schelpje3 schreef:Marnix schreef:schelpje3 schreef:Ik spreek liever mensen die zich ONbekeerd weten ! Bang zijn zichzelf iets toe te eigenen. Lees maar eens in de Bijbel over het geloof van Dan. Vrij onbekend denk ik.
Veel mensen die zo over zichzelf spreken lopen het gevaar het wel goed te vinden zo. Ze weten zich onbekeerd, en worden daardoor als heeeeeel degelijke menschen aangemerkt. Maar met wat degelijkheid kom je er niet.
En daarbij: Als je altijd maar weer twijfelende en onbekeerde mensen spreekt: Welke invloed heeft dat op jouw geloofsleven? Ga jij dan ook weer twijfelen, en kom je er daardoor niet genoeg aan toe om God in je leven de eer te geven die Hij zo waard is? Dan krijgt Hij niet de eer die Hem toekomt, ofwel wordt Hij in jouw leven te weinig geëerd en geprezen, terwijl daar wel reden toe is...
En daarbij: Mensen die bang zijn zichzelf iets toe te eigenen, die ken ik ook/heb ik gekend. Tot hun dood toe twijfelen. En waarom? Niet omdat de Here Zichzelf nu zo bedekt en verborgen hield, maar omdat ze iedere keer alles, wat ze in Christus meenden te mogen hebben, finaal uit de handen werd geslagen. Waardoor? Door voorwaardelijke prediking, doordat ze afgescheept werden met een "uitgestalde Christus", doordat ze het vaste riedeltje EVD werd voorgehouden als de ENIGE vaste volgorde waarin God werkt, doordat het plantje van het geloof niet gevoed werd, maar omdat werd gezegd dat het plantje "eerst maar eens moest overzomeren en overwinteren".... En dat kan wel, maar dan moet het plantje wel gezonde voeding krijgen, waardoor het KAN overleven..... En dan moet niet telkens aan het plantje worden gerukt om te kijken of er toch niet misschien worteltjes loskwamen waardoor dan weer bleek dat het geen goed plantje (lees: echt geloof) was....
En ik ben heel ruimdenkend, zowel naar rechts als naar links. Maar dat is GEEN Bijbelse lijn!
Jezelf bekeerd noemen na een ervaring, ook niet ! Jij maakt er nu een belachelijk karikatuur van, maar ik heb het over die mensen die zichzelf niet zo durven noemen, maar door de Heere daar wel bij geplaatst zijn ! En dat ze bij ogenblikken in de ruimte worden gesteld en dan komt de getuigenis ! Die indruk maakt en ook vrucht zal dragen.
Als je zegt dat je zowel naar links als rechts wil buigen, vind ik je toch echt neigen naar links, daar je nu badinerend praat over rechts ! Ik zou daar mee oppassen als ik jou was. Wie Gods Volk aanraakt, raakt Zijn oogappel aan.
Jezelf bekeerd weten door Christus en daarvan getuigen is volop Bijbels. Overal komt dit terug en worden we er zelfs toe opgeroepen. En we lezen dat we dat mogen geloven en dat we dan ook zekerheid mogen ontvangen. Nergens wordt opgeroepen je vooral onbekeerd te weten, integendeel, het wordt afgekeurd.... het is niets anders dan schijnvroomheid want je kan er wel van getuigen dat je zelf niet goed genoeg bent, maar het evangelie houdt in dat zondaren door Christus gered worden. Je hebt het over mensen die zich onbekeerd weten en vervolgens heb je het over Gods oogappel? Gods oogappel zijn bekeerde mensen, mensen die uit genade door Christus zijn gered, ook al verdienden ze het zelf niet. In Hem ben je zijn oogappel... niet als je vroom 2 of 3 keer per week naar de kerk gaat en zegt: Ik ben geen kind van God, Christus is niet voor mij gestorven want ik ben niet goed genoeg. Dan mis je de kern van het evangelie en ik vind het schokkend om te zien dat jij een "evangelie" zonder hart leert... en ver van het Bijbelse evangelie vandaan blijft en dat nog normaal vindt ook..... en doet alsof God dat ook graag zo ziet, dat mensen zich niet door Hem bekeerd weten. Van ongeloof wordt een deugd gemaakt, ja, je kan beter ongelovig zijn dan gelovig als ik jou mag geloven... het is een grote karikatuur van het evangelie.[/quote]
En ik vind het schokkend dat jij zo gemakkelijk over bekering spreekt. De kerken zitten er kennelijk vol mee. Waar zie jij dan de vruchten daarvan ? En wat zijn die precies ?
Het evangelie is juist zonder hart als men bedrogen wordt voor de eeuwigheid.[/quote]
Ik kan wel huilen....het is net of ik op een anti-Christelijk forum ben terecht gekomen.
Ik weet niet of ik dit nog lang vol hou