Haai schreef:Neeltje Jans schreef:Hoi Haai,
Is dit zomaar ineens begonnen? Of kan je een tijd/oorzaak aanwijzen?
Misschien is hij bang dat jullie niet meer terugkomen ofzo? Misschien moet je hem wel uitleggen dat hij nu gaat slapen en dat je hem dan morgen weer ziet?
De oorzaak is mij niet duidelijk, hij zegt alleen maar dat ie naar beneden wil. Ik denk zelf dat het gewoon echt koppigheid is, en dat hij niet bang is ofzo. Ik heb ook geprobeerd hem uit te leggen dat alle kindjes slapen etc, maar dat maakte geen indruk.
Uiteindelijk is hij vanavond na 2,5 uur huilen in slaap gevallen

Over peuterangsten... Onze peuter vertelde vanavond aan z'n vader: 'Papa, ik is eng van de slak'

Heel herkenbaar, alleen houdt hij het wel langer vol dan julia. Hier gaat ze erin, en ik kom niet meer terug, wat er ook is. Ben nl een keer overstag gegaan, en ik kon weer van voorafaan beginnen. Nu gaat ze wel gewoonl iggen, vaak niet direct slapen, maar gewoon lekker liggen liggen. Ze is de rust echt nodig voor zichzelf.
Hier heb ik de buren ook ff gezegd dat wanneer je gebrul hoort s avonds of smorgens er niks aan de hand is, ze kan nl s morgens vanaf zes uur ook flink laten horen dat ze wakker is, maar ze mag er niet eerder uit dan kwart over zeven/ half acht. Gelukkig juichen de buren het toe dat ik haar laat huilen... was bang voor een lading kritiek
Annet: hier ook een meisje wat enorm bang is voor regen. Als ze naar bed gaat zegt ze al: mama komt nog regen? Vaak ga ik er ff uit met haar, ff beneden kijken naar de regen en dan zeg ik: je moet echt weer in je eigen bed. De eerste keer, geheel tegen mijn natuur laten huilen. Nu accepteert ze het wel dat het regent ze vind het ook nog niet geweldig, maar ze weet wel dat ze gewoon in haar eigen bedje kan slapen.
VOor onweer is ze panisch, dan mag ze ff bij ons in bed, maar slapen doet ze daar niet, zodra het rustiger wordt leg ik haar terug.
Ze is trouwen sowieso bang voor veel dingen die onberekenbaar en opeens er zijn, zoals vliegen, vliegtuigen etc....Ze heeft graag controlle over dingen.
Het cb komt hier van de week, dan wilde ik eens voorleggen hoe je het beste met die angsten om kan gaan...want laten iggen wat ik heb gedaan lijkt mij ook niet pedagogisch de beste oplossing