Heb je zelf een verklaring voor het feit, buiten de omstandigheid dat het nu eenmaal gewoon zo is, dat jouw geaardheid is dat je je als man sexueel aangetrokken voelt tot een andere man?
Hmm, kan het tohc niet laten om mij ook in het vijfde topic weer tot een reactie te laten verleiden.
Yours, jouw belevingswereld staat echt mijlenver van de mijne. Jij gelooft duidelijk in reïncarnatie (althans, ik ben een vrouw op weg naar man-wording, dus dan moet ik nog een keer leven om man te worden). Overigens vraag ik mij af of mijn positie als bi-sexueel dan nog anders is....
Ik geloof in de Bijbel met mijn bril. Die is dat iedereen 1 maal leeft, daarna sterft en dan het eeuwige leven. Dus kan jouw redenatie al niet opgaan omdat ik niet toekom aan een leven als man.
Verder zie ik een duidelijk oorzaak van dit alles in de eerste hoofdstukken van Genesis. Voor de val was alles 'volmaakt'. Dit was ook een relatie tussen man en vrouw die de volmaakte relatie tussen God en mens afbeelde. Na de val is álles onvolmaakt geworden. Een heterorelatie is niet meer volmaakt, maar er zijn ook 'andersoortige' relaties ontstaan. Er zijn mensen met gevoelens voor hetzelfde geslacht. Wat mij betreft een direct gevolg van de zondeval! En dat heeft niets te maken met waar ik naartoe op reis ben. Ik ben op reis naar mijn Eeuwig Vaderland, waar geen wening meer zal zijn, nog knersing der tanden. Waar niemand meer zal zeggen ik ben ziek...
Daar komt het (volgens mijn bescheiden mening) vandaan. Overigens passeer je de vragen van Denkertje, maar die geven (volgens mij) ook wel aan dat er veel dingen in het leven 'zo zijn gegroeid', waar niet direct een heel netwerk aan vorige en toekomende levens achter schuil hoeft te gaan.
VV