vriendschaps ringen welke hand?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Nanoe
Mineur
Mineur

Re: vriendschaps ringen welke hand?

Berichtdoor Nanoe » 21 okt 2009 23:11

Ik zou hem ook links doen ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2009 09:53

Daatje123 schreef:Na 1,5 jaar mis ik nog steeds me ring die eerst links zat. Misschien toch maar een nieuwe vragen?

Ja, waarom niet... je kan best aan beide handen een ring dragen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 23 okt 2009 08:58

Marnix schreef:
Daatje123 schreef:Na 1,5 jaar mis ik nog steeds me ring die eerst links zat. Misschien toch maar een nieuwe vragen?

Ja, waarom niet... je kan best aan beide handen een ring dragen :)

Ik had eerst mijn vriendschapsring rechts en een andere ring links. Na ons verloven ging de ring links af en werd dat mijn verlovingsring. Met trouwen ging mijn vriendschaprsring de kast in en kwam rechts mijn trouwring. Nu nog maar even denken wat voor soort ring ik links wil. Vind het best lastig, want heb heel lang een 'speciale ring' omgehad. Dus alles wat ik nu zie vind ik dan niet bijzonder genoeg ofzo. #-o

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2009 10:33

Tja, het is allicht goed zoeken, maar er bestaan meer mooie ringen :)

je kan natuurlijk ook gewoon je vriendschapsring / verlovingsring er weer bij gaan dragen, als het goed is is die ook wel speciaal voor je ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 24 okt 2009 10:35

Ik draag mijn trouwring ook rechts, mijn man de zijne links. Puur omdat ie het lekkerder vind zitten (en dan zit de ring dichter bij het hart, dus wellicht is dat een mooiere symboliek dan de rechterhand). Maar goed ik kijk ook gewoon waar die ring het lekkerst zit en verder maakt het me niet uit.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 okt 2009 12:43

ik had de vriendschapsring rechts, mijn man links (omdat ie rechts iets te strak zat). verlovingsring hadden we beiden links en nu de trouwring rechts
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 25 okt 2009 19:33

Met mijn ex had ik ook een vriendschapsring. Toen het uitging, heeft hij de zijne aan mij gegeven en mijn ring genomen. Heel theatraal...
Mijn huidige vriend vindt het stom. Ik niet, ik vind het leuk. 'dan heb ik tenminste iets aan mijn vinger', grap ik vaak :D
What goes around, comes around

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 05 nov 2009 20:05

Wij hebben geen vriendschapsringen gehad. Wel een verlovingsring, wat later ook onze trouwring wordt... Voordat we verloofden, had ik al twee ringen, aan elke ringvinger één. Toen heb ik er 1 weggedaan, hij zat niet superlekker en kvond em minder mooi dan de andere. De andere heb ik trouwens nog wel steeds om; een simpele trouwring uit Engeland (dat hoorde ik ook later pas :wink: )
Ik denk dat ik wel flink moet wennen als de verlovingsring naar de rechterhand gaat... Hij is vrij dik en dat ben ik niet gewend. Aan mn linkerhand heb k er geen moeite meer mee. Dus k zeg maar zo: alles went, behalve de vent 8)
Verder is het een gewoonte bij Rooms Katholieken om de trouwring links te dragen en de verlovingsring rechts. Dit is in Engeland ook de 'gewoonte'. In feite is t maar net wat je zelf wilt... Er staan geen straffen op :mrgreen:
Szent az Úr

Terug naar “Archief”