Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor *Annet* » 12 feb 2010 14:31

* is blij dat ze deze tijd heeft gehad * :-oo
* maakt zich op voor de echte pubertijd *
ja, dat is mijn mening dan he.....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 feb 2010 14:36

Haai schreef:Hé bah, dat is weer even schrikken dan, Laura. Is dat iets wat hij moet overgroeien dan? Beterschap gewenst in ieder geval!
Enne.. als jij met Michael al niet anders gewend bent heb je vast wel een paar geweldige pedagogische tips voor mij :wink:

Ze schijnen er tegen de kleuterleeftijd uit te groeien. Gek genoeg lijken ze wel cyclisch, er zit bijna tot de dag toe 6 maanden tussen :-k Manlief zat al te grappen dat we er dan voor 10 augustus wel 1 in kunnen plannen :wink:
Ik merk met Michael dat hij erg strenge grenzen nodig heeft. 2 keer waarschuwen en dan straffen (in de hoek). Soms ook gewoon negeren want hij is dan puur aan het aandacht trekken (dit alleen als hij of anderen niet in gevaar is/zijn). Goed gedrag belonen met aandacht. Ik denk dat je dit in alle boeken wel kunt lezen. Ik heb een goed boek, het heet Toddler Taming en ik heb daar veel handige tips uit. Voor mij is het 'makkelijk' want ik heb geen kleine meid zoals Sylke om ook voor te zorgen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 feb 2010 15:17

parkiet schreef:Die kussen geven meer steun, kwebbel. Mijn meissie ligt daarmee wat lekkerder dan met alleen een handdoek.
bovendien zitten die kussens aan beide kanten, zodat ze niet op haar rug komt te liggen, maar ook neit op haar buik.
aha oké ik snap het :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 12 feb 2010 15:49

parkiet schreef:Die kussen geven meer steun, kwebbel. Mijn meissie ligt daarmee wat lekkerder dan met alleen een handdoek.
bovendien zitten die kussens aan beide kanten, zodat ze niet op haar rug komt te liggen, maar ook neit op haar buik.

Ik mocht dat kussen hier niet meer gebruiken! Het zou niet ademen, maar het is gewoon van katoen (ook de vulling). Zo zie je maar dat er nog steeds geen eenduidige richtlijnen zijn in de kraamzorg. Ik mocht mijn zoon niet meer op zijn zij laten slapen de eerste dagen, maar vrienden in Steenwijk mochten hun zoon wel op zijn zij leggen.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 feb 2010 16:58

Hmm ik weet niet waar dit kussen van is, maar ze ligt er ook niet met haar hoofdje tegenaan (ze ligt er meestal zo in dat haar hoofdje er bovenuit steekt zegmaar), dus waarom het dan ook nog moet ademen.

Maar inderdaad, overal weer andere regels en adviezen ](*,)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 12 feb 2010 22:30

Ik heb bij Anna Sofie ook een kussen gebruikt. Dit tot ze 3 maand was, want toen kon ze zichzelf omrollen en dan wordt het gevaarlijk. Heb hem net uitgeleend dus kan niet kijken hoe hij heet.

Maar achter de rug lag een lang kussen (driehoeksvorm) en bij de buik een kleine, alleen voor de buik en bovenbenen, zodat het gezichtje er niet in lag. Ze zaten aan elkaar vast en in het midden ligt dan het kindje. Vind ik wel een aanrader.
Time flies when you have none!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 12 feb 2010 22:39

Sterretje schreef:
Maar achter de rug lag een lang kussen (driehoeksvorm) en bij de buik een kleine, alleen voor de buik en bovenbenen, zodat het gezichtje er niet in lag. Ze zaten aan elkaar vast en in het midden ligt dan het kindje. Vind ik wel een aanrader.

