Spons schreef:Antoinette , je klinkt haas net zo fanatiek als de moslimfanaten die de westerse wereld met geweld ten gronde willen leggen!
Als je mijn reacties goed gelezen zou hebben, zou je hebben kunnen weten dat ik
geen voorstander ben van
geweld.Wij strijden niet met wapens zoals de wereld dat doet, staat geschreven in Gods woord maar wij strijden met de wapens die God ons heeft gegeven, de geestelijk wapenrusting.
Wij Christenen moeten biddend achter Gods volk staan, en ten strijde strekken tegen de boze machten uit de geestelijke wereld.
Die ook nu nog Gods volk beheersen, en dat is inderdaad heel fout!
2 Kor. 10:
Want al leven wij in het vlees, wij trekken niet ten strijde naar het vlees,
4 want de wapenen van onze veldtocht zijn niet vleselijk, maar krachtig voor God tot het slechten van bolwerken,
5 zodat wij de redeneringen en elke schans, die opgeworpen wordt tegen de kennis van God, slechten, elk bedenksel als krijgsgevangene brengen onder de gehoorzaamheid aan Christus,
6 en gereed staan, zodra uw gehoorzaamheid volkomen is, alle ongehoorzaamheid te straffen. Uitspraken als dat Satan de joden alleen maar totaal wil vergassen
Als je niet in de gaten hebt, dat het nog steeds het doel is van satan om joden te vergassen dan zitten je ogen dicht voor de werkelijkheid.
Waarom heeft satan zo'n ongelooflijke hekel aan Gods volk denk je?
Er komt een tijd, en die zal spoedig zijn (omdat dat in de bijbel staat) dat de hele wereld zich tegen Israël zal keren op enkele landen na.
Als je dat niet in de gaten hebt ben je ziende blind in de geestelijk wereld.
en is de term vergassen niet echt gepast , even terug denkend aan de viering van 4 en 5 mei in het achterhoofd.
De hele wereld zegt het ooh zoo verschrikkelijk gevonden de hebben wat er in de 2e wereld oorlog gebeurd is met de joden.
Maar als we ze oproepen om achter ze te gaan staan omdat het zich anders opnieuw gaat herhalen, ontploffen ze bijna van woede. Dus ik vraag me dan af, hoe erg het mensen werkelijk hebben gevonden.
Opnieuw worden Joden dalijk weer vegast, bommen met gas liggen klaar in verschillende landen om Israël heen, om het Joodse volk te vergassen, halloooo? slaapt iedereen ofzo?
Als jij denkt dat het niet zo is dat satan het tot op de dag van vandaag nog steeds voorzien heeft op de Joden, zit je er naast.
En ben je blind voor de werkelijkheid.
en dan tegen Harm Jan roepen van ben jij in Israel geweest ... zonder er zelf geweest te zijn.... tsja....
Ik heb dat niet naar Harm-J geroepen
@Annet heeft dat aan mij gevraagd, en hij vertelde uit zichzelf dat hij daar geweest was.
Heb jij ooit beelden gezien van hoe de palastijnen leven, hoe ze behandeld worden. Met grensversperringen, stenen muren , beperkingen van water doordat Israel die controleert ? Bouw van Nederzettingen die conflicten oproepen gewoon door zetten ! Buitensporig geweld van de kant van Israel als er aanslag op hen gepleegd is ? in de verhouding van ik sla jou met een stok, auw.. oh wacht ik pak wel even een geweer en verbrijzel je armen wel even met een schot ?
Ik ben de laatste uit wiens mond je zult horen dat Israël geen fouten maakt. En daarom is het belangrijk dat wij bidde voor dit volk. Want het is het volk van de God van Abraham, Izaäk en Jakob, en daarom spring ik voor ze in de bres.
God zelf heeft een liefde voor dit volk in mijn hart uitgestort, als je er moeite mee hebt. Meld je ongenoegen dan even bij Hem zelf.
En dan ben ik ervan overtuigd dat het nieuws wat wij op tv zien, veelal radicaal
tege Israël is.
Het vergt onderzoek om te weten wat er precies gebeurd.
Nu een paar vragen aan jouw: Vind jij dat we niet achter israël moeten staan?
Zo ja, hoe kun jij dat dan bijbels onderbouwen?
En wat die je met Gods woord waar duidelijk geschreven staat dat we dat wel zouden moeten doen?
Sla je daar geen acht op? En waarom niet? (eventueel).
Of doe jij het op een andere manier dan biddend????
