LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor schaapje » 03 feb 2011 11:22

Dat is een goeie hysterisch-smile
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 03 feb 2011 21:55

JeeWee schreef:
TheKeimpe schreef:Maar Mubarak is geen koning.

Kun je nagaan hoe leuk het kan zijn met een 'gekozen' president...

Afbeelding

:lol: :lol:

Ok, deze is goed :lol:

Maar ja, iedereen weet dat Mubarak niet echt gekozen is :P
*onderschrift verwijderd door moderator*

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 feb 2011 23:09

haring schreef:Maar ja, iedereen weet dat Mubarak niet echt gekozen is :P

Onze koningin ook niet...
En zo lang de meerderheid denkt dat we in het Huis van Oranje een goed konngshuis hebben met een prima staatshoofd, ben ik er blij mee
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 03 feb 2011 23:32

JeeWee schreef:Onze koningin ook niet...

Dat probeer ik dus de hele tijd duidelijk te maken ;) Misschien wil de meerderheid van de 2de kamer haar wel houden, maar dat betekend dat de koningin niet democratisch gekozen is. Ze word democratisch in stand gehouden, dat is toch een subtiel verschil.

En zo lang de meerderheid denkt dat we in het Huis van Oranje een goed konngshuis hebben met een prima staatshoofd, ben ik er blij mee

Jij wel, ik niet :) Maar dat mag :)
*onderschrift verwijderd door moderator*

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 04 feb 2011 08:07

Sinds een verloochend referendum in Nl, Frankrijk en Ierland, zijn er toch nog mensen die denken dat ze in een democratie wonen...aandoenlijk bijna.
Koddig.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 04 feb 2011 09:28

JeeWee schreef:Kijk Italie. Daar is het koningshuis weg.

En wat zit er nu???

Een nar met veel centen die de hele dag met hoeren in de weer is en racistische opmerkingen maakt.

Ah, piknijd of gewoon wraakzucht over deze opmerking van mr B.?

http://www.elsevier.nl/web/Stijl/Societ ... o-zijn.htm

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 feb 2011 10:31

Hoe zit het eigenlijk met de onze kringen zo geliefde combinatie van God, Nederland en Oranje?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 feb 2011 10:38

Ik denk dat dat nog steeds een redelijke verklaring is voor het feit dat het koningshuis in onze kringen een relatief grote aanhang heeft.

Anderzijds klinkt ook regelmatig de opmerking: we hebben het koningshuis hoog staan vanwege het ambt, maar niet vanwege de levensstijl.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 04 feb 2011 11:20

Ik heb niets met deze vrijmetselarij-dame die geen belasting betaald en haar centjes op belastijngvrije eilanden heeft staan op aanraden en met hulp van de beste juristen.

Ooit Marijke geheten, schuift deze wat lastig rechtkijkende vaderlandse prinses ook scheef met haar geld. Het is officieel wel allemaal legaal, maar toch oogt het wat sjofel. Via de Stichting Protector Daffodil Trust in Paleis Noordeinde, waar zus Trix woont, worden Christina's miljoenen op het eiland Guernsey beheerd.

Op dat Kanaaleiland bevindt zich het adres van de Daffodil Trust. Althans, de postbus. Zo werkt dat op dergelijke paradijselijke belastingeilandjes. Dankzij die geldroute hoeft het arme schaap dat in Londen woont geen vermogensbelasting te betalen op haar deel van de buit, ik bedoel erfenis Juliana&Bernhard.

De slimme Guernsey-route constructie werd in 2005 bedacht na het overlijden van Juliana. De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) heeft verklaard dat deze belastingvrije route door de Britse en Nederlandse fiscale diensten zijn getoetst en akkoord bevonden. Niks onoirbaars dus. Dat moet je niet denken. We zijn echt allemaal gelijk voor de wet. Sommigen alleen misschien net iets meer.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 feb 2011 12:52

Ik kan wel wat met de trits God, Nederland en Oranje. In Zijn voorzienig bestel heeft God door Prins Willem van Oranje, die begaan was met het lot van de vervolgde christenen in de Nederlanden ons volk de vrijheid gegeven. En ik wil daarbij ook de namen noemen van de graven Lodewijk en Adolf en van de prinsen Frederik Hendrik en Maurits. Is het geen dankbaarheid aan God om dat te erkennen en te blijven gedenken in het noemen van dat drievoudig snoer? Ons volk dankt er zijn vrijheid aan.

