veilig Bevallen bijv. van Beatrijs Smulders (ik noem maar wat).

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 30 mar 2011 20:17

Jannoek, ik wil misschien wel een bevalplan oid schrijven, of in elk geval goed nadenken over wat ik wel en niet wil. Vorige keer niet gedaan, maar toen beviel ik thuis. Nu is de kans behoorlijk aanwezig dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en dan wil ik toch wel voorbereid zijn op wat hun beleid is en wat ik dan wel/niet wil. Beetje vaag zo, maar ik bedoel met name qua het kindje bij je houden en bv begeleiding.

Laura, gefeliciteerd en gecondoleerd.

MissF, continu het zuur, dat is wel vervelend zeg. Biscuitjes helpt ook wel wat (of cracottes) en melk werkt bij mij ook prima.

Bij de eerste heb ik wel een cursus gedaan, ik vond dat ik het eens gedaan moest hebben. De zwangerepraat is niet zo mijn ding en verder vond ik het niet zo heel leerzaam. Tijdens de bevalling had ik ook al geen flauw idee meer van hoe ik moest puffen ](*,)

meisje20, gefeliciteerd!

Sterretje, hier gaat t prima tussen dochter en de katten. Hier nemen de katten de benen als het niet gaat zoals hen zint. Toen ze eerder veel huilde gingen ze dus gewoon zeg als ze t zat waren, ze gingen ook wel eens voor haar slaapkamer meehuilen als zij huilde. Nu is de ene bang voor haar en de andere laat heel veel toe en gaat er vandoor als t hem te gek wordt. Maar ja, zeker in het begin vind ik het wel afwachten hoor! Ik heb trouwens het idee dat onze katten onderscheid maken in hoe ze reageren of volwassenne of een baby.
Ik sluit me aan bij de mening van Laura over honden, dat vind ik veel enger inderdaad.

Dan toch nog even een foto van vandaag, 35 weken en 2 dagen.
Afbeelding
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 mar 2011 20:27

@Laura: gefeliciteerd en gecondoleerd. Wat liggen blijdschap en verdriet dan ongelofelijk dicht bij elkaar...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 mar 2011 21:19

@Parkiet @liefie ik denk dat ik wel een bevalplan ga schrijven. Niet heel uitgebreid, alleen een paar steekwoorden. Zowel verloskundige als gyneacoloog raadde het aan. En aangezien ik in het ziekenhuis wil bevallen is het misschien sowieso wel handig.
Inderdaad over borstvoeding, maar ook over navelstreng doorknippen, aanwezigheid van (zo min mogelijk ;-)) mensen etc.

@Evelien ik doe 'zwanger en fit' bij de fysio. Ben ook niet echt een typetje voor 'gewoon' zwangerschapsgym. Dat is mij iets te euhm... weet niet hoe ik dat netjes zeg, mutserig ofzo. :-oo
Van de fysio krijg ik veel tips over houding ter voorkoming en vermindering van bekken/rugklachten. Daarnaast ook bekkembodemspieroefeningen etc.
Verder sporten we (we zijn met 4 dames) altijd een half uurtje onder begeleiding. Echt heerlijk!
En een ander voordeel: het is fysiotherapie, dus wordt het door de zorgverzekering vergoed (op een eigen bijdrage van 5,- per keer na).

@liefie ben benieuwd naar foto's! :)

@meisje20 gefeliciteerd, hopelijk gaat het met je andere neefje ook snel beter!

@Laura \Sterkte met het meeleven op afstand... (of is het toch mogelijk dat jullie naar NL gaan?)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 mar 2011 21:22

Jannoek schreef:@Laura \Sterkte met het meeleven op afstand... (of is het toch mogelijk dat jullie naar NL gaan?)

Nope, het is gewoon te duur....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 mar 2011 21:34

Dat lijkt me wel extra moeilijke factor... Heel veel sterkte!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 mar 2011 21:37

Jannoek schreef:Dat lijkt me wel extra moeilijke factor... Heel veel sterkte!

Bedankt! We zouden sowieso dit jaar niet naar NL gaan ivm financien, heb vanmiddag nog even gekeken en je hebt het echt over 500 euro plus voor een week ofzo.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 mar 2011 22:19

Laura, gefeliciteerd met je neefje en ook gecondoleerd.
Wat jammer dat je nu niet naar nederland kunt komen om samen te zijn in deze verdrietige en toch ook blijde tijd.

Meissie, gefeliciteerd met je 2 neefjes.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 mar 2011 05:22

Mijn dag is al weer een poosje aan de gang terwijl het net 06.00 geweest is :shock: :wink: Zo kan ik wel extra genieten van de dagen :mrgreen:

@Jannoek foto's zal ik wel even aan mijn man vragen al is het echt nog ongezellig want lampen en verdere aankleding hebben we ook nog niet.
Ik hoop eind april de gordijnen ook te hebben dan is het klaar voordat alle familie/vrienden komen voor mijn verjaardag.
Ik dacht eigenlijk dat een bevallingsplan een heel uitgebreid iets was heb er pas een voorbeeld van gezien en daar stond alles heel uitgebreid op en toen dacht ik gelijk dat is niets voor mij :lol:
Maar het is denk ik wel anders als je een ziekenhuis bevalling hebt (al kan iedereen natuurlijk in het ziekenhuis terecht komen)

@Parkiet Hele mooie buik! Ik heb ook geen zwangerschaps curcus gedaan wilde het eigenlijk wel gewoon om wat mensen te leren kennen op dorp maar ben het gewoon vergeten :oops:
Maar nodig hebben om te bevallen geloof ik niet zo in kindje blijft echt niet zitten hoor.

@MissF het zuur is zo vervelend! Over aankomen tijdens de zwangerschap ik ben denk ik nu 15 kilo aangekomen en ik maak me er ook niet druk meer om :oops:
Bijna de hele dag heb ik trek wordt er 's nachts vaak wakker van (al geef ik er dan niet aan toe) Maar ik eet gerust voor het slapen gaan nog 2 boterhammen.
Na de bevalling komt het allemaal weer goed.
Ben jij al aangekomen?

@Meisje20 gefeliciteerd met je 2 neefjes!

@AG alles nog rustig? En die opmerking van Ilona haha

Terug naar “Archief”