maar volgens mij wordt dit niet zo bedoeld in de bijbel!!!
Ten eerste is dat jouw interpretatie. En wat heeft God dan wel bedoeld?
Waarom willen wij altijd zoveel mogelijk op de wereld lijken? meisjes met broeken en stekeltjes, zijn geen meisjes meer!!!
Wat een onzin. Meisjes met broeken en stekeltjes zijn weldegelijk meisjes. Ze passen alleen niet in jouw straatje en jij vind het niets. Maar het wil niet zeggen dat als jij iets niet mooi vindt, God het ook afkeurt. Ten tweede gooi je het nu wel over een heel andere boeg he? Eerst het bijbels standpunt zonder argumenten en vervolgens een losse flodder die voortkomt uit jouw mening en het orthodoxe denken.
vroeger liepen trouwens de mannen toch ook in rokken/jurken, kijk maar eens naar plaatjes, dus is het niet net andersom.. rokken mannenkleding??
Dat vraag/vroeg ik me ook vaak af
ja trijntje, dat was vroeger de cultuur, maar daar leven we niet meer in, dus daaraan moet je je gewoon aanpassen!!
En ja inderdaad, dat kreeg ik dan ook altijd te horen. Maar dat is de grootste onzin. Wij leven nu namelijk ook in een cultuur waar het normaals is dat vrouwen broeken dragen etc. Echt dit argument raakt echt kant nog wal.
http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/antwoorden/dsmeeuse1.html
Erg sterk antwoord van deze ds.!
Maar ik denk dat het ook niet echt van liefde getuigt als je een broek aantrekt terwijl je weet dat je daardoor mensen tegen het hoofd stoot.
Dat vind ik altijd een beetje een slap argument. Ik kan ook zeggen: "Mensen die een 'tafellaken' (lees: lange ruitrok) dragen stoten mij voor mijn hoofd en ik krijg zo last van plaatsvervangende schaamte." Voor de duidelijkheid: dit is niet zo. Maar het zegt wel iets. Men heeft mij gewoon niet op mijn uiterlijk te veroordelen. Dit geldt ook voor een meisje die een rok aan heeft en voor een meisje dat een broek aan heeft. Kijk, als je als zware gothic de ger. gem. in komt vind ik het wat te gek omdat je op die manier bewust schopt. Maar als ik in een 'normale' wijde broek de kerk in kom: so what. Trouwens: als die goth komt mag je hem ook niet weigeren. Sterker nog je moet hem welkom heten. Iedereen: autochtoon, allochtoon, punker, skater, refo, hervo, gothic, iedereen!!
maar soms is het wel zo verstandig.
Het kan ook erg verstandig zijn om een broek te dragen Lizzz (denk maar eens aan windkracht 12 op je fietsje met een lange rok.... pffff, ik geef het je te doen).
En Lizzz, het gaat om liefde. Maar liefde moet van twee kanten komen!!!