verkracht..

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Samanthi

Re: verkracht..

Berichtdoor Samanthi » 27 jun 2009 13:51

girl20 schreef:Dank jullie wel allemaal voor jullie bemoediging..

Ik ben inmiddels bezig om een goede therapie te zoeken. Ook al vind ik het wel lastig om daar mee
te gaan beginnen!

Aangifte.. het is toch vaak zijn woord tegen degene die de aangifte doet!!

Lieve girl20
nou meis ik vind het dapper dat je therapie gaat zoeken echt doen hoor!
Tja en aangifte is moeilijk, maar je krijgt eerste een intake bij de zedenpolitie, daar kun je je verhaal kwijt, zij geven informatie, welke gevolgen heeft een aangifte, wat zijn de consequenties, hoeveel kans heb je dat de dader veroordeeld wordt enz...
Je kunt iig eens een gesprek aanvragen of alleen een melding doen zodat de dader met naam en toenaam in het bestand komt te staan.

een dikke knuffel Samanthi

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 jul 2009 16:56

Gisteren las ik dit: 'Eenvijfde vrouwen in steden is ooit verkracht'
Daaruit blijkt naar mijn indruk dat de 'seksuele vrijheid' van onze cultuur zo zijn zwarte schaduwkanten heeft. Het is allemaal niet zo mooi als dat het wordt voorgesteld.

Ook het feit dat er zoveel wordt gerotzooid door pubers, geeft voor mij de individualistische benadering aan van seksualiteit. 'Als ìk er maar van kan genieten'. Dat hij ondertussen de vrouw van de ander (= de toekomstige echtgenoot) heeft geschonden, zal hem een worst wezen. Bah, wat naar!

(RD-versie van dit artikel.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jul 2009 21:01

Boekenlezer schreef:Gisteren las ik dit: 'Eenvijfde vrouwen in steden is ooit verkracht'
Daaruit blijkt naar mijn indruk dat de 'seksuele vrijheid' van onze cultuur zo zijn zwarte schaduwkanten heeft. Het is allemaal niet zo mooi als dat het wordt voorgesteld.

Nee, natuurlijk niet. Dat is het nooit als er mensen in het spel zijn. Ik vraag me trouwens af of je nu de huidige seksuele cultuur niet van iets beschuldigd wat een wat ... conservatievere houding t.o.v. sexualiteit ook niet te verwijten valt. Hoeveel mensen zouden er door de eeuwen heen in hun eigen huwelijk verkracht zijn?

Ik zie trouwens ook dat je die 12% ineens ophoogt tot 20%, maar goed, elke procent is er eentje te veel natuurlijk.

Ook het feit dat er zoveel wordt gerotzooid door pubers, geeft voor mij de individualistische benadering aan van seksualiteit. 'Als ìk er maar van kan genieten'. Dat hij ondertussen de vrouw van de ander (= de toekomstige echtgenoot) heeft geschonden, zal hem een worst wezen. Bah, wat naar!

Sorry hoor, maar sinds wanneer zijn vrouwen daar zelf niet meer bij? Je schetst weer een al te bekend stereotype beeld van wellustige jongens die zwakke en willoze meiden aan de lopende band tegen hun wil tot sex dwingen. Stap eens met twee benen in de 21e eeuw en erken eens dat vrouwen, en dus ook meiden sexuele wezens zijn. Als een meid zichzelf wil sparen voor haar huwelijk, is dat helemaal prima, dan mag ze daar zelf zorg voor dragen. Als een meid dat niet doet, voel ik me niet geroepen me druk te maken over haar toekomstige man. Het lijkt me totaal verlammend om je met dat soort luchtfietserij bezig te houden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ShaRe
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ShaRe » 09 jul 2009 00:32

@ girl2. Net als andere medeposters hier raad ik je aan zo snel mogelijk hulp te zoeken. Dit hoeft niet eens in de vorm van therapie. Een psycholoog zou kunnen, maar als ik jou was zou ik op zoek gaan naar (eventueel een Christelijke) AMW. Algemeen Maatschappelijk Werk. Je krijgt dat een korte intake, er zijn vaak spreekuren en kan je gewoon binnenkomen, zij kijken dan of ze je verder kunnen helpen of dat ze je doorsturen naar een gespecificeerde instelling. Bij een intake hoef je niet alles te vertellen. Het gaat om een korte, duidelijke indicatie. Dus de drempel is niet hoog. Daarnaast is het echt niet gek om hulp te zoeken. Je bent niet gelijk gestoord ofzo. Juist laat je dan zien dat je zuinig bent op jezelf en dat je jezelf respecteer en dus aan de slag gaat. Hoe langer wacht hoe moeilijker het wordt!
Suc6 ermee en Gods zegen toegewenst.

