Sta actief achter Israël!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Antoinette » 14 mei 2010 22:20

elbert schreef:Tja, sta ik achter Israël? Ja, maar met reserve, zou ik zeggen.
Aan de ene kant heeft het Joodse volk recht op een eigen, veilige staat in het historische land Israël. Niet alleen op Bijbelse gronden, maar ook op grond van het feit dat er altijd (nou ja, sinds Mozes en Jozua) al joden in dit land hebben gewoond. Aan de andere kant geeft dat volgens mij Israël geen carte blanche om grote groepen Arabieren te dringen het land te verlaten, wat bijvoorbeeld in de onafhankelijkheidsoorlog en ook in de Zesdaagse oorlog is gebeurd. Ik ben dan ook niet tegen een aparte Palestijnse staat, mits die staat zich vreedzaam opstelt tegen Israël, iets wat tot nog toe niet aan de orde is geweest. Wat we als christenen goed in het oog moeten houden, is dat de opdracht uit de periode van Jozua, waarin het volk Israël heidense volken moest verslaan en verjagen uit het land Kanaän, nu niet meer op die manier geldt. Ook de Heere Jezus heeft immers niet de Romeinen uit het land Israël verjaagd, integendeel. Nu ik de Naam van de Messias van Israël noem, geeft dat tegelijk ook weer waarom we enige distantie moeten hebben ten opzichte van het conflict in het Midden-Oosten. Niet alleen omdat er in de loop van de geschiedenis uit naam van het christendom nogal wat wandaden tegen joden zijn begaan, waardoor ons bescheidenheid past. Maar ook omdat dit joodse volk zich in conflict met haar eigen God bevindt, door de Messias te verwerpen. Een conflict, waarin we biddend werkzaam moeten zijn, opdat dit volk haar Messias leert (er)kennen.
Ik ben het overigens eens met degenen die zeggen dat het vooral ook om een geestelijke strijd gaat in het Midden-Oosten. Maar die geestelijke strijd is niet in de eerste plaats die tussen joden en moslims, maar tussen God en de duivel. De scheidslijnen tussen die beide strijdtonelen, lopen lang niet altijd gelijk. Het is te eenvoudig om te zeggen dat God altijd goedkeurt wat Israël doet en we als christenen dus alles maar goed moeten keuren wat Israël doet. Dat is in de Bijbel ook niet zo. Het komt immers zelfs voor dat God in de Bijbel heidense heersers gebruikt om Zijn volk op de rechte weg te brengen, soms zelfs door de ballingschap heen. Daarom is het ook niet zo gemakkelijk om "achter Israël te staan". Want hoe doe je dat op een Bijbels verantwoorde manier? :-k

Bidden en vasten mijns inziens.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 15 mei 2010 22:04

En Elbert wat denk je daarvan?
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2010 09:03

Antoinette schreef:Ik heb in dit topic al velen malen uitgelegd hoe het bedoeld is, en ik ga dat niet nog een keer doen.

Correctie: hoe jij gelooft dat het bedoeld is.

De wereld is groter dan alleen Israel - Israel houdt zich militair prima staande, heeft een uitstekende militaire doctrine en zal echt niet in zee worden gejaagd (dat zou geen Westers land namelijk accepteren). Ik denk dat er landen en volkeren zijn, die onze steun veel harder nodig hebben, omdat zij veel meer in hun existentie bedreigd worden.

Even een vraagje: geloof jij dat alles, wat in de Bijbel staat, moet worden nageleefd?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 16 mei 2010 11:18

Antoinette , je klinkt haas net zo fanatiek als de moslimfanaten die de westerse wereld met geweld ten gronde willen leggen ! Beangstigend dat je zo voorbij gaat aan de vele zijden die dit conflict met zich mee brengt. Wat dat betreft kan je net zo goed lid worden van de hamas.

Uitspraken als dat Satan de joden alleen maar totaal wil vergassen... volgens mij doet Satan nog meer werk op deze aarde, en is de term vergassen niet echt gepast , even terug denkend aan de viering van 4 en 5 mei in het achterhoofd. en dan tegen Harm Jan roepen van ben jij in Israel geweest ... zonder er zelf geweest te zijn.... tsja....

