eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2009 10:53

Hippieblijhoofd schreef:Ik snap ook niet waarom je in je huwelijksnacht ineens helemaal naakt moet zijn en all the way moet gaan als je daarvoor elkaar nog nooit in ondergoed oid hebt gezien. Lijkt me nogal een grote stap.. je kunt dat beter wat rustiger aan doen. Of vóór je huwelijk of pas tijdens je huwelijk (wie zegt dat je per se ontmaagd moet worden in de huwelijksnacht tenslotte).

Volgens mij ben je dan doodop en kan je beter lekker gaan slapen en nachtje en/pf dagje wachten dan.

Rinus88 schreef:Zit zelf niet zo met dat in ondergoed tegenover hem staan ofzo, al zal ik de komende jaren altijd nog wel een beetje onzeker daarover blijven hoevaak hij ook zegt dat hij me zo mooi vindt.
Wel hebben wij afgesproken dat we de deur van de douche enzo op slot houden als we getrouwd zijn. Het lijkt ons toe dat elkaars naaktheid dan wat bijzonderder en romantischer blijft en dat je het blijft associëren met sex ipv met poepen en oksels ontharen. Maar dat is nu onze mening

Hm, en omkleden? Doe je dat ook in een badkamer waarvan de deur op slot zit enzo? Dat je als je een grote boodschap moet doen je de deur op slot doet lijkt me best normaal, dat hoef je niet te zien toch? Maar je gaat toch niet buiten wanneer je seks hebt om, telkens proberen te voorkomen dat je elkaar naakt ziet? Je omkleden in een aparte ruimte, vooral niet samen douchen enz? :)

Jo'tje schreef:Vergeet de onzekerheid niet over een teveel of tekort aan borsthaar

Geen last van :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 mar 2009 10:54

Trouwens, je ontkomt er ook niet altijd aan.
Toen Marnix net was geopereerd had hij ook wel hulp nodig in het weekend. Die wond zat in de buurt van z'n stuitje. Als hij dan pijn had of iets niet kon, tsja, dan ga ik echt niet z'n moeder bellen om te vragen of ze komt hoor. Dan help je gewoon. En dan vind je elkaar daarna heus niet minder lief omdat het vies was ofzo.
Je geeft elkaar toch ook nog steeds een kus ook al heeft hij een week geleden een keer over moeten geven?

Ziek zijn, poepen, het is allemaal menselijk. Wen er maar aan :)
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mar 2009 12:39

Marnix schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Ik snap ook niet waarom je in je huwelijksnacht ineens helemaal naakt moet zijn en all the way moet gaan als je daarvoor elkaar nog nooit in ondergoed oid hebt gezien. Lijkt me nogal een grote stap.. je kunt dat beter wat rustiger aan doen. Of vóór je huwelijk of pas tijdens je huwelijk (wie zegt dat je per se ontmaagd moet worden in de huwelijksnacht tenslotte).

Volgens mij ben je dan doodop en kan je beter lekker gaan slapen en nachtje en/pf dagje wachten dan.

Haha wacht maar tot je zelf net getrouwd bent... Wij waren zo vol van alle indrukken dat we nog helemaal niet gingen slapen ;) We hebben eerst nog envelopjes en cadeautjes uitgepakt, was erg leuk :) en de andere helft de volgende dag (want het was heel veel).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2009 12:47

Haha oke, ik ben benieuwd :) Zal ook wel per persoon verschillen denk ik :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 mar 2009 13:24

Wij hebben besloten om gewoon maar te zien als we getrouwd zijn. We doen gewoon lekker waar we zin in hebben.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 mar 2009 13:26

Wij waren zo verschrikkelijk moe van onze trouwdag dat we de dag erop nog naar de winkel zijn gesjokt en de rest van de dag hebben geslapen!!!

En je hoeft je eigen niet in het volle licht uit te kleden, maar met schemerlicht kan toch ook.
Is het misschien wat om een paar keer naar het zwembad te gaan dan zie je mekaar in zwemkleding?