Die gebruikte m'n schoonzusje ook, omdat m'n neefje elke x z'n hoofdje de verkeerde kant op legde en z'n hoofdje aan 1 kant afvlakte, maar zij had er ook heel goede ervaringen mee!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 12 feb 2010 22:59

je hebt ze in driehoekvorm, maar die kan je geloof ik niet verstellen, deie met een half ronde vorm kan je de korte rol ook dichter bij de buik doen met klitteband en kunnen ze niet meer omrollen.
Afbeelding

asm

Berichtdoor asm » 12 feb 2010 23:17

Hier ook een enorme voorkeurshouding gehad, en vanaf eind oktober een helm!
Fysio helpt enorm goed, alleen werd de afplatting niet minder.
Nu zijn we opweg naar een rond hoofdje!
Wij hebben de driehoek gebruikt. Kan je idd niet verstellen, maar was ok voor ons dikkerdje!
Wij hadden trouwens een opgerolde handdoek in hoefijzervorm! Werkte ook goed voor in box/kinderwagen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 feb 2010 23:39

vraag me af of de voorkeurshouding, na de bekkeninstabiliteit, koemelk allergie, reflux, adhd en allerlei andere verschijnselen die kinderen de afgelopen jaren hebben gekregen, niet de nieuwe hype gaat worden. Mijn zwager heeft een heel plat achterhoofd, zijn zoon ook. Er groeit haar overheen dus je ziet er niets van.
ja, dat is mijn mening dan he.....

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 feb 2010 14:57

klopt annet, komt omdat kindjes van de overheid niet meer op de buik mogen slapen ivm met wiegendood, en sinds een paar jaar ook niet meer op de zij. dus logisch dat een kindje met hoofdje zo gaat liggen dat hij het lekkerste ligt. onze fysio zei het ook dat sinds kindjes niet meer op hun zij mogen slapen de afgeplatte hoofdjes enorm zijn toegenomen.
Afbeelding

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 feb 2010 15:35

Daarom draai het je het kindje van links naar rechts toch?
Weet dat, dat bij Danique met behulp van een knuffeltje heel goed ging, lag het knuffeltjes links dan de volgende keer
weer naar rechts enz als het nu op de rug ligt, ligt het steeds op zijn achterhoofd?

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 13 feb 2010 17:11

en wat is er nu precies zo erg aan een afgeplat hoofdje?

Weet nog dat mijn nichtje een enorm plat achterhoofd had omdat zij altijd op haar rug lag maar nu ze 15 is zie je er niets van en voor zover ik weet is het ook niet schadelijk geweest.. :)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 feb 2010 17:39

Bij mij op de creche was er ook een ventje met een plat hoofdje, maar die moest op een gegeven moment daardoor een helmpje gaan dragen. De tijd moesten ze opbouwen, maar op een gegeven moment moest hij hem 24 uur per dag op houden, en dat was precies in de zomer, toen het 30 graden was :? De meeste ouders dachten dat hij epilepsie had ofzo :wink:
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 feb 2010 18:55

jeepeecee schreef:klopt annet, komt omdat kindjes van de overheid niet meer op de buik mogen slapen ivm met wiegendood, en sinds een paar jaar ook niet meer op de zij. dus logisch dat een kindje met hoofdje zo gaat liggen dat hij het lekkerste ligt. onze fysio zei het ook dat sinds kindjes niet meer op hun zij mogen slapen de afgeplatte hoofdjes enorm zijn toegenomen.

van de overheid? zij adviseren alleen maar. Zij beslissen echt niet hoe mijn kind slaapt, maar ik neem wel graag hun advies ter harte!

overigens hier nog gewoon de eerste 14 dagen op de zij, ene kant ene dag, andere kant andere dag. Bij julia moesten wij langer, ze telden de 14 vanaf d euitgerekende datum! dus.. ons juul heeft wel vijf weken op de zij gelegen!

overiens op de rug keek ze ook telkens naar het licht, dus naar het raam, dus de ene week de ene kant opgemaakt, de andere week de ander! Deze tip kreeg ik van een vriendin! omdat ze vaak 'kijken' naar de kant met het meeste licht. Ons kamertje was ook erg donker, dus kwam echt maar van een kant.

Terug naar “Archief”