Heb jij ooit beelden gezien van hoe de palastijnen leven, hoe ze behandeld worden. Met grensversperringen, stenen muren , beperkingen van water doordat Israel die controleert ? Bouw van Nederzettingen die conflicten oproepen gewoon door zetten ! Buitensporig geweld van de kant van Israel als er aanslag op hen gepleegd is ? in de verhouding van ik sla jou met een stok, auw.. oh wacht ik pak wel even een geweer en verbrijzel je armen wel even met een schot ?

Aan de andere kant.. de raket aanvallen van de geweldadige kant van de Hamas (en de onderlinge strijd in palestina puur voor de macht , ) en voormalige bom aanslagen op bussen met onschuldige burgers met vrouwen en kinderen er in ?

De omstandigheden dwingen enigzins de palastijnen tot een wanhoops daad, als je geen uitzicht hebt op een menswaardig bestaan ,

Dus ga nu niet in naam van God goed praten wat Israel doet want zij doen niet onder voor elkaar, zowel joden als Palastijnen !

Het echte volk wil eignelijk alleen vrede, zowel in de palastijnse kant als de joodse kant .

Ik denk dat men inderdaad terug moet naar de grenzen die men heeft gekregen na het einde van de tweede wereldoorlog ! Het mooiste zou zijn als Jeruzalem een soort onafhankelijke status krijgt voor beide partijen , een soort niemandsland, maar dat zal wel heel moeilijk zijn !

En ja Israel kan zichzelf behoorlijk bedruipen .. maar zodra de vele miljarden van Ameriak die het geeft aan het land wegvallen wordt het een ander verhaal, Overigens als het midden oosten had gewild kan men veel meer kwaad tegen het westen uitvoeren wat te denken van het stoppen van de olie toevoer aan westerse landen in solidariteit met de palastijnen , ze verdienen er miljarden mee maar wordt daar mee een palestijns land opgebouwd ?

Er zitten zo veel haken en ogen aan, er zijn zoveel foute partijen. en dan kom jij over als dat Israel totaal gen kwaad kan doen ... Ook niet als ze vele onschuldige burgers doden, een muur om het land heen bouwen, zoals in tijden van de koude oorlog , men complete gebieden op slot kan doen ....

Denk even na voor je te keer gaat als een Christelijke fanaticus ! Waar rook is is vuur !

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 16 mei 2010 22:46

De omstandigheden dwingen enigzins de palastijnen tot een wanhoops daad, als je geen uitzicht hebt op een menswaardig bestaan

Het is maar welke bron je leest.
Lees eens de artikelen op de volgende URL's http://www.israel-palestina.info/krantenonderzoek_nrc.html

Een andere site is http://www.likud.nl/. Daar zie je en lees je leugens en onwaarheden waar jij over rept.

Trouwens, jij hebt het over een volk dat niet bestaat, de palastijnen.

Iemand die opkomt voor de beminden om der vaderen wil moet je niet uitmaken voor een moslimfanaat (met het hamas handvest in de hand - net als bij Ajax Hamas Hamas Joden aan het gas- maar als christelijke meelevend lid met joh 4 vers 22 bij de hand.

Ik denk dat men inderdaad terug moet naar de grenzen die men heeft gekregen na het einde van de tweede wereldoorlog ! Het mooiste zou zijn als Jeruzalem een soort onafhankelijke status krijgt voor beide partijen , een soort niemandsland, maar dat zal wel heel moeilijk zijn !

Ik denk dat ik terug ga naar de de door de Engelse grootheden vastgestelde grenzen in 1920.
http://www.cidi.nl/dossiers/ai/kaart06.html Alles wat Engeland verdeeld heeft (in Afrika en Europa) leidt tot spanningen. Met dank aan Rule Brittania.
Nosce te ipsum

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 mei 2010 07:36

ostrogoot schreef:Trouwens, jij hebt het over een volk dat niet bestaat, de palastijnen.

