Drukkerij houdt vast aan principes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Drukkerij houdt vast aan principes

Berichtdoor Spons » 06 jul 2009 08:14

Riska schreef:
Beun schreef:Zeg, voor dat je nou verder gaat met babbelen naar dat je weet: mag ik je er even fijntjes op wijzen dat ik dagelijks te maken heb met intolerantie ten opzichte van mijn Christen-zijn op mijn werk? Ik ervaar elke dag wat er in onze maatschappij leeft! De pure vijandschap en intolerantie jegens het Christendom! Dat zijn weldegelijk aanvallen van de duivel! Dat blijf ik zeggen! Ik voel dagelijks wat Leon Koppenaal nu meemaakt! Daarom vind ik al die hier geuite onbegrip verschrikkelijk!

Laat ik nou mijn hele werkzame leven (zowel in betaalde als vrijwilligerbanen) er niet mee te maken hebben gehad... Hooguit verbazing, dat ik kerkelijk actief was, meestal alleen maar respect voor mijn geloofsovertuiging.
Zou het ook enigszins aan jezelf kunnen liggen? Dat je alleen maar gefocust bent op negativisme of zelf nogal provocerend optreedt? Het zijn maar vragen...
Vooral als ik toch iets van (nou ja iets...) intolerantie proef naar onze RK-medemensen en de islamieten in Nederland?

ik zal maar even citeren uit het crash topic van Turkish airlines !

Beun schreef:Kortom: wat hebben de Turken te zoeken in de EU? Weg ermee!
heb daar overigens ook een reactie neergezet.

Riska

Berichtdoor Riska » 06 jul 2009 08:20

Oke, een Wildersfiguur dus en of dat Christelijk is???

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 jul 2009 09:05

Beun schreef:Zeg, voor dat je nou verder gaat met babbelen naar dat je weet: mag ik je er even fijntjes op wijzen dat ik dagelijks te maken heb met intolerantie ten opzichte van mijn Christen-zijn op mijn werk?

Om heel eerlijk te zijn vermoed ik dat dat minder te maken heeft met je christen-zijn, en meer met je ... fanatieke karaktertrekjes... Alleen al na het lezen van een paar regels voel ik mij behoorlijk intolerant worden, en geloof me, daar is best wat voor nodig...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 06 jul 2009 10:22

Laten we ons een beetje bij het onderwerp houden a.u.b.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 jul 2009 10:37

Goed dan, ik zie het probleem niet zo. Een bedrijf kan niet verplicht worden klandizie te accepteren - het raakt hen in hun eigen portemonnee, dus ze doen hun best maar. Verder mag je in Nederland gewoon principieel/intolerant zijn (doorhalen wat je het minst van toepassing acht). Verder is het dus allemaal niet zo spannend maar wel een puik stukje komkommernieuws.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 06 jul 2009 11:57

Riska schreef:
Beun schreef:Zeg, voor dat je nou verder gaat met babbelen naar dat je weet: mag ik je er even fijntjes op wijzen dat ik dagelijks te maken heb met intolerantie ten opzichte van mijn Christen-zijn op mijn werk? Ik ervaar elke dag wat er in onze maatschappij leeft! De pure vijandschap en intolerantie jegens het Christendom! Dat zijn weldegelijk aanvallen van de duivel! Dat blijf ik zeggen! Ik voel dagelijks wat Leon Koppenaal nu meemaakt! Daarom vind ik al die hier geuite onbegrip verschrikkelijk!

Ik begrijp, net als Riska, ook totaal niet waarom je op je werk zoveel vijandigheid ervaart. Misschien komt dat ook door de manier waarop je je opstelt. Als je je op je werk net zo opstelt als hier, ja dan vraag je om zulke reacties.

Ik ervaar geen enkele vijandigheid op mijn werk. Eerder veel respect en belangstelling. Tuurlijk vragen collega's je naar bepaalde dingen die ze tegen komen, zoals dit gegeven met die drukker, en tonen hun verontwaardiging. Mag het? Vat dat niet meteen op als vijandigheid. Ik ervaar tenminste dat je heel open kunt zijn over je geloof op je werk en dat je niet met de nek aangekeken wordt of iets dergelijks.

De actie van de homobeweging in deze situatie heb ik ook niet zoveel op. Meestal heeft de homobeweging, zoals het COC, wat fundamentalistische trekjes als het op dit soort zaken aankomt. Maar ook de drukker kan zoiets beter tactisch spelen en niet op de spits drijven.

En vat a.u.b. niet alle actie meteen op als een soort van geestelijke strijd. Ik heb daar zo'n hekel aan. Met mensen die zo reageren valt geen discussie of een normaal gesprek te voeren.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jul 2009 13:52

Denkertje21 schreef:
Optimatus schreef:De drukker krijgt in elk geval veel reclame op deze manier.

Eerlijk gezegd vind ik deze opmerking beneden peil. En ja, dat zegt een homo.
Hoe kun je zo achterdochtig zijn om achter zijn keuze een soort berekening te zien.
Hij maakt zijn principiële keuze. Of je het er nu mee eens bent of niet.

Daar heb ik het niet over. Ik geef alleen aan dat de hele ophef die er nu ontstaat, gratis reclame is. De drukker had het volste recht deze opdracht te weigeren, hij is tenslotte baas in eigen bedrijf.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 mar 2010 11:41

Wel, het heeft even geduurd, maar de betreffende drukker is in het gelijk gesteld door de Commissie Gelijke Behandeling, zie dit bericht. Het zou ook van de gekke zijn als je als ondernemer gedwongen zou zijn om dingen te verkopen waar je zelf bezwaar tegen hebt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 mar 2010 14:01

elbert schreef:Wel, het heeft even geduurd, maar de betreffende drukker is in het gelijk gesteld door de Commissie Gelijke Behandeling, zie dit bericht. Het zou ook van de gekke zijn als je als ondernemer gedwongen zou zijn om dingen te verkopen waar je zelf bezwaar tegen hebt.

Hoe groot is de kans dat dit gelijk net zo breed uitgemeten wordt in de pers? Dat zal niet gebeuren. De homolobby heeft voor de buitenstaander dus al een puntje gescoord.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mar 2010 15:11

elbert schreef:Op de website van de drukker staat met koeieletters het volgende:
Wij voorzien geen afbeeldingen en/of teksten:

die God-onterend zijn;

die (mogelijk) aanstootgevend (kunnen) zijn;

(voor activiteiten) waar wij (principiëel) niet achter kunnen staan;

Ik zou sowieso niet naar een drukker gaan die niet eens correct Nederlands kan spellen.

Terug naar “Archief”