Axe reclame: Zelfs engelen zullen er door vallen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

haring
Kapitein
Kapitein

Re: Axe reclame: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor haring » 03 feb 2011 21:50

schelpje3 schreef:Dan begrijp je er dus niks van :(
Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken.

En er zijn ook mensen die er weer anders over denken als jij, ik vermoed dat de meeste zich er totaal niet druk over maken.

Dit heeft niets met een knop voor het geluid te maken, maar over de gedachte om uberhaupt zo'n reclame te gaan maken. Zonder geluid is ie ook behoorlijk irritant en nodeloos kwetsend

Helemaal niet, je kan er misschien gekwetst door raken. Ik zou zeggen, kweek maar wat eelt op je ziel. Dit valt echt reuze mee.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 feb 2011 21:52

De mogelijkheid je klachten te uiten is er, dus moet je daar gebruik van kunnen maken. Ik denk niet dat termen als 'zielig' bijdragen aan een opbouwend gesprek daarover.

Let wel, ik zou zelf geen klacht indienen als een religieus symbool dat iets voor mij betekent wordt gebruikt in een reclame; als je het echt kwetsend vindt - en ik geloof direct dat je het vindt - dan heb ik vooral medeleven, want dan vrees ik dat je erg vaak wordt gekwetst.

Ik denk wel dat proberen de reclamemaker te laten veranderen niet de effectiefste manier is om met het gevoel van gekwetst-zijn en irritatie om te gaan. Een de kunst van het relativeren is dan misschien nuttiger.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 feb 2011 22:05

haring schreef:
schelpje3 schreef:Dan begrijp je er dus niks van :(
Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken.

En er zijn ook mensen die er weer anders over denken als jij, ik vermoed dat de meeste zich er totaal niet druk over maken.

Dit heeft niets met een knop voor het geluid te maken, maar over de gedachte om uberhaupt zo'n reclame te gaan maken. Zonder geluid is ie ook behoorlijk irritant en nodeloos kwetsend

Helemaal niet, je kan er misschien gekwetst door raken. Ik zou zeggen, kweek maar wat eelt op je ziel. Dit valt echt reuze mee.

Nou ik voel me niet gekwetst hoor.
Dit soort dingen raakt me niet echt van binnen, maar ik vind dat die reclameboys gewoon eens na moeten denken.
Heb je ooit zoiets gezien over Allah of de profeet Mohammed ?? natuurlijk niet, ze kijken wel link uit.
maar met christenen mag je van alles doen.
Nou, dus niet !!

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 03 feb 2011 22:14

schelpje3 schreef:Heb je ooit zoiets gezien over Allah of de profeet Mohammed ?? natuurlijk niet, ze kijken wel link uit.
Nou, dus niet !!

Ahum....http://nl.wikipedia.org/wiki/Engel#Engelen_in_de_Islam
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 feb 2011 22:19

Ik heb het over "geestige" reclames, waarin de spot gedreven wordt met de islam !!
Ken jij die ??

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 03 feb 2011 22:23

schelpje3 schreef:Ik heb het over "geestige" reclames, waarin de spot gedreven wordt met de islam !!
Ken jij die ??

Wie zegt dat deze reclame met het christendom spot? Misschien voel je je te snel aangesproken. Het beeld van engelen wordt al honderden jaren gevormd en vervormd. Zie daarvoor schilderijen, films en google afbeeldingen.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 feb 2011 22:46

schelpje3 schreef:Heb je ooit zoiets gezien over Allah of de profeet Mohammed ?? natuurlijk niet, ze kijken wel link uit.
Nou, dus niet !!

Ik begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen. Is het een sneer naar de reclame-wereld (lafheid) of een sneer naar Islam (geweldadig), of een sneer naar je mede-christenen (apathie)?

Geen van drieën lijkt me bijdragen aan een goed gesprek.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 feb 2011 22:48

Ik vind het wel weer een origineel verzonnen reclame. :)
Ik heb er geen moeite mee.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 04 feb 2011 09:30

Faramir schreef:Ik vind het wel weer een origineel verzonnen reclame. :)

Typisch voor roomsen, die maken wel meer moppen, die iedere vorm van respect voor de Almachtige missen.

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 04 feb 2011 10:02

Ik heb niet alles gelezen, maar heb zelf weleens een reclame aangekaart bij Reclame Code Commissie.
Ben heus niet zo moeilijk, maar het was een wat spottende reclame en ik vond dat ik echt wat actiever mocht zijn in het aankaarten. Het bleek dat er nog iemand over had geschreven en toen werd het allemaal wel vrij serieus en netjes opgepakt.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 feb 2011 15:57

Bastiaan30 schreef:

Typisch voor roomsen, die maken wel meer moppen, die iedere vorm van respect voor de Almachtige missen.