Daar kun je natuurlijk in theorie over twisten, maar feit is wel dat er in de praktijk miljoenen mensen op de "Westbank" en de Gazastrook wonen, die geen Israeliers zijn. De vraag is tot welk land deze mensen moeten behoren en welke rechten ze hebben.
Dan zijn er maar 2 opties:
1. ze krijgen het Israelische staatsburgerschap, wat betekent dat Israel op de niet al te lange termijn haar joodse meerderheid verliest. Dit lijkt me voor Israel niet aanvaardbaar.
2. ze krijgen een eigen staat die in vrede met Israel samenleeft.
Al het andere is uiteindelijk onhoudbaar, omdat dat alleen maar voor conflictstof zal zorgen. Bovendien zou zoiets ook niet door de internationale gemeenschap geaccepteerd worden.
Alleen optie 2. blijft dus over en dat is wellicht ook een utopie, want daarvoor is vredeswil van Arabische leiders nodig en wat dat betreft zijn deze leiders (in het verleden Arafat en nu Abbas) bijzonder zwak geweest.

ostrogoot schreef:Ik denk dat ik terug ga naar de de door de Engelse grootheden vastgestelde grenzen in 1920.
http://www.cidi.nl/dossiers/ai/kaart06.html
Dat is dus optie 1 met nog miljoenen Arabieren extra erbij. Geen enkele Israelische politicus (op misschien een extreem rechtse politicus na) wil dit.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 17 mei 2010 08:13

Als christenen al niet meer zien dat er bijzondere dingen met Israel aan de hand zijn en dat er een geestelijke strijd aan de gang is, wat valt er dan nog te winnen? Kijk alleen al eens naar het verleden van Haman tot Hitler met al de pogingen om het volk uit te roeien. Dat doel wordt nu nog openlijk uitgesproken door landen en leiders. Als er nu al met regelmaat van de klok raketten naar beneden vallen, wat zou er gebeuren als de steun van de V.S. en de militaire kracht van Israel er niet waren?

Natuurlijk hoef je niet kritiekloos achter Israel aan te lopen maar ik kan er niet bij dat je geen sympathie hebt voor zo'n volk.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 mei 2010 09:26

Optimatus schreef:
Antoinette schreef:Ik heb in dit topic al velen malen uitgelegd hoe het bedoeld is, en ik ga dat niet nog een keer doen.

Correctie: hoe jij gelooft dat het bedoeld is.

De wereld is groter dan alleen Israel - Israel houdt zich militair prima staande, heeft een uitstekende militaire doctrine en zal echt niet in zee worden gejaagd (dat zou geen Westers land namelijk accepteren). Ik denk dat er landen en volkeren zijn, die onze steun veel harder nodig hebben, omdat zij veel meer in hun existentie bedreigd worden.

Even een vraagje: geloof jij dat alles, wat in de Bijbel staat, moet worden nageleefd?

Misschien is het goed als je, je eens gaat verdiepen in de bijbelse profetieën o.a aangaande dit onderwerp.
We leven namelijk in een tijd dat we profetieën 1 voor 1 uit zien komen, op allerlei gebied en ook heel sterk aangaande dit onderwerp.
En God roept in Zijn woord natieën op om achter Zijn volk Israël te staan.
En legt ook heel duidelijk uit in Zijn woord, wat er gebeurd met de natieën/volken die dit bewust niet doen.
Hij waarschuwt ons, omdat Hij van Israël houdt, ze Zijn nu eenmaal Zijn oogappel.

Want er staat geschreven: 1 Tess 5:19,20,21
19 Dooft de Geest niet uit,
20 veracht de profetieën niet,
21 maar toetst alles en behoudt het goede.

Kijk het is niet mijn bedoeling om in deze topic daar oeverloze discussies over te voeren.
Het onderwerp van dit topic is een oproep, en doe ermee wat je wil zou ik zeggen.
Ik zou er heel blij mee zijn als christenen er gehoor aan geven, en God nog veel meer. Dat weet ik zeker.

Op je tweede vraag geef ik in dit topic geen antwoord want dat gaat niet over dit onderwerp.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 mei 2010 10:14

Spons schreef:Antoinette , je klinkt haas net zo fanatiek als de moslimfanaten die de westerse wereld met geweld ten gronde willen leggen!