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 mar 2009 13:28

Laten we idd niet vergeten om ook mannen te vertellen dat ze mooi zijn etc....
Een compliment en waardering voor wie je bent is bij iedereen welkom.

Ik snap de kwetsbaarheid over wie je bent en elkaar naakt zien wel idd.
Zoiets moet gewoon groeien, steeds stapje verder. Samen zwemmen etc....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 mar 2009 13:43

Toch vind ik dat zwemmen dan ook weer apart.
Als je elkaar nog nooit zonder gewone kleren hebt gezien is het prima natuurlijk.
Maar ik heb al zó vaak gezwommen, ook gewoon met vriendengroepen zegmaar, ik koppel dat toaal niet aan iets lichamelijks ofzo.
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mar 2009 13:49

Nouja, ik heb mijn lijf lange tijd zo lelijk gevonden, dat ik zelfs niet eens ging zwemmen. Nu durf ik dat beter, omdat mijn man me toch wel mooi vindt ;) Dus in dat opzicht vind ik het wel weer een goed plan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2009 14:58

Jo'tje schreef:Toch vind ik dat zwemmen dan ook weer apart.
Als je elkaar nog nooit zonder gewone kleren hebt gezien is het prima natuurlijk.
Maar ik heb al zó vaak gezwommen, ook gewoon met vriendengroepen zegmaar, ik koppel dat toaal niet aan iets lichamelijks ofzo.

Het gaat er niet zozeer om om jezelf stukje bij beetje bloot te geven aan een ander. Het gaat er om dat je vertrouwd raakt aan de aanwezigheid van die ander, ook als je wat minder aan hebt. Dat je je niet voor jezelf schaamt want het heeft in feite niets met die partner te maken maar met een negatieve visie op eigen lichaam. Die schaamte en onzekerheid moet je partner niet overwinnen, die heeft er vast geen moeite mee. Die moet ze zelf overwinnen. En dat kan door samen te gaan zwemmen of eens voorzichtig te beginnen met je om te kleden als hij er bij is bijvoorbeeld. Op die manier kan zo iemand gaan merken wat MissF ook omschrijft: Ik vind mezelf niet mooi maar mijn mening is niet de enige... en bij een relatie helemaal niet zo belangrijk, die ander moet er naar kijken en als je gaat merken dat die dat juist helemaal niet erg vindt kan die minderwaardigheid langzaam verdwijnen. MissF is daar het levende bewijs van ;)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 mar 2009 15:55

Oké.. nouja, ik ben alles behalve trots op mijn lijf, maar dat heeft me er nooit van weerhouden lekker in het water te plonzen :)
Maar als het helpt: vooral doen!
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2009 16:11

Tja, sowieso kan het als opstapje helpen naar wat meer vertrouwen. Als die ander je nooit anders dan met alle kleren aan heeft gezien is de stap naar helemaal niks aan als je getrouwd bent wel erg groot. Op die manier kan er vertrouwen groeien, gewenning... waardoor die stap minder groot wordt en die persoon zich veiliger voelt bij haar partner, ook met minder kleren of zonder kleren aan.

Ik begrijp mijn schoonmoeder wel goed, die zei tegen Jo'tje: Ga eerst maar eens 3x samen op vakantie voordat je gaat trouwen. Op dit punt moet je ook naar elkaar toegroeien, daarmee voorkom je angst voor het elkaar zo zien nadat je getrouwd bent... en groei je naar elkaar toe en ga je ook naar die intimiteit verlangen.
Laatst gewijzigd door Marnix op 11 mar 2009 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 mar 2009 16:14

Maar moet je persé bloedmooi zijn dan om van mekaar te houden?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mar 2009 16:16

pol schreef:Wij waren zo verschrikkelijk moe van onze trouwdag dat we de dag erop nog naar de winkel zijn gesjokt en de rest van de dag hebben geslapen!!!

Jaaa dat komt de dagen erna: moe moe moe... dus een paar vrije dagen na je trouwdag is heel belangrijk!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 mar 2009 16:18

Wij trouwen vrijdag en ik moet maandags al weer aan de slag. Zal dus nog leuk worden ](*,)

Terug naar “Archief”