Inenting Mexicaanse griep voor medisch personeel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

filia
Sergeant
Sergeant

Re: Inenting Mexicaanse griep voor medisch personeel

Berichtdoor filia » 30 okt 2009 10:35

Gerdien B. schreef:verpleegkundigen komen in theorie lopen meer risico, omdat er mensen met de mexicaansegriep in het ziekenhuis worden opgenomen. Op zich vind ik dat wel logisch.

Helemaal eens, al zijn scholen ook flinke verspreidingsplekken voor allerlei virussen. Mocht het zo zijn dat ik (als leerkracht) de Mex.griep dusdanig krijg dat ik in het ziekenhuis beland, dan zou ik het fijn vinden dat er nog wat gezond medisch personeel rondloopt... :D

Daarom: geef 'mijn' inenting maar aan het medische personeel, een school kun je eventueel tijdelijk sluiten, een ziekenhuis moet juist goed functioneren op het moment dat de griep in alle hevigheid losbarst!
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 30 okt 2009 12:23

.
Laatst gewijzigd door maryem op 19 aug 2011 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.

FlesjeCola
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor FlesjeCola » 30 okt 2009 14:55

Gerdien B. schreef:Hangt jou vertrouwen in God dan enkel af van een griepprik nemen of niet? :roll:
Buiten een vertrouwen in God hebben, hebben we van diezelfde God ook nog gezond verstand gekregen om over zulke zaken na te denken met daarbij een eigen verantwoordelijkheid.

Natuurlijk hebben we een gezond verstand gekregen om na te denken, en dat doe ik dan ook. Daarom zou ik al niet ziektekiemen in willen laten spuiten om daarmee resistent te worden.

Maar waarom ik het zei was dat iedereen het over de voors en tegens heeft en niemand zegt: Ik leg het in Gods hand. Of: ik breng het in gebed. We zijn allemaal zo materialistisch.

En eerlijk gezegd schrik ik daarvan op een reformatorische chat....
En wat bedoel je met de zin: Hangt jou vertrouwen in God dan enkel af van een griepprik nemen of niet? Suggereer ik dat?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 okt 2009 15:54

Ik kreeg net een oproep in de bus om me in te laten enten tegen de mexicaanse griep had niet verwacht dat ik hem zou krijgen van het werk eigenlijk.
Ga het straks nog eens doorlezen maar denk toch niet dat ik het ga doen.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 okt 2009 18:11

Gerdien B. schreef:verpleegkundigen komen in theorie lopen meer risico, omdat er mensen met de mexicaansegriep in het ziekenhuis worden opgenomen. Op zich vind ik dat wel logisch.

Idd. Maar de belangrijkste reden zal zijn, dat ze niet willen dat wij massaal ziek worden wan tdan kunnen al die mensen met mex.griep niet verpleegd worden :mrgreen: Moet minister Klink zelf maar aan het bed komen ze staan, samen met mevr. Bussemaker.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 okt 2009 19:33

Probleem is alleen dat zij niet gevaccineerd worden. Zij zijn eerder ziek dan alle mensen in de zorg. Jullie mogen hen verplegen :lol: .

Ik heb mij vandaag laten prikken op antistoffen tegen de mex griep. Ik heb nl. een sterk vermoeden dat ik het de afgelopen 2 weken heb gehad. Aangezien ik door zwangerschap ook tot de risicogroepen behoor, wil ik het toch zeker weten voordat ik mij laat vaccineren. De huisarts en zijn assistente waren erg verbaasd dat ik deze vraag stelde en hebben gebeld met een viroloog of het überhaupt wel mogelijk was om op antistoffen te prikken :D

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 okt 2009 22:22

FlesjeCola schreef:
Gerdien B. schreef:Hangt jou vertrouwen in God dan enkel af van een griepprik nemen of niet? :roll:
Buiten een vertrouwen in God hebben, hebben we van diezelfde God ook nog gezond verstand gekregen om over zulke zaken na te denken met daarbij een eigen verantwoordelijkheid.

Natuurlijk hebben we een gezond verstand gekregen om na te denken, en dat doe ik dan ook. Daarom zou ik al niet ziektekiemen in willen laten spuiten om daarmee resistent te worden.

Maar waarom ik het zei was dat iedereen het over de voors en tegens heeft en niemand zegt: Ik leg het in Gods hand. Of: ik breng het in gebed. We zijn allemaal zo materialistisch.

En wat bedoel je met de zin: Hangt jou vertrouwen in God dan enkel af van een griepprik nemen of niet? Suggereer ik dat?

nee, dat is gewoon een vraag van mijn kant?