God komt in de hele reclame niet voor. Typisch voor anti-paapsche heidenen, gelijk moord en brand schreeuwen zonder ook maar enige kennis over het onderwerp.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 04 feb 2011 16:40

Faramir schreef:
Bastiaan30 schreef:

God komt in de hele reclame niet voor. Typisch voor anti-paapsche heidenen, gelijk moord en brand schreeuwen zonder ook maar enige kennis over het onderwerp.

Als je een beetje verder kon denken dan wat je ziet (letterlijk, figuurlijk heb ik die moed al opgegeven)weet je dat deze 'engelen' liever een aards bestaan met een lekkere deodorant hebben dan een bestaan met God, dus laten ze zich uit de hemel vallen.
Om later met de duivel in de poel des verderfs geworpen te worden.
Waar zou ik geen kennis van hebben?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 feb 2011 17:05

Mortlach schreef:
Nou, dus niet !!

Ik begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen. Is het een sneer naar de reclame-wereld (lafheid) of een sneer naar Islam (geweldadig), of een sneer naar je mede-christenen (apathie)?

Geen van drieën lijkt me bijdragen aan een goed gesprek.

Maak niet overal een sneer van en lees nu eens gewoon wat ik ermee bedoel.
Jij mag overal je commentaar op hebben, ik niet ??
Het is zo dat je Allah niet in een reclame ziet, als je een spotprentje over hem maakt, moet je meteen beveiligd worden.
Christenen zijn vogelvrij, ze moeten niet zeuren, maar iemand ooit beveiligd zien worden omdat hij een spotprent over de Heere Jezus maakte ??
Moslims hebben lange tenen, dat is geen uitspraak van mij, maar van de "deskundigen".
Mensen uit Oosterse landen hebben sowieso een temperamentje.
Die Axe reclames zijn sowieso altijd zeer smakeloos.
Iemand die heel erg transpireert, maar dan ook heel erg, het spuit onder zn oksels vandaan, of je ziet een gozer met zn ogen helemaal draaien.
Er komen zgn allerlei vrouwen op je af, van heinde en verre, als je Axe gebruikt.
Wat een lariekoek. Kan best tegen een knipoog, leuk zelfs, maar dan moetie wel geniaal zijn.
Zoals Bram M die bijna tegen een tractor botst, de boer uitstapt en hem herkent en dan zegt: ik voel ineens een artikel....... opkomen. :lol:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 feb 2011 17:28

schelpje3 schreef:Maak niet overal een sneer van en lees nu eens gewoon wat ik ermee bedoel.

Dat is het probleem, ik begrijp niet wat je ermee wilt zeggen.

Jij mag overal je commentaar op hebben, ik niet ??

Natuurlijk mag je dat wel.

Het is zo dat je Allah niet in een reclame ziet, als je een spotprentje over hem maakt, moet je meteen beveiligd worden.
Christenen zijn vogelvrij, ze moeten niet zeuren, maar iemand ooit beveiligd zien worden omdat hij een spotprent over de Heere Jezus maakte ??
Moslims hebben lange tenen, dat is geen uitspraak van mij, maar van de "deskundigen".
Mensen uit Oosterse landen hebben sowieso een temperamentje.

Oké. Goed, dat is vastgesteld. Wat wil je daarmee zeggen? Moeten christenen dat gedrag maar overnemen? Ik mag toch hopen van niet.

Die Axe reclames zijn sowieso altijd zeer smakeloos.
Iemand die heel erg transpireert, maar dan ook heel erg, het spuit onder zn oksels vandaan, of je ziet een gozer met zn ogen helemaal draaien.

Tja, smakeloos mag. Ik heb het er ook niet zo op, maar hoor dan ook al 15 jaar niet meer tot de doelgroep.

Er komen zgn allerlei vrouwen op je af, van heinde en verre, als je Axe gebruikt.
Wat een lariekoek. Kan best tegen een knipoog, leuk zelfs, maar dan moetie wel geniaal zijn.

Ja, dat heb ik ook graag, maar meestal is het inderdaad lariekoek. Dat mag toch geen verrassing meer zijn na al die jaren blootstelling aan reclame.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 feb 2011 19:09

Bastiaan30 schreef:Als je een beetje verder kon denken dan wat je ziet (letterlijk, figuurlijk heb ik die moed al opgegeven)weet je dat deze 'engelen' liever een aards bestaan met een lekkere deodorant hebben dan een bestaan met God, dus laten ze zich uit de hemel vallen.

Engelen hebben ook een vrije wil, dat is heel Bijbels. Daarnaast moet je wel heel onzeker zijn over je geloof wil je aan zo'n reclame aanstoot nemen.
Om later met de duivel in de poel des verderfs geworpen te worden.

De duivel is zelf ook een (gevallen) engel.
Waar zou ik geen kennis van hebben?

Waar wil je beginnen, bij normen en waarden in het met elkaar omgaan, of liever toch ergens anders?

Terug naar “Archief”