hoe slaap jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor MissF » 11 mei 2010 11:29

Het enige dat ik echt niet doe, is met gezichten naar elkaar in slaap vallen, dat vind ik zo vervelend, dat gehijg van hem in mijn gezicht, brr.
Ik slaap heel graag op mijn zij en hij achter me, maar daar is hij het niet mee eens ;) Wij vallen dus vaak ik slaap met ruggen naar elkaar, of iig met hoofden van elkaar afgewend.
En wel een 1.80 bed, heerlijk, ik vind knuffelen prima, maar niet als ik bijna slaap, dan moet ik lekker mijn eigen stuk hebben met mijn eigen dekbed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 11 mei 2010 12:07

Pas geleden kwam ik een supermooie twijfelaar tegen. Niet dat ik zo breed ben, maar extra rumte is altijd erg relaxed. Het is zo'n brocant Frans bed waar je echt "in kunt gaan liggen" met van die hogere randen (en waar je deken dus niet zomaar van je bed kan afvallen) met van die schattige pootjes eronder. Alleen je zit wel met die vervelende matras en hoeslaken afmetingen :?
Slapen jullie (voor de alleen-slapers) enkel op een 1-persoons bed of maken jullie het jezelf ook lekker ruim? :mrgreen:

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 11 mei 2010 12:37

Haha, leuk topic :)

Ik slaap op een bed van 90 cm, maar ben redelijk smal, dus rol ook mn hele bed door 's nachts. Vaak val ik op één van mijn zij's in slaap. Verder lig ik vaak in mijn dekbed gerold, behalve 's zomers, dan heb ik het liefst zo min mogelijk op me.. raar eigenlijk.

Ben benieuwd hoe het gaat als we straks getrouwd zijn. Waarschijnlijk gaan we een bed van 1.60 breed kopen, met 2 matrassen (we hebben een compleet verschillend gewicht..), een boxspring met een topdekmatras zodat we wel samen kunnen liggen. Over het dekbed hebben we nog niet echt nagedacht, waarschijnlijk 2 en dan een sprei er over.
Maar volgens mij slaapt vriendlief ook niet echt rustig, dus ben benieuwd of het wat wordt :mrgreen:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2010 12:49

Dine schreef:Haha, leuk topic :)

Ik slaap op een bed van 90 cm, maar ben redelijk smal, dus rol ook mn hele bed door 's nachts. Vaak val ik op één van mijn zij's in slaap. Verder lig ik vaak in mijn dekbed gerold, behalve 's zomers, dan heb ik het liefst zo min mogelijk op me.. raar eigenlijk.

Ben benieuwd hoe het gaat als we straks getrouwd zijn. Waarschijnlijk gaan we een bed van 1.60 breed kopen, met 2 matrassen (we hebben een compleet verschillend gewicht..), een boxspring met een topdekmatras zodat we wel samen kunnen liggen. Over het dekbed hebben we nog niet echt nagedacht, waarschijnlijk 2 en dan een sprei er over.
Maar volgens mij slaapt vriendlief ook niet echt rustig, dus ben benieuwd of het wat wordt :mrgreen:

Zo'n topdekmatras is dan wel handig, de hele tijd in zo'n rand liggen is heel vervelend. Die 2 dekbedden, tja, je moet het zelf weten... maar ik snap het niet, het is zo onhandig :D Ik krijg dan altijd zo'n gevoel van: Kusje geven, welterusten... en dan ver van elkaar onder je eigen dekentje in je eigen hoekje gaan liggen. Is toch niet gezellig?

MissF schreef:Het enige dat ik echt niet doe, is met gezichten naar elkaar in slaap vallen, dat vind ik zo vervelend, dat gehijg van hem in mijn gezicht, brr.
Ik slaap heel graag op mijn zij en hij achter me, maar daar is hij het niet mee eens ;) Wij vallen dus vaak ik slaap met ruggen naar elkaar, of iig met hoofden van elkaar afgewend.
En wel een 1.80 bed, heerlijk, ik vind knuffelen prima, maar niet als ik bijna slaap, dan moet ik lekker mijn eigen stuk hebben met mijn eigen dekbed :D

Das het voordeel van 1 op de rug en 1 op de zij, dan heb je daar nooit last van. Maar we vallen nooit ver van elkaar in slaap. Dan val je al knuffelend in slaap... hmmm.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 mei 2010 12:59

Gha, tot over 25 jaar :lol:
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2010 15:06

hehe... ik kan me niet voorstellen hoe dat dan is. Ik hoop niet anders :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 11 mei 2010 19:57

Hahaha, zitten jullie nu omstebeurt achter de computer te typen, Marnix en Jo'tje? :mrgreen: :lol:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 11 mei 2010 21:09

@Marnix: Topdek is idd handig.
Maar.. je redenering gaat niet helemaal op. Wij hadden dus ook eerst 140 maar dat werkte niet. Daarbij hadden we dekbed van 220 bij 220 dus groot zat;-) Maar dan nog.
Dus.. tja... En weet je, hier is het inderdaad zo, dat wanneer we echt gaan slapen we elkaar loslaten en allebei apart liggen. Vond het ook altijd romantisch om in elkaars armen in slaap te vallen maar jah... in de praktijk werkt het niet bij ons :mrgreen:
En slapen.. dat kan ik gelukkig overal, in de auto, in het vliegtuig, gewoon op de grond zonder matje of zo enz.. makkelijk dus.
Time flies when you have none!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 11 mei 2010 22:18

Ik slaap altijd om een zij, maakt niet uit welke.