Ik denk dat velen hier er wel op die manier mee om gaan, alleen niet iedereen brengt dat naar buiten. Wat ik met God bespreek is tussen hem en mij. Ik zou er zelf ook niet zo snel zelf over beginnen in dit topic.
Je kan het jammer vinden op een reformatorisch forum, maar kijk wel uit dat je niet te veel conclusies trekt voor dat je weet wie er achter deze postings gaan. Ik kom hier al vele jaren en van vele mensen weet ik niet hoe hun persoonlijke relatie met God is. Als mensen dat hier aan willen geven, dan mag dat en is dat fijn. Als mensen dat moeilijk vinden en liever niet doen, ook prima.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 okt 2009 22:24

maryem schreef:ik als apothekersassistente kan ook de vaccinatie halen..maar doe dit niet
Ten eerste vertrouw ik die vaccinatie niet,kijk in de complottheorien die je hoort op youtube over die vaccinatie.. geloof ik ook niet helemaal..maar er zal toch wel een kleine kern van waarheid inzitten

En volgens mij heb ik het al gehad misschien...heb 2 daagjes beetje koorts gehad en keelpijn en moeheid verder niet, maar 2 dagen later werd een vriendin van mij(die ik vaak zie) en haar man ziek..omdat ze zwanger was moest ze voor controle..en bleek ze mexicaanse griep te hebben..en haar man dus ook, alleen werd hij niet gecontroleert
Het kan heel goed dat ik het in een hele milde vorm toen ook had gekregen maar omdat mijn weerstand misschien sterk was had ik er niet veel last van

Volgens mij heb ik ook een milde vorm gehad: moeheid, zere keel, hoesten, hoofdpijn. Alleen de koorts en spierpijn ontbraken bij mij. Het hoesten hielt alleen wel 5 tot 6 weken aan. Dat was wel vrij hinderlijk.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 okt 2009 22:25

mw schreef:

Idd. Maar de belangrijkste reden zal zijn, dat ze niet willen dat wij massaal ziek worden wan tdan kunnen al die mensen met mex.griep niet verpleegd worden :mrgreen: Moet minister Klink zelf maar aan het bed komen ze staan, samen met mevr. Bussemaker.

Dan ken ik nog wel een paar CDA mensen die we dan op kunnen trommelen :mrgreen:

Kunenn wij onder tussen vanuit het bed vertellen wat er allemaal moet veranderen in de zorg :P

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 okt 2009 15:23

FlesjeCola schreef:

We leven nu. In een westerse wereld, met een sterk verstandelijk ingestelde levensvisie. Daarin ontbreekt het gebed om leiding in het verstand toch niet? Wij hebben van kinds af aan geleerd om met ons verstand te bepalen wat goed is om te doen of niet. En God vraagt van ons geen wereldvreemde denkbeelden. De Afrikaan in Nederland bid omdat zijn auto kapot is, en is dankbaar dat de wegenwacht komt. De Nederlander zelf dankt God dat er een wegenwacht is die je via de praatpaal of het mobieltje op kunt roepen. Beiden leven ze vanuit hun cultuur in verbondenheid aan God.
Waarom dit verhaal?
Je reacties komen op mij over als een vraagteken bij de afhankelijkheid aan God. Ik ga niet ontkennen dat het aan die afhankelijk bij mij nogal eens schort. Wel maak je een valse tegenstelling tussen je verstand gebruiken en op God vertrouwen.

"Vertrouw op God, maar zet je fiets wel op slot"

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 02 nov 2009 16:17

em_ma schreef:Hoe denken jullie over het inenten tegen de Mexicaanse griep als je werkzaam bent in de gezondheidszorg?
Wij als personeel in het ziekenhuis kunnen deze inenting krijgen.

Ik zeg; niet doen!
Er is veel te weinig bekent! En kom nou, denk je nou echt dat ze in 5 maanden een goed werkende vaccinatie in elkaar kunnen draaien terwijl ze over de baarmoederhalskanker vaccin 10 jaar (?) hebben gedaan? Daarnaast is hij helemaal niet uitgebreid getest, in welke mate is het vaccin effectief, hoe lang is de werking en zijn er bijwerkingen op de lange termijn? Een collega van me heeft uitgezocht wat er allemaal in zit, en dat wil je echt niet in je lijf hebben. Het merendeel ben ik vergeten, maar er zitten o.a. dode kankercellen in. Waarom in vredesnaam dode kankercellen injecteren tegen H1N1? Ook krijg ik het idee dat ze dit vaccin zijn gaan ontwikkelen omdat er veel te weinig Tamiflu voor 'iedereen' was, dat dit dus een soort van zoethoudertje is.

Ik kan 'm ook halen, maar doe het niet. Net zoals het merendeel van mijn collega's. Om bovengenoemde redenen.
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 02 nov 2009 23:57

Al ben je ingeent voor de Mex. griep...Nog kan je anderen wél besmetten, want je kan het virus wel bij je dragen, al ben je niet ziek!