Als je mijn reacties goed gelezen zou hebben, zou je hebben kunnen weten dat ik geen voorstander ben van geweld.
Wij strijden niet met wapens zoals de wereld dat doet, staat geschreven in Gods woord maar wij strijden met de wapens die God ons heeft gegeven, de geestelijk wapenrusting.
Wij Christenen moeten biddend achter Gods volk staan, en ten strijde strekken tegen de boze machten uit de geestelijke wereld.
Die ook nu nog Gods volk beheersen, en dat is inderdaad heel fout!
2 Kor. 10:Want al leven wij in het vlees, wij trekken niet ten strijde naar het vlees,
4 want de wapenen van onze veldtocht zijn niet vleselijk, maar krachtig voor God tot het slechten van bolwerken,
5 zodat wij de redeneringen en elke schans, die opgeworpen wordt tegen de kennis van God, slechten, elk bedenksel als krijgsgevangene brengen onder de gehoorzaamheid aan Christus,
6 en gereed staan, zodra uw gehoorzaamheid volkomen is, alle ongehoorzaamheid te straffen.

Uitspraken als dat Satan de joden alleen maar totaal wil vergassen

Als je niet in de gaten hebt, dat het nog steeds het doel is van satan om joden te vergassen dan zitten je ogen dicht voor de werkelijkheid.
Waarom heeft satan zo'n ongelooflijke hekel aan Gods volk denk je?
Er komt een tijd, en die zal spoedig zijn (omdat dat in de bijbel staat) dat de hele wereld zich tegen Israël zal keren op enkele landen na.
Als je dat niet in de gaten hebt ben je ziende blind in de geestelijk wereld.

en is de term vergassen niet echt gepast , even terug denkend aan de viering van 4 en 5 mei in het achterhoofd.

De hele wereld zegt het ooh zoo verschrikkelijk gevonden de hebben wat er in de 2e wereld oorlog gebeurd is met de joden.
Maar als we ze oproepen om achter ze te gaan staan omdat het zich anders opnieuw gaat herhalen, ontploffen ze bijna van woede. Dus ik vraag me dan af, hoe erg het mensen werkelijk hebben gevonden.
Opnieuw worden Joden dalijk weer vegast, bommen met gas liggen klaar in verschillende landen om Israël heen, om het Joodse volk te vergassen, halloooo? slaapt iedereen ofzo?
Als jij denkt dat het niet zo is dat satan het tot op de dag van vandaag nog steeds voorzien heeft op de Joden, zit je er naast.
En ben je blind voor de werkelijkheid.

en dan tegen Harm Jan roepen van ben jij in Israel geweest ... zonder er zelf geweest te zijn.... tsja....

Ik heb dat niet naar Harm-J geroepen [-X
@Annet heeft dat aan mij gevraagd, en hij vertelde uit zichzelf dat hij daar geweest was.

Heb jij ooit beelden gezien van hoe de palastijnen leven, hoe ze behandeld worden. Met grensversperringen, stenen muren , beperkingen van water doordat Israel die controleert ? Bouw van Nederzettingen die conflicten oproepen gewoon door zetten ! Buitensporig geweld van de kant van Israel als er aanslag op hen gepleegd is ? in de verhouding van ik sla jou met een stok, auw.. oh wacht ik pak wel even een geweer en verbrijzel je armen wel even met een schot ?

Ik ben de laatste uit wiens mond je zult horen dat Israël geen fouten maakt. En daarom is het belangrijk dat wij bidde voor dit volk. Want het is het volk van de God van Abraham, Izaäk en Jakob, en daarom spring ik voor ze in de bres.
God zelf heeft een liefde voor dit volk in mijn hart uitgestort, als je er moeite mee hebt. Meld je ongenoegen dan even bij Hem zelf.
En dan ben ik ervan overtuigd dat het nieuws wat wij op tv zien, veelal radicaal tege Israël is.
Het vergt onderzoek om te weten wat er precies gebeurd.

Nu een paar vragen aan jouw: Vind jij dat we niet achter israël moeten staan?
Zo ja, hoe kun jij dat dan bijbels onderbouwen?
En wat die je met Gods woord waar duidelijk geschreven staat dat we dat wel zouden moeten doen?
Sla je daar geen acht op? En waarom niet? (eventueel).
Of doe jij het op een andere manier dan biddend????