Ik heb nu een bed van 90 bij 200 cm, maar ik vind het irritant dat ik altijd tegen het voeteneind of het hoofdeind aan lig. ik ga eind deze week verhuizen, en heb een boxspring van 180 bij 220 gekocht (ja, voor mezelf alleen... heerlijk!). bovenop een traagschuimmatras, waar je lekker een beetje in wegzakt, en een vrij hard kussen, want ik vind het niet lekker als mijn hoofd wegzakt in een kussen.

Verder slaap ik niet zo heel lang, meestal van 01.00 tot 07.00u. als ik vroeger ga, kan ik óf niet in slaap komen, óf ik ben te vroeg wakker. meestal slaap ik wel binnen 5 minuten in, en ik kan ook overal vol overgave slapen. Heb ooit overdag op de tegelvloer in een stationshal liggen slapen 8)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 mei 2010 22:25

Bumba schreef:Hahaha, zitten jullie nu omstebeurt achter de computer te typen, Marnix en Jo'tje? :mrgreen: :lol:

Neehoor, wij communiceren volledig onafhankelijk vanaf onze eigen laptop :)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2010 22:26

Bumba schreef:Hahaha, zitten jullie nu omstebeurt achter de computer te typen, Marnix en Jo'tje? :mrgreen: :lol:

Haha nee, we zitten nu samen romantisch naast elkaar op de bank, allebei met een Macbook op schoot :D (en ik zie nu net dat ze in het zelfde topic zat te lezen en eerder is dan ik :D

Sterretje schreef:@Marnix: Topdek is idd handig.
Maar.. je redenering gaat niet helemaal op. Wij hadden dus ook eerst 140 maar dat werkte niet. Daarbij hadden we dekbed van 220 bij 220 dus groot zat;-) Maar dan nog.
Dus.. tja... En weet je, hier is het inderdaad zo, dat wanneer we echt gaan slapen we elkaar loslaten en allebei apart liggen. Vond het ook altijd romantisch om in elkaars armen in slaap te vallen maar jah... in de praktijk werkt het niet bij ons :mrgreen:
En slapen.. dat kan ik gelukkig overal, in de auto, in het vliegtuig, gewoon op de grond zonder matje of zo enz.. makkelijk dus.

Hehe, het zal allemaal vast heel erg per persoon schelen. Ik beweeg sowieso nauwelijks als ik slaap, en Joanne rolt ook niet het hele bed door ofzo. En ik zou ook niet snel bij iemand in de armen in slaap kunnen vallen denk ik. Maar Joanne is heel goed in slapen. Wat dat betreft vullen we elkaar in ieder geval goed aan :) En verkeren we misschien wel in een luxe-positie die niet echt standaard is.... vandaar dat ik het hier vraag, ik heb zelf geen vergelijkingsmateriaal... en dan is het heel makkelijk om zoals je zelf iets gewend bent als standaard te gaan zien, terwijl dat het misschien helemaal niet is. Daar kom ik maar weer eens achter :)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 jul 2010 09:20

Op zich wel goed, maar vannacht werd ik nat wakker. Ons waterbed was lek!! :(
vies is dat, er zit een scheurtje in de zijkant, we hadden hem gelijk gevonden, straks ff samen plakken.
Een paar handdoeken over de natte plek heen, man een beetje op zij sturen en verder slapen.

Vroeger stond er op de achterkant van een krant 'een lek in je waterbed dat is pas nat' helemaal mee eens.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 jul 2010 09:56

Vervelend pannenkoek!

Wij hebben een bed van 2.20m lang en van 1.80 breed en 1 groot dekbed. Bij mij is de achterkant erbij in gestopt en bij mn man niet :lol: . Verder vallen wij apart van elkaar in slaap. Dat komt meer door mij dan door hem. Ik vind lepeltje/lepeltje slapen zo vervelend. Ik 'graaf' en draai heel veel in mijn slaap. Als ik heel diep in slaap ben, kruipt mn man achter mij en dan heb ik het niet zo door :lol: . Verder gaan wij ook nog op aparte tijden slapen, maar dat komt, omdat ik meer slaap nodig heb dan hij. Al met al klinkt het enorm ongezellig, maar het gaat prima zo :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 jul 2010 10:19

ajl schreef:Vervelend pannenkoek!

Wij hebben een bed van 2.20m lang en van 1.80 breed en 1 groot dekbed. Bij mij is de achterkant erbij in gestopt en bij mn man niet :lol: . Verder vallen wij apart van elkaar in slaap. Dat komt meer door mij dan door hem. Ik vind lepeltje/lepeltje slapen zo vervelend. Ik 'graaf' en draai heel veel in mijn slaap. Als ik heel diep in slaap ben, kruipt mn man achter mij en dan heb ik het niet zo door :lol: . Verder gaan wij ook nog op aparte tijden slapen, maar dat komt, omdat ik meer slaap nodig heb dan hij. Al met al klinkt het enorm ongezellig, maar het gaat prima zo :wink:

Ik slaap over het algemeen slecht. Al helemaal in een vreemd bed. Ook heb ik blijkbaar maar weinig slaap nodig, want ik functioneer desondanks goed.
Wij hebben ook een groot bed, alleen slechts 2 mtr lang. Ik denk erover de volgende keer 2 1 pers dekbedden aan te schaffen. Als mijn man zich omdraait, gooit hij het dekbed ahw omhoog, zodat ik meteen een ijskoude vlaag over me heen krijg (nu niet jammer genoeg :wink: )
Als ik een nachtje ongestoord wil knorren, moet ik eigenlijk een allergietablet innemen. Daar word ik slaperig van.
Zeker in combi met een glaasje wijn. Maar omdat nu elke avond te doen :-k

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 jul 2010 10:31

ajl schreef:Vervelend pannenkoek!

Jou verhaal kon mijn verhaal wel zijn.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”