Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor christien » 07 apr 2010 18:45

pol schreef:Het lijkt me echt een giller als je spontaan buikpijn hebt en er komt een baby....

Maar Stipje: hartelijk gefeliciteerd! Geniet ervan!

Je reactie komt bij mij over, dat je het niet gelooft dat dit ook echt kan en gebeurd.
Of begrijp ik je verkeerd?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 apr 2010 19:24

stipje gefeliciteerd!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 07 apr 2010 19:24

Ik denk het laatste Christien. ;-)

Stipje van harte meid!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 apr 2010 19:41

Gefeliciteerd stipje!
Succes met je exceem!
Time flies when you have none!

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel 8

Berichtdoor *Annette* » 07 apr 2010 19:47

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap Kipje18 en Stipje!

Ik heb het ook wel n's gehoord hoor, nergens vanaf weten, en dan opeens moeten bevallen...
Al zal je toch wel even raar op je neus kijken en het is ook moeilijk te bevatten voor de buitenwereld.
Wat de toekomst brengen moge........

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 07 apr 2010 20:22

Gefeliciteerd stipje! super leuk voor jullie!

Ik heb er ook weleens van gehoord. de moeder van een meisje die op de school zit waar ik werk heeft dat ook gehad. Die wisten het ook enorm laat. Paar weken vantevoren ofzo.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 apr 2010 20:47

Stip gefeliciteerd!

Ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen dat je er niets van merkt. Helemaal als de baby ligt te schoppen en te draaien in je buik, dat moet je toch voelen? Kan me wel voorstellen dat dan echt heel je leven op z'n kop staat, als je ineens onverwacht een baby hebt.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 apr 2010 20:51

gefeliciteerd Stip! een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

bij ons in het dorp is vorig jaar nog iemand bevallen van 1e! kindje ook zonder dat ze wist dat ze zwanger was. Ze gebruikte de pil en menstrueerde elke maand. Ze is niet erg mager (...) maar had in die tijd geen gewichtstoename. Wel eens wat gerommel in de buik gevoeld, maar dacht dat dat haar darmen waren..
ze liep de laatste weken (bleek dus later) bij de huisarts omdat ze veel rugpijn had en hoge bloeddruk. kreeg hiervoor ook allerlei medicijnen. Op het laatst was ze vrijdags nog bij de ha geweest, weer met lage rugpijn (blijkbaar rugweeën). de hele dag en nacht veel last gehad en de volgende ochtend op het toilet werd 'ineens' een baby geboren! was nog wel kritiek want de navelstreng was daarbij afgescheurd.. kindje is beademd, maar uiteindelijk allemaal goed gegaan en hebben nu een gezond kindje!

best bijzonder. ik kan me er moeilijk wat bij voorstellen omdat ik zelf tijdens de zwangerschap echt ontzettend misselijk ben geweest..en bovendien op het laatst zo'n ontzettende toeter had 8) en ook echt wel een baby voelde schoppen en bewegen enzo. maar ik geloof ook niet dat zulke mensen verzinnen dat ze er niets vanaf weten.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 apr 2010 06:49

Gefeliciteerd Stip!

Heb zo'n verhaal ook wel eens gehoord inderdaad. Mijn zwager vond een collega een keer in elkaar gekropen op de grond van de buikpijn. Ze had ook al niet zo goed geslapen... Ambulance gebeld, en later die dag kregen ze bericht dat ze een kind had! Niets van een zwangerschap gemerkt.

Het lijkt me erg bizar. En ergens is het ook wel eng dat het kan, ofzo. Hoe mooi het dan ook is om kinderen te mogen krijgen: je zal het maar hebben!
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 apr 2010 07:32

Ik heb pas ook ergens gelezen dat het ook met ontkenning te maken kan hebben. Dat veel vrouwen hun hoofd in het zand steken en denken zolang ik niet erken dat ik zwanger ben, is het er niet. Er zijn namelijk weinig vrouwen die 9 mnd zwanger zijn, waar niets aan te zien is. Ik heb altijd veel moeite om het te geloven. Ik kan mij er namelijk niets bij voorsellen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 08 apr 2010 07:58

Ik denk idd ook dat het de psyche een enorme rol speelt (of beter gezegd: dat die er voor zorgt dat symptomen als het ware worden tegen gehouden of symptomen (on)bewust anders worden geïnterpreteerd)... ik heb dat in de praktijk idd ook wel eens gezien: pas op het moment dat ze er dan daadwerkelijk achter komen (na 6/7 maanden ofzo), krijgen ze ook duidelijker symptomen.... gek hè?
Omgekeerd: denk bijv. aan vrouwen, die DENKEN/HOPEN zwanger te zijn, allerlei kwaaltjes en beginnende symptomen hebben, maar het helaas niet zijn...

Gefeliciteerd, Stip!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 apr 2010 08:07

Inderdaad! Ik vraag mij af of er ook een onderzoek is gedaan naar de achtergrond van deze mensen. Of ze wel/geen relatie hebben, of ze wel/geen kinderwens hebben, is het kindje gewenst,hoe zijn de financiële middelen etc.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 apr 2010 08:40

Persoonlijk ken ik geen vrouwen die dit meegemaakt hebben, maar wel via via. Het is toch net zo als mensen die proberen zwanger te worden, die elke maand alle zwangerschapskwaaltjes al hebben, maar helemaal niet zwanger zijn? Dat kun je prima sturen met je hersenen, dat zal daar ook wel bij zijn. Ik geloof best dat het kan, al lijkt het me echt vreselijk. Dan kun je je helemaal niet voorbereiden

Gefeliciteerd trouwens Stip!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 apr 2010 09:14

heeft iemand hier ervaring met zo'n band: http://www.ikenmijnkind.nl/baby-belt-1700-p-185.html

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 apr 2010 09:24

Mijn dochter was tijdens de zwangerschap redelijk rustig (behalve op de momenten dat ik wilde gaan slapen), ik heb haar bijv nooit voelen draaien... Dus ik kan me wel voorstellen dat je je kindje niet/nauwelijks voelt.

TJ, ik heb geen ervaring met zo'n band, maar heb er wel een thuis liggen. Als je er een wilt dan mag je m overnemen (en als t de goede maat is).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”