Aan de andere kant.. de raket aanvallen van de geweldadige kant van de Hamas (en de onderlinge strijd in palestina puur voor de macht , ) en voormalige bom aanslagen op bussen met onschuldige burgers met vrouwen en kinderen er in ?
De omstandigheden dwingen enigzins de palastijnen tot een wanhoops daad, als je geen uitzicht hebt op een menswaardig bestaan
Als jij het die "wanhoopsdaad" maar van 1 kant ziet, dan vind ik dat heel erg kortzichtig. Want dat gaat mijns inziens juist voor Israël op, en waarschijnlijk voor beide partijën.
Dus ga nu niet in naam van God goed praten wat Israel doet want zij doen niet onder voor elkaar, zowel joden als Palastijnen!
Wat is er mis met het proclameren van Gods woord?
Wie heeft gezegd dat ik alles goedkeur wat Israël doet?
Ik wil christenen oproepen om achter ze staan, niet omdat ze alles goed doen , maar omdat God dat van ons vraagt.
Ik wil graag een vergelijking maken uit het nieuwe verbond.
Jezus roept ons op om het evangelie te gaan vertellen tot aan het uiteinde van de aarden aan alle natiën.
De boodschap dat er een verlosser is gestorven voor de fouten die wij mensen gemaakt hebben, maken en nog gaan maken.
Waarom moeten we die boodschap brengen? Omdat die mensen zo schattig zijn? Nee, integendeel.
Jezus kwam naar deze wereld voor "zondaren" een gezond mens heeft geen heelmeester nodig.
En zo zie ik het ook met Gods volk, waarom moeten wij achter ze staan en voor ze bidden?
Omdat het Gods manier is, Zijn volk uiteindelijk op de bestemming te krijgen die Hij voor ze heeft.
Het echte volk wil eignelijk alleen vrede, zowel in de palastijnse kant als de joodse kant.
De mensen die zich niet laten beïnvloeden door bovennatuurlijke duistere machten idd.
Ik denk dat men inderdaad terug moet naar de grenzen die men heeft gekregen na het einde van de tweede wereldoorlog ! Het mooiste zou zijn als Jeruzalem een soort onafhankelijke status krijgt voor beide partijen , een soort niemandsland, maar dat zal wel heel moeilijk zijn
God denkt daar kennelijk toch echt anders over, dat kun je lezen in Zijn woord.
Hij heeft het voor Zijn volk bedoeld, en niet voor niemand.
En ja Israel kan zichzelf behoorlijk bedruipen .. maar zodra de vele miljarden van Ameriak die het geeft aan het land wegvallen wordt het een ander verhaal,
Nog heel even wachten en America is ANTI Israël. Obama is niet pro Israél.
Dus nog even dan is dat ook afgelopen, ook dat is een bijbelse profetie.
Overigens als het midden oosten had gewild kan men veel meer kwaad tegen het westen uitvoeren wat te denken van het stoppen van de olie toevoer aan westerse landen in solidariteit met de palastijnen , ze verdienen er miljarden mee maar wordt daar mee een palestijns land opgebouwd ?
Kijk dat is nu een prachtig voorbeeld van het feit dat satan erachter zit, om Israël van de kaart te krijgen.
De strijd is "geestelijk" satan en zijn demonen hebben het voorzien op "Joden" niet op ons.
Althans zolang we maar stil op een stoeltje zitten, onze monden houden. Elke Zondag stilzwijgend de "kerkbank" verwarmen.
En weer verder gaan met de dagelijkse bezigeheden, vergetende Gods volk, vergetende dat we het evangelie nog moeten doorvertellen, vergetende aan het werk te gaan voor Gods Koningkrijk.
Maar als we dat wel gaan doen, dan komt er tegenstand...
Er zitten zo veel haken en ogen aan, er zijn zoveel foute partijen. en dan kom jij over als dat Israel totaal gen kwaad kan doen ... Ook niet als ze vele onschuldige burgers doden, een muur om het land heen bouwen, zoals in tijden van de koude oorlog , men complete gebieden op slot kan doen ....
Ik heb niet gezegd dat Israël geen fouten maakt, wil je even quoten waar ik dat gezegd heb?
Dat is denk ik niet meer dan een interpretatie van jou kant.
Denk even na voor je te keer gaat als een Christelijke fanaticus ! Waar rook is is vuur !
Dankjewel voor het compliment dat is een fanatiek ben, ik zou niet meer lauw willen zijn.
Ik bedank daarvoor! Zo ben ik al te lang geweest, ik wil gaan voor de zaak.
En ik hoop dat ook jij dat nog eens gaat snappen.
Gods zegen!