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 03 nov 2009 17:08

Vanmiddag kreeg ik ook uitnodiging in de bus voor de mexicaanse griepprik (de gewone heb ik al gehad) en hematoloog in AMC gebeld wegens weinig weerstand-ziekte die ik heb en die zei dat ik de prik gewoon zonder problemen kon gaan halen. Dus dan denk ik als hij het zegt heb ik er nu wel vertrouwen in... Gelukkig komt volgens postbus 51 die ik heb gebeld ook binnenkort de injectie's voor de kinderen eraan dus ben ik blij mee. Een klant van mij was vanmiddag al ziek en zag er koortsig uit... Veel scholen hier bij ons in de stad zijn al veel kinderen besmet met mexicaanse griep dus ben ik blij dat binnenkort kan gaan halen. En de kinderen gelukkig ook binnenkort. :D :idea:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 nov 2009 18:46

Ah kijk, hier zijn ze tenminste goed bezig:

Ewa Kopacz, de Poolse minister van volksgezondheid heeft gisteren tijdens een persconferentie gezegd dat de overheid, massa vaccinatie van de bevolking zal verwerpen wegens veiligheidszorgen over het vaccin.

Kopacz zei dat de overheid zijn besluit om het vaccin te gebruiken baseerde op de gegevens van betrouwbare klinische proeven, maar dat er geen betrouwbare gegevens over het varkensgriep vaccin waren.

"Wij zullen geen H1N1 vaccins bestellen tenzij er voldoende bewijs is dat ze volledig veilig zijn” vertelde zij tijdens de persconferentie op de Poolse televisie.

“Elke overheid is verantwoordelijk voor het welzijn en de gezondheid van zijn burgers, en hen te adviseren over gezonde en veilige geneesmiddelen. Tot dusver, in elk stadium, heeft geen enkele bedrijf waarmee wij in onderhandeling waren ons van het belangrijkste kunnen voorzien - het bewijs dat de vaccins veilig zijn en dat er geen mogelijke bijwerkingen zullen optreden."

“Ik wil niet onder druk werken! Wij zullen geen enkele AH1N1 vaccin bestellen tenzij er volledig bewijs is dat de vaccins veilig zijn” zei Ewa Kopacz.

Ewa Kopacz zei ook dat de gewone, seizoengebonden griep gevaarlijker was dan de varkensgriep.

"Laten wij ons niet ongerust maken over of het [varkensgriep vaccin] Polen zal bereiken. Het probleem is iets anders: wanneer het hier komt, [het vaccin] moet het veilig zijn. Het zal geen zaak zijn van "wij weten niet zonder twijfel of het veilig is, maar laten wij wat voor de risicogroepen kopen”. Niemand kan mij hierin overhalen. Als wij het [varkensgriep vaccin] kopen, zou het veilig moeten zijn zodat het geadviseerd kan worden en wij de Polen rechtstreeks in de ogen kunnen kijken, en vooral de mensen die het maximum contact met zieke patiënten hebben - eerst en vooral de witte lagen, die de waarborg moeten hebben dat het vaccin een profylactische maatregel is, en geen placebo, niet iets dat bepaalde ongunstige gevolgen in de toekomst zou kunnen veroorzaken, maar een vaccin die hen immuniteit zal geven, dus alstublieft, geeft ons een beetje tijd" vertelde zij.

De Poolse Minister van volksgezondheid zwakte de gevaren van de varkensgriep pandemie af. “Wij zouden ons niet ongerust moeten maken of het vaccin op tijd klaar is. Maar het moet eerst veilig zijn. Wij zullen de mensen geen placebo vaccin geven, en willen ook geen roddels volgen, maar wij moeten onze besluiten op betrouwbare klinische testen baseren. Tot dusver zijn er geen dergelijke testen geweest."

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 03 nov 2009 19:06

Kijk, daar dat is nog eens een eerlijke overheid...

Tegen de tijd dat het vaccin getest is, is volgens mij de hele Mexicaanse griep allang verdwenen.
Op nu.nl las ik dat de ernst van de ziekte nu door begint te dringen bij de bevolking omdat er mensen zouden zijn overleden aan de griep, zonder dat zij wat anders onder de leden hadden.
Dat kan, maar er is bij elke griep een kans dat je kan overlijden....

Geen mens heeft mij kunnen overtuigen van de ernst van de griep.
Er wordt beweerd dat dit een nieuw en dus eng virus is. Dat klopt, het is een nieuw virus, maar het griepvirus muteert jaarlijks, dus dat probleem hebben we elk jaar.

De 'gewone' griepprik die je jaarlijks kan halen is toch min of meer een wassen neus? Er kan nog geen verzwakt virus ontwikkeld zijn en in het vaccin gestopt zijn, omdat nog niet bekend is hoe het griepvirus er dat jaar uit gaat zien? Hoogstens kunnen ze een inschatting maken, maar die is zeer waarschijnlijk niet het echte griepvirus wat rond gaat zwerven.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Terug naar “Archief”