Aan de andere kant.. de raket aanvallen van de geweldadige kant van de Hamas (en de onderlinge strijd in palestina puur voor de macht , ) en voormalige bom aanslagen op bussen met onschuldige burgers met vrouwen en kinderen er in ?
De omstandigheden dwingen enigzins de palastijnen tot een wanhoops daad, als je geen uitzicht hebt op een menswaardig bestaan

Als jij het die "wanhoopsdaad" maar van 1 kant ziet, dan vind ik dat heel erg kortzichtig. Want dat gaat mijns inziens juist voor Israël op, en waarschijnlijk voor beide partijën.

Dus ga nu niet in naam van God goed praten wat Israel doet want zij doen niet onder voor elkaar, zowel joden als Palastijnen!

Wat is er mis met het proclameren van Gods woord?
Wie heeft gezegd dat ik alles goedkeur wat Israël doet?
Ik wil christenen oproepen om achter ze staan, niet omdat ze alles goed doen , maar omdat God dat van ons vraagt.
Ik wil graag een vergelijking maken uit het nieuwe verbond.
Jezus roept ons op om het evangelie te gaan vertellen tot aan het uiteinde van de aarden aan alle natiën.
De boodschap dat er een verlosser is gestorven voor de fouten die wij mensen gemaakt hebben, maken en nog gaan maken.
Waarom moeten we die boodschap brengen? Omdat die mensen zo schattig zijn? Nee, integendeel.
Jezus kwam naar deze wereld voor "zondaren" een gezond mens heeft geen heelmeester nodig.
En zo zie ik het ook met Gods volk, waarom moeten wij achter ze staan en voor ze bidden?
Omdat het Gods manier is, Zijn volk uiteindelijk op de bestemming te krijgen die Hij voor ze heeft.

Het echte volk wil eignelijk alleen vrede, zowel in de palastijnse kant als de joodse kant.

De mensen die zich niet laten beïnvloeden door bovennatuurlijke duistere machten idd.

Ik denk dat men inderdaad terug moet naar de grenzen die men heeft gekregen na het einde van de tweede wereldoorlog ! Het mooiste zou zijn als Jeruzalem een soort onafhankelijke status krijgt voor beide partijen , een soort niemandsland, maar dat zal wel heel moeilijk zijn

God denkt daar kennelijk toch echt anders over, dat kun je lezen in Zijn woord.
Hij heeft het voor Zijn volk bedoeld, en niet voor niemand.

En ja Israel kan zichzelf behoorlijk bedruipen .. maar zodra de vele miljarden van Ameriak die het geeft aan het land wegvallen wordt het een ander verhaal,

Nog heel even wachten en America is ANTI Israël. Obama is niet pro Israél.
Dus nog even dan is dat ook afgelopen, ook dat is een bijbelse profetie.

Overigens als het midden oosten had gewild kan men veel meer kwaad tegen het westen uitvoeren wat te denken van het stoppen van de olie toevoer aan westerse landen in solidariteit met de palastijnen , ze verdienen er miljarden mee maar wordt daar mee een palestijns land opgebouwd ?

Kijk dat is nu een prachtig voorbeeld van het feit dat satan erachter zit, om Israël van de kaart te krijgen.
De strijd is "geestelijk" satan en zijn demonen hebben het voorzien op "Joden" niet op ons.
Althans zolang we maar stil op een stoeltje zitten, onze monden houden. Elke Zondag stilzwijgend de "kerkbank" verwarmen.
En weer verder gaan met de dagelijkse bezigeheden, vergetende Gods volk, vergetende dat we het evangelie nog moeten doorvertellen, vergetende aan het werk te gaan voor Gods Koningkrijk.
Maar als we dat wel gaan doen, dan komt er tegenstand...

Er zitten zo veel haken en ogen aan, er zijn zoveel foute partijen. en dan kom jij over als dat Israel totaal gen kwaad kan doen ... Ook niet als ze vele onschuldige burgers doden, een muur om het land heen bouwen, zoals in tijden van de koude oorlog , men complete gebieden op slot kan doen ....

Ik heb niet gezegd dat Israël geen fouten maakt, wil je even quoten waar ik dat gezegd heb?
Dat is denk ik niet meer dan een interpretatie van jou kant.

Denk even na voor je te keer gaat als een Christelijke fanaticus ! Waar rook is is vuur !

