Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jjack
Verkenner
Verkenner

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor jjack » 25 mei 2009 09:36

zat hiervoor op een chr forum
viel me op dat de topics vaak over homo zakengingen
vroeg daarover en ja de oprichters zijn praktischer homosexuwelen
heb doorevraagd en met dv bijbel konden ze mij zeggen dAT GOD heel blij is met homo s als er maar sprake is van liefdv

kan me daar nivt iprn vinden
na een paar problemvn ben ik daar weg gegaan
en bij jullie terecht gekomen<

het is een moeilijk onderwerp
al is de bijbel daar duidelijk over
maar heb je die gevoelens is dat erg moeilijk

Yours
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Yours » 25 mei 2009 09:40

Ik ben gewoon homo en da's hier al ongewoon genoeg. Net als iedere man heb ik een vrouwelijk én een mannelijk gevoelsleven. De mate waarin dar verdeeld is, heeft niks met mijn geaardheid te maken.

@Denkertje21,
Heb je zelf een verklaring voor het feit, buiten de omstandigheid dat het nu eenmaal gewoon zo is, dat jouw geaardheid is dat je je als man sexueel aangetrokken voelt tot een andere man?
Wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen.
Waarom zou dat niet voor een overheid gelden?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 mei 2009 10:02

Yours schreef:@Denkertje21,
Heb je zelf een verklaring voor het feit, buiten de omstandigheid dat het nu eenmaal gewoon zo is, dat jouw geaardheid is dat je je als man sexueel aangetrokken voelt tot een andere man?

Yours,
Heb je zelf een verklaring voor het feit, buiten de omstandigheid dat het nu eenmaal gewoon zo is, dat jouw geaardheid is dat je je als man sexueel aangetrokken voelt tot een andere vrouw?

Waarom houd je van pindakaas, waarom val je op donkere of blonde vrouwen, waarom voel je je thuis in Friesland en niet in Limburg?

Yours
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Yours » 25 mei 2009 10:28

@Denkertje21,

Je beantwoordt mijn vraag met wedervragen.
Ik heb de verklaring van hoe een en ander in elkaar zit al gegeven in mijn bericht van 3 april 2009.

Uit jouw bericht begrijp ik dat het gewoon is zoals het is.
Prima, wat mij betreft even goede vrienden.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 mei 2009 12:29

Het is zoals het is.
Het is niet zoals het was
Maar het zal zijn zoals het zijn moest...

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 27 mei 2009 10:52

Hmm, kan het tohc niet laten om mij ook in het vijfde topic weer tot een reactie te laten verleiden.

Yours, jouw belevingswereld staat echt mijlenver van de mijne. Jij gelooft duidelijk in reïncarnatie (althans, ik ben een vrouw op weg naar man-wording, dus dan moet ik nog een keer leven om man te worden). Overigens vraag ik mij af of mijn positie als bi-sexueel dan nog anders is....

Ik geloof in de Bijbel met mijn bril. Die is dat iedereen 1 maal leeft, daarna sterft en dan het eeuwige leven. Dus kan jouw redenatie al niet opgaan omdat ik niet toekom aan een leven als man.

Verder zie ik een duidelijk oorzaak van dit alles in de eerste hoofdstukken van Genesis. Voor de val was alles 'volmaakt'. Dit was ook een relatie tussen man en vrouw die de volmaakte relatie tussen God en mens afbeelde. Na de val is álles onvolmaakt geworden. Een heterorelatie is niet meer volmaakt, maar er zijn ook 'andersoortige' relaties ontstaan. Er zijn mensen met gevoelens voor hetzelfde geslacht. Wat mij betreft een direct gevolg van de zondeval! En dat heeft niets te maken met waar ik naartoe op reis ben. Ik ben op reis naar mijn Eeuwig Vaderland, waar geen wening meer zal zijn, nog knersing der tanden. Waar niemand meer zal zeggen ik ben ziek...

Daar komt het (volgens mijn bescheiden mening) vandaan. Overigens passeer je de vragen van Denkertje, maar die geven (volgens mij) ook wel aan dat er veel dingen in het leven 'zo zijn gegroeid', waar niet direct een heel netwerk aan vorige en toekomende levens achter schuil hoeft te gaan.

VV
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

jjack
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jjack » 27 mei 2009 11:22

ook ik geloof in de GODS eN ZIJN WOORD
wil en zou nooit veroorden dat is allvvn aan GOD
en wie ben ik
kan alleen wijzen op ZIJN LIeFDe
geef HeM eeN kans

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 27 mei 2009 13:17

@jjack: AMEN. Alle verklaringen/hypotheses/veroordelingen worden in dit licht vrij irrelevant. Neemt niet weg dat verder onderzoek altijd welkom blijft en discussie zeker niet uit de weg hoeft te worden gegaan, maar als levenshouding vind ik jouw bericht bijzonder heilzaam!
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

jjack
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jjack » 27 mei 2009 13:38

wou dat er een pasklaar antw konden geven maar die is die is er nivt alleen bekering is het antwoord
ook dat zegt de bijbel

hoop dat dit forum daar aan meewerken

lijkt mij moeilijk om mets deze gevoelens te moeten leven
wil ook geen goedkope antw geven