Mortlach, ik ben het met je eens. Wanneer ik uit gaat dan ben ik het niet die de dames versiert. Ik wil niet bluffen ofzo, maar ik wordt door een dame regelmatig gevraagd om het bed met een nacht te delen . Ik hang alleen een beetje aan de bar en that's it. Alsof ik daarop zit te wachten. Zucht.
Nou moet ik wel zeggen dat het gedrag van jonge heren ook niet echt is om naar huis te schrijven, op z'n zachtst gezegd. Ongelooflijk! Ik schaam mezelf wel eens voor ze. Ik weet dat dat nergens op slaat maar toch.
We moeten zuinig zijn op hetgene we hebben (aan)geleerd omtrent het seksuele leven. (ga ik even van mezelf uit).

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 jul 2009 19:43

Mortlach schreef:Ik zie trouwens ook dat je die 12% ineens ophoogt tot 20%...

Ik heb gewoon de titel overgenomen van het artikel waarnaar ik verwees. Het ND zal dat wel voor het gemak gedaan hebben.
12% komt overigens meer overeen met een achtste.

Mortlach schreef:...Als een meid dat niet doet, voel ik me niet geroepen me druk te maken over haar toekomstige man. Het lijkt me totaal verlammend om je met dat soort luchtfietserij bezig te houden.

Hoezo is dat luchtfietserij? Ik zou dat liever zedelijk handelen noemen.
Als een ander je het slechte aanbiedt en dat zelf prima vindt, is dat nog geen reden om daarin mee te gaan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Riska

Berichtdoor Riska » 09 jul 2009 20:01

Boekenlezer schreef:Als een ander je het slechte aanbiedt en dat zelf prima vindt, is dat nog geen reden om daarin mee te gaan.

Seks, al is het met meerdere personen op een dag of in een week, of in welk tijdsbestek dan ook met wederzijds goedvinden heeft totaal niets, maar dan ook niets met verkrachting te maken.
Je haalt losbandig leven en gedwongen handelingen door elkaar.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jul 2009 20:06

Boekenlezer schreef:
Mortlach schreef:Ik zie trouwens ook dat je die 12% ineens ophoogt tot 20%...

Ik heb gewoon de titel overgenomen van het artikel waarnaar ik verwees. Het ND zal dat wel voor het gemak gedaan hebben.
12% komt overigens meer overeen met een achtste.

Ah, mijn excuses.

Mortlach schreef:...Als een meid dat niet doet, voel ik me niet geroepen me druk te maken over haar toekomstige man. Het lijkt me totaal verlammend om je met dat soort luchtfietserij bezig te houden.

Hoezo is dat luchtfietserij? Ik zou dat liever zedelijk handelen noemen.
Als een ander je het slechte aanbiedt en dat zelf prima vindt, is dat nog geen reden om daarin mee te gaan.
[/quote]

Tja, zo raak je zo verstrikt in je eigen zeden dat je jezelf volledig verlamt. Hardstikke netjes, zeker, maar in mijn optiek wel een beetje misplaatst. Maar goed, niemand heeft er last van behalve jijzelf natuurlijk. En "het slechte"? Poe, nou, dat is me nogal een typering zeg. Je kunt natuurlijk ook zeggen dat het gewoon sex is. Jij ziet het als slecht (want immers je moet rekening houden met de hypothetisch toekomstige partner die zo iemand jaren naderhand misschien nog wel eens tegen zou kunnen komen, oeioei), dan wjs je het af, prima. Zij vindt het blijkbaar niet slecht, ik netzomin.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 10 jul 2009 10:22

Boekenlezer schreef:Gisteren las ik dit: 'Eenvijfde vrouwen in steden is ooit verkracht'

Kun je niet veel beter een ander topic openen om dit soort discussies te voeren?

Terug naar “Archief”