Dankjewel voor het compliment dat is een fanatiek ben, ik zou niet meer lauw willen zijn.
Ik bedank daarvoor! Zo ben ik al te lang geweest, ik wil gaan voor de zaak.
En ik hoop dat ook jij dat nog eens gaat snappen.

Gods zegen!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 17 mei 2010 10:22

henkie schreef:Als christenen al niet meer zien dat er bijzondere dingen met Israel aan de hand zijn en dat er een geestelijke strijd aan de gang is, wat valt er dan nog te winnen? Kijk alleen al eens naar het verleden van Haman tot Hitler met al de pogingen om het volk uit te roeien. Dat doel wordt nu nog openlijk uitgesproken door landen en leiders. Als er nu al met regelmaat van de klok raketten naar beneden vallen, wat zou er gebeuren als de steun van de V.S. en de militaire kracht van Israel er niet waren?

Natuurlijk hoef je niet kritiekloos achter Israel aan te lopen maar ik kan er niet bij dat je geen sympathie hebt voor zo'n volk.

eens en oneens. Ik keur de daden die gedaan worden in naam van de Islam absoluut niet goed, en keur de raket aanvallen, de zelfmoord bommen absoluut af, maar we mogen ook niet voorbij gaan dat er ook daar gewoon mensen zijn zoals jij en ik die een gezin hebben, die niks met bovenstaande te maken willen hebben en verlangen naar een normaal huis, en rust en vrede !

Het is net zoals met voetbal... kijk nu naar twente , daar kon normaal een feestje gevierd worden zonder rellen, kijk dan even in de media naar het schandelijke debacel van Ajax en Feyenoord... een kleine groep verpest het eigenlijk voor de rest !

Maar we mogen ook niet aan het feit voorbij gaan dat Israel , internationale verdragen en wetten schendt met de regelmaat van de klok. zoals met de aanval / moord op een wapenhandelaar die niet bewezen kan worden waarbij misbruik was gemaakt van diverse Internationale paspoorten. Het is en blijft een moord , die wapenhandelaar is ook af te keuren maar voor je het weet glijd je als land af naar dezelfde illegalen praktijken als de terroristen ! oftwel , als wij ook zelf voor rechter gaan spelen waar blijfen dan de grenzen en spelregels, ik heb dus ook gezegd dat beide partijen fout zijn !

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 mei 2010 10:36

Spons schreef:
henkie schreef:Als christenen al niet meer zien dat er bijzondere dingen met Israel aan de hand zijn en dat er een geestelijke strijd aan de gang is, wat valt er dan nog te winnen? Kijk alleen al eens naar het verleden van Haman tot Hitler met al de pogingen om het volk uit te roeien. Dat doel wordt nu nog openlijk uitgesproken door landen en leiders. Als er nu al met regelmaat van de klok raketten naar beneden vallen, wat zou er gebeuren als de steun van de V.S. en de militaire kracht van Israel er niet waren?

eens en oneens. Ik keur de daden die gedaan worden in naam van de Islam absoluut niet goed, en keur de raket aanvallen, de zelfmoord bommen absoluut af, maar we mogen ook niet voorbij gaan dat er ook daar gewoon mensen zijn zoals jij en ik die een gezin hebben, die niks met bovenstaande te maken willen hebben en verlangen naar een normaal huis, en rust en vrede !

Het is net zoals met voetbal... kijk nu naar twente , daar kon normaal een feestje gevierd worden zonder rellen, kijk dan even in de media naar het schandelijke debacel van Ajax en Feyenoord... een kleine groep verpest het eigenlijk voor de rest !

Maar we mogen ook niet aan het feit voorbij gaan dat Israel , internationale verdragen en wetten schendt met de regelmaat van de klok. zoals met de aanval / moord op een wapenhandelaar die niet bewezen kan worden waarbij misbruik was gemaakt van diverse Internationale paspoorten. Het is en blijft een moord , die wapenhandelaar is ook af te keuren maar voor je het weet glijd je als land af naar dezelfde illegalen praktijken als de terroristen ! oftwel , als wij ook zelf voor rechter gaan spelen waar blijfen dan de grenzen en spelregels, ik heb dus ook gezegd dat beide partijen fout zijn !