Luck
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Luck » 27 mei 2009 15:18

Galateia schreef:Om er toch nog even op terug te komen, want ik verwonder me nog steeds over de theorie van Luck: Luck gaat volgens mij uit van de stereotype homo en lesbienne. Maar er zijn genoeg hele mannelijke homoseksuele mannen en hele vrouwelijke lesbiennes. Maar ja, aan de stereotype homo-man en lesbienne herkennen we iets waardoor we denken, dat het wel eens om een homo-man of een lesbienne zou kunnen gaan. Dus die hele theorie van Luck is volgens mij gewoon gebaseerd op dat standaard beeld dat er bestaat van de homoseksuele medemens. Wonderlijk.

Hoe kom je er bij dat ik een theorie heb gemaakt? o.ó Ik heb alleen maar gevraagd hoe mensen op bepaalde conclusies komen.

Ik ken geen homoseksuelen dus heb ik ook geen mening over ze. Persoonlijk snap ik niet dat mensen zich er zo druk over maken dat mensen homoseksueel zijn, dat wou ik in dit topic ontdekken. Kan jij het me misschien uitleggen? =)

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 27 mei 2009 15:42

Volgens mij bedoelt Galateia niet Luck, maar Yours. Op de vorige pagina is er een beetje onhandig geciteerd, waardoor je de bijdragen van Yours en Luck door elkaar zou kunnen halen ;-).
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 27 mei 2009 15:49

jjack schreef:lijkt mij moeilijk om mets deze gevoelens te moeten leven
wil ook geen goedkope antw geven

Ach jjack, het lijkt mij ook moeilijk om met jouw handicap te moeten leven.
En ja, soms is het moeilijk om te zien dat God voor ons niet het makkelijkste paadje heeft gezocht.
En toch: God geeft geweldige manieren om elke weg die Hij voor ons uitstippelt, te begaan. Want Hij is er.
ik ervaar in mijn leven dat God als een wolkkolom en een vuurkolom:

En de HEERE toog voor hun aangezicht, des daags in een wolkkolom, dat Hij hen op de weg leidde, en des nachts in een vuurkolom, dat Hij hen lichtte, om voort te gaan dag en nacht.
Hij nam de wolkkolom des daags, noch de vuurkolom des nachts niet weg van het aangezicht van het volk.

Er is geen weg zo diep, geen pad zo steil, of Hij is die weg voorgegaan. Ik ervaar dat zelfs mijn geaardheid gebruikt wordt in Zijn dienst.

Leer mij volgen mét mijn vragen.
Vader wat Gij doet, is goed!

Yours
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Yours » 27 mei 2009 19:32

@verwonderde vrouw,

Ik begrijp dat je verwonderd bent over mijn belevingswereld.

Op 4 april 2009 schreef ik binnen dit onderwerp:
Door een zekere gebeurtenis in mijn leven, waar ik gezien het openbare karakter van dit Forum verder niet over uitweid, kon ik schouwen in mijn vorige levens. Daaraan ontleen ik o.a. het zeker weten dat reïncarnatie bestaat. Overigens weet ik niet expliciet wie ik geweest ben.

Door dat schouwen, waardoor ik mezelf volledig heb kunnen leren kennen, weet ik dat wij allen meerdere levens zowel als man en als vrouw hebben en dat daarbinnen het homofiel alsook het lesbisch, evenals het ‘bi’ zijn , daarbinnen een rol spelen. Elk leven is dan ook een ‘belevingsmoment’ in de eeuwigheid. Opdat onze Liefde zo groot kan worden zoals Jezus ons die betoond heeft. Zolang we dan ook het goede zoeken en tevens doen is het goed.

En wie zegt dat jij ziek bent heeft het mis. Het is gewoon een fase binnen onze vele levens. De heteroseksuele mens doet er dan ook verstandig aan om te bedenken dat hij/zij in een volgend leven zelf homofiel dan wel lesbisch kan zijn.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 27 mei 2009 21:50

Yours schreef: Het is gewoon een fase binnen onze vele levens. De heteroseksuele mens doet er dan ook verstandig aan om te bedenken dat hij/zij in een volgend leven zelf homofiel dan wel lesbisch kan zijn.

Ik ga nu even heel resoluut en hard zijn:
Je haalt er iets bij dat niets met homoseksualiteit te maken heeft.
Voor christenen is dat hele gedoe met reïncarnatie vette flauwe kul. Het lijkt me dan ook niet wenselijk dat je daar dit topic voor misbruikt.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 27 mei 2009 21:54

Als je het even iets anders formuleert klopt het wel:
'de heteroseksuele mens doet er verstandig aan om te bedenken dat hij/zij zelf ook homofiel dan wel lesbisch had kunnen zijn.'
Dat zou voor sommigen best nuttig zijn. :wink:

Terug naar “Archief”