buikgriep

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Re: buikgriep

Berichtdoor mw » 19 jan 2010 22:24

Bij ons thuis hebben we het ook bijna allemaal gehad. 1 dag echt ziek en bevriend met de wcpot, en 1 dag nog moe en lusteloos.
Ik heb het 2 januari gehad. Had nachtdienst (3e nachtdienst dus moe en weinig weerstand) en kreeg het dus op mijn werk. Dat was erg vervelend, net als de autorit van 3 kwartier naar huis. Ik ben blij dat ik geen enkele patiënt heb besmet.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 20 jan 2010 09:50

Op m'n werk hadden we een 'korte' versie van buikgriep..Ik trof het; op de trouwdag van m'n zus kreeg ik 't ! 's Morgens al niet topfit, btje diarree enzo...ik schoof het op de zenuwen enzo...Meegweest fotoo's maken, toen toch wel heel erg moe, en krampen, majah trekt vanzelf weer bij denk ik dan ;-) DUs gewoon mee naar gemeentehuis, en ik wor me daar toch misselijk :shock: Maar net kunnen rekken tot het einde van de ceremonie, toen in vliegende vaart naar toilet gehold...Met een rood-gevlekt gezicht op de foto's ](*,) Maar niet naar de kerkdienst geweest, diarreeremmers en paracetamol ingenomen...Lekker even op bed...En daarna naar de receptie, en ik was dolblij dat ik langzaamaan weer wat opknapte...Heb 's middags nog behoorlijk belabberd gevoeld, maar 's avonds ging 't eigenelijk best wel weer..Alleen dat moe-zijn...Ze hebben dikke lol om me gehad, want op 'n gegeven moment zati k met m'n benen op 'n stoel en kon toch nauwelijks m'n ogen meer openhouden :mrgreen:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 20 jan 2010 13:54

mijn man was vanmorgen aan de beurt... nou nou, wat een oerkrachten komen er dan tevoorschijn. Het kwam vanuit zijn tenen.......

Hou op schei uit, ik had gisteren de hele dag spierpijn door heel mijn lijf. En dat na 3x overgeven. Volgens mij kost 1 minuut overgeven net zoveel energie als een uur zwemmen...

Overigens kan ik vandaag gelukkig weer wat eten, maar ik heb wel veel last van hoofdpijn en lamlendigheid.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 feb 2010 14:48

mijn zoon had gisternacht overgegeven in bed, en 's morgens diarree in bed. Wat ben ik blij met mijn wasmachine.

De kinderen hebben voorlopig emmers op hun kamer staan.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Pjotr1992
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pjotr1992 » 13 feb 2010 18:50

Overgeven,ik heb er echt bijna nooit last van,en gelukkig maar.
Helaas is het de keren dat ik het heb,wel extreem erg.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 feb 2011 15:05

Zo, een jaar later slaat de buikgriep weer toe.

Wat zou je doen als:
- Je vrouw op bed ligt, te ziek om eruit te komen.
- Je ene zoontje net zijn kamer onder heeft gespuugd (gordijn, verwarming, muur, vloer, slaapzak)
- Je andere zoontje beneden hard staat te huilen omdat hij in zijn broek heeft gepoept (hij geeft net één dag niet meer over...)
BLEEEEEEEEHHH, dat was dus gistermiddag het geval

En toen lag ik vannacht net lekker een uurtje te slapen, heeft zoontje (die poepte) toch weer overgegeven. Vrouwlief was nog steeds te ziek om op haar benen te staan...

Gelukkig is mijn vrouw nu wel weer wat beter, maar zelf ben ik niet gaan werken vandaag. Wonder boven wonder blijft bij mij alles nog in mijn maag zitten, hoewel ik niet weet of dit definief zo is...

Op meer plaatsen weer dergelijke drama's?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2011 15:09

Nog niet =D>
Maarre.... klinkt niet fijn.
Paar jaar geleden hadden dochterlief en ik tegelijk het NORO virus, opgelopen in het bejaardenhuis, op bezoek geweest bij oude tante.
2 dagen later BINGO. In de ene hand een teiltje voor mezelf, in de andere hand een kom voor dochter :mrgreen:
3 kwart van het bej huis aan de sch........
Dat is zo besmettelijk als de piete, maar 1 dag alles eruitgooien, uit allerlei openingen :oops: :wink: de volgende dag voel je je alsof de tram over je heen is gereden en de 3e dag waren we weer het ventje. De rest van het gezin NERGENS last van :-k

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 07 feb 2011 16:19

Hier nog niet :lol: Meestal valt het hier wel mee.
3 vd 6 zijn wel een beetje bevriend geweest met de wc, maar als het daar bij blijft is het niet zo erg. Zoon is vorige wk thuis gebleven 1 dag.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 feb 2011 20:03

TheKeimpe schreef:Zo, een jaar later slaat de buikgriep weer toe.