Nou en dat vind ik heel lauw!
Je kiest niet voor en niet tegen je kan beter koud of warm zijn dan lauw hoor.
Dat is gewoon een wereldse gedachte, niet voor en niet tegen zijn.
En enkel vrede willen, zolang satan heerst over deze aarde blijft er oorlog, helaas.
Dat is iets wat je zal moeten accpeteren , het zijn profetieën die uitkomen over de "eindtijd" waarin we in leven.
Totdat er weer andere profetieën gaan uitkomen die weer een periode van rust en vrede gaan brengen.

Weet je waar ik naar uitkijk? Naar de wederkomst van Jezus!
Maar tot die tijd zal ik als een paal achter Israël staan, en me inzetten voor Zijn evangelie.
En ik bid en hoop dat meer christenen dat gaan doen, i.p.v "kerkbankverwarmer" te zijn en te blijven.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 17 mei 2010 10:42

Volgens mij moet je radicaal zijn in het volgen van Jezus, niet zozeer in het uitdragen van extremen...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 17 mei 2010 11:03

Antoinette schreef:Nou en dat vind ik heel lauw!

Dat is jouw persoonlijke gedachtengang, wat voor jou louw is hoeft het voor een ander niet te zijn. Daarbij kan je niet zien (al helemaal niet op een fora)
hoe iemand zijn persoonlijke geloof beleeft, daar uitvoering aangeeft.

Persoonlijk zie ik liever mensen die in stilte goede werken verichten, die er zijn voor hun naaste als het nodig is, dan schreeuwlelijkerds op een markt, fora o.d. die daar op al dan niet agressieve wijze, met het nare eindtijd voorspellingen het evangelie proberen aan de man te brengen, erger nog, proberen op te dringen!
Angst is tenslotte altijd al, een slechte raadgever geweest.

Antoinette schreef:Dat is iets wat je zal moeten accpeteren , het zijn profetieën die uitkomen over de "eindtijd" waarin we in leven.
Totdat er weer andere profetieën gaan uitkomen die weer een periode van rust en vrede gaan brengen.

Nee, dat is iets wat ik niet accepteer, het zijn met recht profetiën, hoevaak moesten de apostellen zelf al niet aan Jezus om uitleg vragen om dat ze Zijn woorden, niet begrepen! Zo ook met jouw invullingen/uitlegging van de profetiën, wil het niet zeggen, dat jij ze op de juiste manier interpreteert....
Ik ben er niet de persoon na om met bijbelteksten te gaan strooien.. Toch zou ik je willen vragen om Matt. 24 nog eens in zijn geheel te lezen, dan met name vanaf vers 45.

Antoinette schreef:En ik bid en hoop dat meer christenen dat gaan doen, i.p.v "kerkbankverwarmer" te zijn en te blijven.

Ik hoop en bid, dat jij de oprechte liefde van Christus mag ervaren, alsmede voor jou zelf en voor jouw mede broeder en zuster! Het moet mij van het hart, dat jouw teksten bij mij persoonlijk erg rauw overkomen, daar waar het gaat om mensen die niet achter jouw theoriën en dergelijke (willen) staan.

Wat meer verdraagzaamheid zou ik "persoonlijk" wenselijk achten.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 mei 2010 13:25

Harm-J schreef:
Antoinette schreef:Nou en dat vind ik heel lauw!

Dat is jouw persoonlijke gedachtengang, wat voor jou louw is hoeft het voor een ander niet te zijn. Daarbij kan je niet zien (al helemaal niet op een fora)
hoe iemand zijn persoonlijke geloof beleeft, daar uitvoering aangeeft.

Zelfs op een christelijk forum gaat het op, waar men wil gaan voor de zaak komt tegenstand.
Ik kan hier opnieuw op reageren vanuit Gods woord, maar dat ga ik niet doen omdat je er niet voor open staat.
Dan is het enkel verspilde tijd.

Persoonlijk zie ik liever mensen die in stilte goede werken verichten, die er zijn voor hun naaste als het nodig is, dan schreeuwlelijkerds op een markt, fora o.d. die daar op al dan niet agressieve wijze, met het nare eindtijd voorspellingen het evangelie proberen aan de man te brengen, erger nog, proberen op te dringen!
Angst is tenslotte altijd al, een slechte raadgever geweest
.