En ik geloof te mogen zeggen, dat de geest van Prins Willem ook heeft gewoond in zijn nazaten, de prinsen-stadhouders en de koningen en koninginnen uit het huis van Oranje. De geest van het willen instaan voor het heil en het welzijn van hun volk. Door die geest van voor-het-volk-te-willen-leven heeft God het huis van Oranje van onschatbare waarde gemaakt voor Nederland. En het is m.i. een pittige ondankbaarheid om dat niet te erkennen.

Met Calvijn geloof ik, op grond van Romeinen 13:1-4, dat God in Zijn voorzienig bestel, waarin Hij de geschiedenis beheerst en leidt, overheden aanstelt om de goeden te beschermen en de kwaden te beteugelen en te straffen.
Laatst gewijzigd door JeeWee op 04 feb 2011 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Riska

Berichtdoor Riska » 04 feb 2011 14:49

Bastiaan30 schreef:Ik heb niets met deze vrijmetselarij-dame die geen belasting betaald en haar centjes op belastijngvrije eilanden heeft staan op aanraden en met hulp van de beste juristen.

Kun jij nog anders discussiëren dan alleen maar met woorden in azijn gedrenkt?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 feb 2011 17:16

Nou idd, de toon is hier weer geweldig :-oo
Geld maakt geld, zo doet iedereen dat.
Refo's speelden ooit het pyramidespel, om nog rijker te worden.
Dus wat dat betreft zitten we allemaal aan het aardse slijk vast.
Ik zou niet graag ruilen met de koningin. Ze maakt ontzettend lange dagen en er wordt altijd op haar gelet. 1 keer heur haren door de war door een orkaan en het wordt je tot in jaren nagedragen.
Fijne familie ook, met die R v Zuijdewijn. Je zult hem maar als aangetrouwd familielid krijgen.
Whelp, meteen alle punaises verwijderen :D
Het is nu eenmaal zo dat we steeds meer komen te weten van de kon.familie, er is geen mysterie meer.
De koning van Spanje is jaren vreemdgegaan, net als de koning van Zweden.
Die van Belgie heeft een buitenechtelijk kind.
Het zijn net gewone mensen :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 feb 2011 21:01

Bastiaan30 schreef:Ooit Marijke geheten, schuift deze wat lastig rechtkijkende

Vind je het zelf ook niet walgelijk onbeschoft om iemands handicap op deze manier nog eens even extra door het slijk te halen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 04 feb 2011 21:13

schelpje3 schreef:Nou idd, de toon is hier weer geweldig :-oo
Geld maakt geld, zo doet iedereen dat.
Refo's speelden ooit het pyramidespel, om nog rijker te worden.
Dus wat dat betreft zitten we allemaal aan het aardse slijk vast.
Ik zou niet graag ruilen met de koningin. Ze maakt ontzettend lange dagen en er wordt altijd op haar gelet. 1 keer heur haren door de war door een orkaan en het wordt je tot in jaren nagedragen.
Fijne familie ook, met die R v Zuijdewijn. Je zult hem maar als aangetrouwd familielid krijgen.
Whelp, meteen alle punaises verwijderen :D
Het is nu eenmaal zo dat we steeds meer komen te weten van de kon.familie, er is geen mysterie meer.
De koning van Spanje is jaren vreemdgegaan, net als de koning van Zweden.
Die van Belgie heeft een buitenechtelijk kind.
Het zijn net gewone mensen :mrgreen:
toch koddig, dat je de vreemdgaande Bernard er nog buiten laat, om over de rest van de voorouders maar te zwijgen.
En dat haar van de koningin is orkaanbestand hoor. daar is de halve noordpool voor opgeofferd wat betreft ozonvernietiging, zoveel lak zit erin.
Hoeveel belastinggeld is er wel niet gespendeerd aan de binnenlandse veiligheidsdienst om aanstaande kinderen's verloofden te screenen?
Mijn opmerking over schele Marijke waren inderdaad niet zo netjes, maar van een giga uitkering leven er er nog zoveel mogelijk rente op krijgen ook wekt wat irritatie.
Je vergat Charles uit Engeland nog, wat betreft ranzigheid en vreemdgaan, trouwens.
HEt zijn net mensen vind ik een totaal onpasselijk maken excuus.Deze mensen vervullen een voorbeeldfunctie.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 feb 2011 21:14

Jij hebt de Bijbel bestudeerd, niet waar?

Lees dan de passages over "zonder zonde" en "eerste steen" en "geweten en verzekerd" eens aandachtig door.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”