Wat zou je doen als:
- Je vrouw op bed ligt, te ziek om eruit te komen.
- Je ene zoontje net zijn kamer onder heeft gespuugd (gordijn, verwarming, muur, vloer, slaapzak)
- Je andere zoontje beneden hard staat te huilen omdat hij in zijn broek heeft gepoept (hij geeft net één dag niet meer over...)

En toen lag ik vannacht net lekker een uurtje te slapen, heeft zoontje (die poepte) toch weer overgegeven. Vrouwlief was nog steeds te ziek om op haar benen te staan...

Gelukkig is mijn vrouw nu wel weer wat beter, maar zelf ben ik niet gaan werken vandaag. Wonder boven wonder blijft bij mij alles nog in mijn maag zitten, hoewel ik niet weet of dit definief zo is...

Op meer plaatsen weer dergelijke drama's?

Yep, hier is het inmiddels achter de rug en iedereen heeft elkaar opgevolgd. Het begon met mn zoon, die heeft alles ondergespuugd ( ook tegen de muur op) en is vervolgens overgegaan op enorm veel lekkende poepluiers. Hij heeft een week niet willen eten ( en dat is voor hem heel uitzonderlijk). Vervolgens zijn mijn man en ik ontzettend misselijk geweest, maar hielden alles wel binnen. Daarna onze dochter hetzelfde liedje als zoonlief. Volgens mij hebben wij het nu achter de rug.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 feb 2011 16:55

Nou, zelf heb ik niet gespuugd, maar liep wel helemaal leeg op de WC. En krampen dat die buik vanmorgen deed :(

Maar wat ik nog vragen wilde: ik hoorde ooit dat naturel chips en cola goed helpt tegen misselijkheid. Kan iemand dit bevestigen en uitleggen waarom?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2011 17:01

TheKeimpe schreef:Nou, zelf heb ik niet gespuugd, maar liep wel helemaal leeg op de WC. En krampen dat die buik vanmorgen deed :(

Maar wat ik nog vragen wilde: ik hoorde ooit dat naturel chips en cola goed helpt tegen misselijkheid. Kan iemand dit bevestigen en uitleggen waarom?

Chips niet, cola wel. Leg jij maar eens een roestige spijker in de cola, :mrgreen:
nou dat gebeurt ook van binnen, je bent in 1 klap beter :-oo

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 feb 2011 17:07

schelpje3 schreef:
TheKeimpe schreef:Nou, zelf heb ik niet gespuugd, maar liep wel helemaal leeg op de WC. En krampen dat die buik vanmorgen deed :(

Chips niet, cola wel. Leg jij maar eens een roestige spijker in de cola, :mrgreen:

nou echt niet hoor.... dan had ik allang beter moeten zijn. Hier werkt het dus niet.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2011 17:16

Evelien schreef:
schelpje3 schreef:

nou echt niet hoor.... dan had ik allang beter moeten zijn. Hier werkt het dus niet.

Het was een grapje Evelien :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 feb 2011 17:33

Wat zou je doen als:- Je vrouw op bed ligt, te ziek om eruit te komen.

Ik zou (schoon)moeders bellen als je die nog hebt...;)

@schelpje: NORO? Bah,bah en nog eens bah. Heb het 3jaar geleden op het werk opgelopen, maar eens maar nooit weer hoop ik! Heb me nooit zo beroerd gevoeld...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2011 17:58

mw schreef:

Wat zou je doen als:- Je vrouw op bed ligt, te ziek om eruit te komen.

Ik zou (schoon)moeders bellen als je die nog hebt...;)

@schelpje: NORO? Bah,bah en nog eens bah. Heb het 3jaar geleden op het werk opgelopen, maar eens maar nooit weer hoop ik! Heb me nooit zo beroerd gevoeld...

Nee ik ook niet :( Maar gelukkig duurde het maar kort, maar ik kon mijn zieke dochtertje amper om me heen verdragen. We hebben samen in bed gelegen, met elk een emmer aan onze kant. Maar wie moest ze steeds omspoelen ? :-& Ach wat is moederliefde toch moooiiiiii :mrgreen:

Terug naar “Archief”