Precies daar zeg je wat "persoonlijk zie jij" God denkt daar gelukkig anders over die is blij met beiden!
Er zijn kartrekkers nodig en mensen die in de stilte heel veel doen voor Gods Koninkrijk.
Ik dank God voor beiden.

Antoinette schreef:Dat is iets wat je zal moeten accpeteren , het zijn profetieën die uitkomen over de "eindtijd" waarin we in leven.
Totdat er weer andere profetieën gaan uitkomen die weer een periode van rust en vrede gaan brengen
.

Nee, dat is iets wat ik niet accepteer, het zijn met recht profetiën, hoevaak moesten de apostellen zelf al niet aan Jezus om uitleg vragen om dat ze Zijn woorden, niet begrepen! Zo ook met jouw invullingen/uitlegging van de profetiën, wil het niet zeggen, dat jij ze op de juiste manier interpreteert....
Ik ben er niet de persoon na om met bijbelteksten te gaan strooien.. Toch zou ik je willen vragen om Matt. 24 nog eens in zijn geheel te lezen, dan met name vanaf vers 45
.

Je wil niet zeggen dat ik ze juist interpreteer?
Dat is fijn!
Is het niet de Heilige Geest "de helper" die dat doet?
Dat jij denkt dat je niet achter Israël hoeft te staan moet jij weten want daar gaat het uiteindelijk om in dit topic(om maar even bij het onderwerp te blijven).
Wie horen wil die hore, doe of laat wat je ermee wil.
Ik vraag me wel af waar je al "jou eigen" meningen dan "bijbels gezien" op baseerd?
Ik ben er van overtuigd dat wij aangaande de profetieën niet in onwetendheid hoeven blijven.

Antoinette schreef:En ik bid en hoop dat meer christenen dat gaan doen, i.p.v "kerkbankverwarmer" te zijn en te blijven.

Ik hoop en bid, dat jij de oprechte liefde van Christus mag ervaren, alsmede voor jou zelf en voor jouw mede broeder en zuster! Het moet mij van het hart, dat jouw teksten bij mij persoonlijk erg rauw overkomen, daar waar het gaat om mensen die niet achter jouw theoriën en dergelijke (willen) staan.

Nog meer oprechte liefde? Dat zou fantastisch zijn!
Dankjewel!
Dat het bij jouw allemaal rouw overkomt, wil nog niet zeggen dat het zo is!
Dat is jouw interpretatie van mijn getypte woorden, probeer misschien eerst eens aan jezelf te laten sleutelen door je Maker, i.p.v. altijd "het verkeerde" bij de ander neer te leggen.

Wat meer verdraagzaamheid zou ik "persoonlijk" wenselijk achten.

Je bent wel lekker druk met jezelf Harm-J
Ikke, ikke , ikke...
Voor het geval je het gemist zou hebben, ik hou van o.a alle mensen op dit forum.
Ik hou van Joden en Islamieten.
Alleen accepteer niet de "geestelijke tegenstand" die ik krijg als ik in de bres spring voor het Joodse volk.
En dan erbij, de tijd dat om altijd maar zoete broodjes te bakken is voorbij!
Men moet eens wakker worden, want zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik ben direct dat weet ik, ik kan ook de oproep in een zoetsappig verhaaltje verpakken maar of dat nou zoveel beter is?
Ik weet wel zeker van niet.
Christenen mogen wakker worden, de velden zijn wit om te oogsten er zijn alleen te weinig arbeiders.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 mei 2010 13:29

TheKeimpe schreef:Volgens mij moet je radicaal zijn in het volgen van Jezus, niet zozeer in het uitdragen van extremen...

@ TheKeimpe,
Zou jij eens willen omschrijven hoe jij denkt dat je "radicaal" Jezus kan volgen zonder tegenstand te krijgen?
Want.. volgens mij is dat heel erg bijbels, zo werkt dat nu eenmaal, want we hebben te maken met een geestelijke wereld die we niet zien.
Ik ken wel een aantal radicale bijbelse kartrekkers, en jij?
En wat versta jij onder het "uitdragen van extremen"?
Wil jij concrete voorbeelden noemen?
Ik ben heel benieuwd :-k

Terug naar “Archief”